Gå til innhold

latterlige greier dette kortet til 30000

Anbefalte innlegg

hmmmz....irriterer du deg over refreshraten på kino oxo? eller tv, for den saks skyld...

på kino ser du jo kun 24 bilder i sekundet.

å går du å leier en vhs, ser du 25 bilder i sekundet, noe som betyr at en vanlig tv viser ett å samme bilde 2 ganger....

noe å tenke på kanskje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-06 19:10, C. Alshus skrev:

Å herregud, hvem er det som bryr seg om spill. Bare drittunger.

Håper ikke det var helt seriøst ment. Man blir aldri for gammel for dataspill vettu... kunne vært kult å ta doktorgrad i dataspilling :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 18:53, minimum payne skrev:

HÅHÅHÅÅÅÅÅ , DER BLEI MANGE NERDER SINTE GITT.

men seriøst, ati8500 kortet mitt og nokia 446xpro 19 tommeren min som går på 120 mhz i 1024*768 skal banke det kortet der i alle spill. :smile:

ATI Radeon og Nokia skjermer er mye bedre enn jeg trodde når de jobber sammen,..

120 Mhz Refresh Rate,.. - Vannvittig altså,... (ikke det at du kan oppfatte det - øyet altså) - Noen andre gode fakta du vil dele med oss ? - Ser frem til det,... - Uansett som nevnt tidligere her,... Wildcat kortene, Firegl(ATI) , Quadro ?? osv... er kort som rett og slett har andre bruksområder enn å bli pint i CS i ett sett....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 15:34, FaZTech skrev:

Minimum Pain(brain?)

Du tror seriøst ikke at dette kortet til 30lapper er dårligere en ditt? Selv om du tror at kreftene på et skjermkort kommer fram kun i spill, vil jeg utfordre deg på en ting: Bruk den helvetes maskina din til å arbeide med 3D Studio MAXX og ordne noen feite 3D oppsett, da skal jeg love deg at Radeon kortet ditt blir tungpusta.3D Labs Wildcat er et av de kraftigste kortene som overhodet finnes og er beregnet på å brukes til heavy 3d simulasjon/CAD etc.

At dette kortet ikke har DirectX støtte sier ingenting hvor godt dette kortet er og ærlig talt 90HZ er mer en bra nok refresh rate.(klarer du 1280x1024@90Hz?)

Huppsann, dette nevnte kortet har DirectX støtte! Og, den eneste grunnen til at den er raskere til å rendere enn Radeon, GeForce etc. i 3DSMAX, CAD, Maya o.l er pga. det 416MB med Onboard RAM, den trenger ikke å akksessere RAM på hovedkortet for å få lasta textures o.l, noe disse "pinglete" 64 og 128MB kortene må i slike programmer. Klarheten i bilder er vel også markant bedre på et Radeonkort eller et GF4 kort pga. den "trege" DAC'en, og kvaliteten (I forhold til Matrox, ATi), til nevnte kort.

Dette er kort for hardbarka renderere og realtime dudes som mekker effekter til film, eller lager film (Pixar?).

Ellers tviler jeg på at du kan få plass til dette kortet i et normalt (Gjennomsnittelig) kabinett.

Når det gjelder Refreshratekrigen som foregår nå, vil jeg forholde meg forholdsvis anonym. Da om man merker en refresharet mer enn en annen er fra person til person. Jeg merker med en gang Man går under 85Hz, og kan til og med si hvilken Refreshrate man har da, enten det er 70Hz, 72Hz eller 60Hz. Men over, liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten forskjell.

AMD K75

AOpen AK72

384MiB PC133

Radeon 64MiB ViVo

Pioneer DVD-15S

Philips CDRW1610A

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ExcaliBuR på 2002-05-06 23:06 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: ExcaliBuR på 2002-05-06 23:06 ]

Lenke til kommentar

jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt det kortet der. og spilling er ikke hele livet, bare halve.

dessuten å skryte over at kortet ditt banker alle andre er totalt bullshit, som sagt av mange andre så er det aktuelle kortet overlegent i mer viktige applikasjoner enn spill....

Lenke til kommentar

Quote:

Og, den eneste grunnen til at den er raskere til å rendere enn Radeon, GeForce etc. i 3DSMAX, CAD, Maya o.l er pga. det 416MB med Onboard RAM, den trenger ikke å akksessere RAM på hovedkortet for å få lasta textures o.l, noe disse "pinglete" 64 og 128MB kortene må i slike programmer.

