kvikks Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Driver å skal ha inn dynamisk høyde på en side, men får ikkje #container til å utvide seg i tråd med #innhold-container. Har aldri hatt behov for dynamisk høyde før så litt nytt, håper noen kan gi et godt tips. Så hvordan få #container til å forholde seg til #innhold-container. NB: nå er position plassert til absolute på #innhold-container, dette fordi det er det eneste som gir korrekt visning av denne div'en. HTML: http://www.nnl.no/NO/default.asp CSS: http://www.nnl.no/NO/styles/main-layout.css Merk: Kommentarer på andre ting er uønsket, både css, html og design er uferdig. Endret 3. september 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Blir #container for "lav" (andre div'er kommer "utenfor") eller er det slik at den har en fast høyde, og ikke blir "lavere" når det er lite innhold? Hvis førstnevnte: Prøv å sett en hr med display:none og clear:both under #innhold-container'en Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Blir #container for "lav" (andre div'er kommer "utenfor") eller er det slik at den har en fast høyde, og ikke blir "lavere" når det er lite innhold? Hvis førstnevnte: Prøv å sett en hr med display:none og clear:both under #innhold-container'en #container blir for lav ja, nå ser man ikkje det pga min-height på denne... Skal teste hr Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 hr fungerte ikkje, må vel endre position på #innhold-container også? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kan du legge ut et eksemplar av siden med problemet? Blir litt lettere å finne en løsning når jeg kan EditCSS'e med Web Developer Toolbar'n Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Kan du legge ut et eksemplar av siden med problemet? Blir litt lettere å finne en løsning når jeg kan EditCSS'e med Web Developer Toolbar'n Denne f.eks: http://www.nnl.no/NO/stiftelsen.asp Her ser du teksten gå over footer. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Der har du en måte å løse problemet på, det eneste alternativet er vel overflow:auto; ? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Blir #container for "lav" (andre div'er kommer "utenfor") eller er det slik at den har en fast høyde, og ikke blir "lavere" når det er lite innhold? Hvis førstnevnte: Prøv å sett en hr med display:none og clear:both under #innhold-container'en Et element sine egenskaper har ingen effekt, så lenge elementet er display: none. hr må skjules, og ikke fjernes http://www.sovavsiti.cz/css/hr.html Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Fungerte dårlig med <hr /> også, det var som! Endret 1. september 2004 av kvikks Lenke til kommentar
joffar Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Fungerte dårlig med <hr /> også, det var som! kan det være #container som skaper problemer.. Prøv å legg inn en synlig border i alle divene dine slik at du ser hvor de ender ... Det gjør det litt lettere å finne feil i noen tilfeller... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 prøv å endre visibility på hr'n din, ikke display... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 #container lager trøbbel i så måte at den ikkje følger etter når #innhold- container utvides når den blir lengre enn min-height på #container. <hr> fungere ikkje, har testet uten å skjule den, men den blir bare liggende under footer... uten noe meining. Men #innhold-container står med poition:absolute -> er ganske sikker det er her det største problemet er. Absolute overstyre jo de andre div'ene.. Har prøvd å fjerne position, testet margin på #innhold-container for å få plassering rett samt ingen position. det ble bare tull. hm Lenke til kommentar
joffar Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Har du prøvd med #container uten position, deretter legge inn resten av id(#) divene som position:relative; Virker som #container ikke ser at det er noe innenfor div... Dersom min-height fjernes kollapser den og blir liggende øverst på siden. det samme med hr... bare gjetting her nå, men er innhold-container satt som block? vet ikke om det hjelper da... Har du lekt litt med z-index ene? se om det hjelper? Kikket litt på det hjemme igår, men er på jobben nå so.... Endret 2. september 2004 av joffar Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Har du prøvd med #container uten position, deretter legge inn resten av id(#) divene som position:relative; Virker som #container ikke ser at det er noe innenfor div... Dersom min-height fjernes kollapser den og blir liggende øverst på siden. det samme med hr... bare gjetting her nå, men er innhold-container satt som block? vet ikke om det hjelper da... Har du lekt litt med z-index ene? se om det hjelper? Kikket litt på det hjemme igår, men er på jobben nå so.... Skal teste dette i morgen! Har uansett kommet litt på vei, og kommet frem til at eg kan gjøre det litt enklere ved å slice grafikken litt anderledes. Både header og footer er gjort på en merkelig måte (skjønner ikkje hva eg har tenkt på) Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Yup, da fikk eg det til, var en <div> med statisk høyde som ødela. fillefeil. IE er selvsagt helt herpa, men vet iallefall at det er rett da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå