Tfosheim Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Cacheløse "Shelton" blir integrert? Intels cacheløse "Shelton"-prosessor vil selges integrert på bittesmå og like nedstrippede hovedkort. Kan den danne grunnlaget for en ny generasjon datamaskiner? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Glimrende U-lands PC ! Jeg er spent på prisen. (jeg vil tippe 250-400kr + resten av komponentene ?) Det eneste som er synd er at dette undergraver gjenbruk av gamle PC'er og f.eks sending av brukte PC'er til U-land. Nå vil det i større grad kjøpes nytt når U-land skal ha PC-utstyr. På sikt vil dette dette gi en økt mengde søppel både her hjemme og i U-landene i forhold til gjenbruk. Jeg tror ikke denne blir noen suksess i norge. Vi er stort sett for kravstore. Selv som kontor-PC vil denne bli i minste laget. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Selv som kontor-PC vil denne bli i minste laget. Har nok rett i det, men med et lettere OS kan det muligens la seg gjøre. Sammen med noe a la dette kan det jo bli en helt grei og stillegående løsning. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Skulle vel tro at denne kom til å konkurere mer mot AMD Geode som allerede er blitt siktet inn mot små terminaler. Tror ikke akkurat Shelton har så mye den skulle sagt mot Athlon XP, ikke Duron heller for den saks skyld. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 XP lite.. *shudders*, du er klar over at den kun kjører 4 programmer om gangen? Antivirus og firewall, så er du nede i 2.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Finnes jo andre "lette" os enn det jeg linket til da. Til og med non-ms...men W2k bør kjøre greit på en slik plattform. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er den 100% integrert? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er den 100% integrert? Det er spørs hva du mener... CPU'en har nok en innpakning som ligner på Pentium4, bare uten lokk. Men det er neppe noen sokkel, og CPU'en er nok loddet rett på hovedkortet. CPU'en er nok ikke integrert med chipsettet hvis det var det du tenkte på. Kjernen er nok heller ikke lagt rett på hovedkortet. Det er nok en mangelags CPU-PCB som på andre CPU'er. Hovedkortet er sikkert 4-lags siden det skal være så billig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kan jo være interresant som en mp3-pc eller noe annet tilsvarende som trenger lite kraft og må være lite, alle de utgangene er bare bortkastet uansett, har du skjerm lyd og noen usb så er du godt i gang. AtW Lenke til kommentar
Cid Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ser for meg mange slike på biblioteker, varelager, kassasystemer og lignende. De "splitter nye" kassene til statoil kjører over WinXP på PIII 1GHz. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kan den danne grunnlaget for en ny generasjon datamaskiner? De totalt ubrukelige? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 knall htpc blir den billig, da kommer nok en ny generasjon dvdspillere når du kan få harddiskopptaker og pc på tv. Håper prisen blir lav og usb 2.0 hadde vært grusomt greit å ha selv om du måtte brukt en hub siden det bare var en port Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå