KjellV Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Mandag bestillte jeg meg et Gigabyte 7VM400AMF VIA KM400A hovedkort som jeg skal ha i en maskin her. JEg la ikke merke til at det var Via-chipsett og ikke nVidia før jeg hadde bestillt det (tenkte bare på nForce 2 jeg), og var litt for sen til å avbestille det (Netshop er litt for raske til å sende pakkene ) Det jeg egentlig skulle bestillt er et FIC K7M-NF18G med Nforce2 chipset. Maskinen skal etter hvert brukes som server, men først skal den kobles til nettverket for CM-spilling. Er FIC-kortet verdt kr. 200,- i frakt eller skal jeg drite i det og ta Gigabyte-kortet som jeg kan hente på posten nå? Vil ha nForce 2 =( Googler etter tester mens jeg venter på svar. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kjedelig dette da! KM400 er ikke det sprekeste chipsettet som finnes , tror også IDE kontrolleren leverer svak ytelse , men dette er jeg ikke sikker på. Men , tror at VIA kortet klarer jobben det og!! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Kortet blir sendt i retur. Ikke pga. at jeg ikke vil ha det, men fordi min GlacialTech Igloo Silent Breeze CPU-kjøler ikke passer på hovedkortet (en kondensator som står i veien). Vet ikke om kjøleren passer på FIC-kortet heller, men Netshop er så snille at de prøver dette for meg. Kommer tilbake med opplysninger om hvordan det går i testen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå