Gå til innhold

latterlige greier dette kortet til 30000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-05 23:55, minimum payne skrev:

var innom ei side da jeg så det jeg trodde kunne være drømmekortet, helt til jeg så refresh raten :smile:

selv mitt radeon 8500 kort er bedre, hehe.

Jaja, du kunne ikke tenke deg å dele med resten av forumet hva slags kort det var snakk om?

BTW, refreshraten er ikke alt... :wink:

Lenke til kommentar

Du må huske at slike profesjonelle kort har helt andre bruksområder enn vanlige "spillekort", de er optimalisert for CAD og tung grafikk.

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-06 00:04 ]

Lenke til kommentar

Hmm....når jeg kjører 1024x768@100Hz, har tekst i word osv en tendens til å "flimre". Kan dette være pga dårlig skjermkabel? Skjermen er forresten av type ?? og modell ?? :smile:, og skjermkabelen er av sånn type som bruker separat RGB og V+H sync.

Lenke til kommentar

Hei minimum payne!

Husk å ta med moms i prisen da. Da kommer man opp i nesten 37000kroner.

Husk at disse kortene ikke er for spill, men derimot for 3D-simulasjon og denslags.

Skjermen man ofte bruker er i prisklassen fra 20000 og oppover. Holder ikke med 19tommern din fra Hansol da. :grin:

Blir omtrent like dumt å si at en SGI Octane til 350000kroner med 500MHz CPU er dårligere enn din maskin med 1800MHz CPU. Det finnes viktigere ting enn for eksempel MHz. Arkitektur blant annet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 13:48, xthal skrev:

jeg har bare en ting å si til minimum payne her:

HUFF!! er du helt dust eller... dette er ikke et j*vla spillkort!

Ikke noe som sier at du ikke kan bruke det til å spille med...(utenom at ingen ville vel vert gal nok til å betale så mye for masse fps i spill, og at driverene ikke vil vere laga for best ytelse i spill)

og personangrep er vel ikke den beste metoden å gå fram hvis du vil få fram et poeng?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 14:16, Civilix skrev:

Ikke noe som sier at du ikke kan bruke det til å spille med...(utenom at ingen ville vel vert gal nok til å betale så mye for masse fps i spill, og at driverene ikke vil vere laga for best ytelse i spill)

Å si at det ikke er "spillkort" betyr ikke at man ikke kan spille med det. Det betyr bare at det ikke er noe man kjøper for å spille med, som Geforce og Radeon. Det er samme den andre veien - ingenting i veien med å kjøre tunge 3d programmer som 3dsmax på et Geforce3/4 o.l.

Problemet er at en del slike "proffe" kort faktisk ikke har DirectX støtte engang, regner med at det har blitt litt bedre i det siste pga. overgang til Win2000/XP (WinNT hadde jo bare OpenGL, og unix bruker også bare OpenGL), men dette gjaldt ihvertfall mange eldre proff-kort.

Lenke til kommentar

Minimum Pain(brain?)

Du tror seriøst ikke at dette kortet til 30lapper er dårligere en ditt? Selv om du tror at kreftene på et skjermkort kommer fram kun i spill, vil jeg utfordre deg på en ting: Bruk den helvetes maskina din til å arbeide med 3D Studio MAXX og ordne noen feite 3D oppsett, da skal jeg love deg at Radeon kortet ditt blir tungpusta.3D Labs Wildcat er et av de kraftigste kortene som overhodet finnes og er beregnet på å brukes til heavy 3d simulasjon/CAD etc.

At dette kortet ikke har DirectX støtte sier ingenting hvor godt dette kortet er og ærlig talt 90HZ er mer en bra nok refresh rate.(klarer du 1280x1024@90Hz?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...