Det du sier er at et GF4/Radeon 8500-basert kort med samme menge minne er like raskt i proffe 3D-applikasjoner? Det er nok mer enn minnet som gjør Wildcat-kortene så raske i den type applikasjoner. :smile:

Quote:

Klarheten i bilder er vel også markant bedre på et Radeonkort eller et GF4 kort pga. den "trege" DAC'en, og kvaliteten (I forhold til Matrox, ATi), til nevnte kort.

Hastigheten på RAMDAC-en har i utgangspunktet ingenting å gjøre med billedkvaliteten i 2D. Den sier kun noe om hvor høy oppfriskningsrate kortet klarer i en gitt oppløsning. F.eks. har et "urgammelt" Matrox G200 med 250 MHz RAMDAC like god billedkvalitet i 2D som f.eks. ATI Radeon 8500, GeForce3 osv.

Lenke til kommentar

Poenget med slike kort er vel å få best mulig bildekvalitet. Prøv med litt proff OpenGL på f.eks. et Geforce-kort, og det vil bli masse Z-buffer avrundingsfeil, feil ved klipping, grumsete antialiasing osv.

Men jeg husker for noen år siden at jeg spilte Quake 2 på et sånn halvprofft OpenGL-kort (Det var et Oxygen-kort, men husker ikke nummeret.) Det gikk fint det...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 14:01, Howard skrev:

Quote:

Og, den eneste grunnen til at den er raskere til å rendere enn Radeon, GeForce etc. i 3DSMAX, CAD, Maya o.l er pga. det 416MB med Onboard RAM, den trenger ikke å akksessere RAM på hovedkortet for å få lasta textures o.l, noe disse "pinglete" 64 og 128MB kortene må i slike programmer.

Det du sier er at et GF4/Radeon 8500-basert kort med samme menge minne er like raskt i proffe 3D-applikasjoner? Det er nok mer enn minnet som gjør Wildcat-kortene så raske i den type applikasjoner. :smile:

Quote:

Klarheten i bilder er vel også markant bedre på et Radeonkort eller et GF4 kort pga. den "trege" DAC'en, og kvaliteten (I forhold til Matrox, ATi), til nevnte kort.

Hastigheten på RAMDAC-en har i utgangspunktet ingenting å gjøre med billedkvaliteten i 2D. Den sier kun noe om hvor høy oppfriskningsrate kortet klarer i en gitt oppløsning. F.eks. har et "urgammelt" Matrox G200 med 250 MHz RAMDAC like god billedkvalitet i 2D som f.eks. ATI Radeon 8500, GeForce3 osv.

jeg er til og med "tøff" nok til å påstå at hvis man har et GF4 eller radeon8500 med samme mengde minne, så ville det være fullt på høyde, om ikke bedre enn nevnte kort! Sjekk specs, hvor mange færre triangler o.l WildCat kortet spøtter ut i forhold til Radeon8500 eller GF4. Trilinear fill rate for eksempel, WildCat: 400.0 M pixels/sec og hvis jeg ikke tar helt feil her, ligger R200 på rundt 800 og GF4Ti4X00 serien enda høyere.

Når det gjelder DAC'en, nevnte jeg også kvaliteten på den! Hastigheten har sitt og si på Refresh, men kvaliteten sier hvordan bildekvalitet en får, her er ATi og Matrox bedre enn 3DLabs.

Lenke til kommentar

hele poenget mitt var at kortet ser ikke ut til å være produsert profft nok til å banke et moderne spill kort. mitt kort er rett og slett bedre laget enn det gamle dritkortet. og med dagens ddr ram så er det ikke mye i forskjell på aksesstiden mellom hkram og skram. når jeg får det hovedkortet jeg nettopp bestillte (EPoX EP-8K3A+) blir det sikkert så bra at jeg må tisse på meg av fryd.

og du må jo være teit for å kjøpe ett så dyrt kort?

Lenke til kommentar

Tror ikke du at det er en grunn til at det koster 37000 kroner med moms.

Det er heller ikke leget for spill (selv om det sikkert ikke er noe problem å kjøre spill på det).

På Komplett selges det en Xeon CPU på 900Mhz til 57000kroner. Er denne dårligere enn en Pentium 2GHz til et par tusen kroner?

Lenke til kommentar

*lal* folk på forumet er så lette å lure og å irritere

:smile: Ler hver gang folk river seg i håret over fake poster om at amd tempen min er 32 grader nå på den råe overklokkinga dette er for mye lalala: Og man får faktisk seriøse svar også:)

Hadde vært litt gøy å hatt et skjermkort som kosta det dobbelte av resten av PC-en da:) hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...