Heia Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hei.. Skulle endelig få tatt denne cpu'en i bruk på et Aopen AK79D 400VN hovedkort, men søren ser ikke ut som hovekortet støtter denne cpu'en.. Jeg får ihvertfall ikke kjørt den på mere enn 800MHz... :!: Har gravd litt etter info, så vidt jeg har funnet ut, så skal den funke på alle hovekort som støtter Barthon cpu'er.. Så det er en mulighet for at cpu'en er defekt.. Bare så det er sagt, alle innstillinger i bios er korrekte..133MHz fsb, setter multiplier til 15, men det ser ut som den er låst på 6.. De av dere som har denne cpu'en, hvilket hovekort bruker dere? Takk for svar.. Edit: Da har jeg fått gravd frem litt info fra nettet....Det hovekortet som jeg har støtter ikke disse XP-M cpu'ene...Fanker'n.. Endret 1. september 2004 av Heia Lenke til kommentar
maximus Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei.. Skulle endelig få tatt denne cpu'en i bruk på et Aopen AK79D 400VN hovedkort, men søren ser ikke ut som hovekortet støtter denne cpu'en.. De av dere som har denne cpu'en, hvilket hovekort bruker dere? Takk for svar.. De aller fleste bruker Abit NF7-S v. 2.0 (Inklusive meg). Som er det beste HK'et for denne CPU'en Lenke til kommentar
eddott Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ikke alle hovedkort støtter multipler over 12. Mitt gjør det ikke, A7N8X-E Deluxe. Har samme prosessor og hadde samme problem. Satte ned multipler og økte FSB. Funker helt fint. CPUen din er sikkert OK. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Sjekker du tråden om Billig Barton som klokker bra, så ser du flere med samme problem og en mulig løsning (L12 mod). CPU`en din er nok helt i orden, men hk ditt støtter tydelighvis ikke MP skifte, eller bytte fra lav MP serie til høy MP serie (noe L12 mod vil fikse). Prøv å kjøre den 12x133 og se om den booter fra det Edit: beste Socket A kortet for klokking er DFI Lanboy NF2 Ultra Rev.b, ikke NF7-S V2 (jeg sitter selv med Abit, men DFI kortet er det beste klokkekortet). Endret 1. september 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå