Gå til innhold

Unnskyld til alle for min oppførsel

Hidden

Anbefalte innlegg

Dette kunne vært vanskelig å si, og tungt å svelge, men jeg har alltid satset på å være så ærlig som mulig, så here goes.

Jeg er inne i en svært tøff periode for tiden. Sier opp jobben mer eller mindre i ren protest, og har en annen mulig jobb på hånden, men ingenting er sikkert - og de nøler. Noe som gjør det ekstra ille.

Jeg fikk i starten av sommerferien beskjed om at jeg hadde diabetes 2, og har gjennomgått en del tester iløpet av den perioden og knasket en haug piller. Men det er ingen unnskyldning for at jeg har oppført meg ganske tåpelig på forumet titt og ofte.

Så jeg skal la forumet være for en stund, til jeg forhåpentligvis føler meg bedre. Da jeg leste den tråden om "Fable", og innså hvor utrolig krass jeg var, ble jeg rett og slett ille berørt på mine egne vegne.

Så, jeg må bare si "unnskyld" til alle som har blitt irritert / sint på min oppførsel. Jeg er ikke meg selv for tiden, i det hele tatt, er ganske deppa. Det er en periode som vil gå over, har vært gjennom det utallige ganger i livet. Det gikk bedre i ferien, før realitetens lærkledde knyttneve traff meg midt i fleisen så jeg fikk med meg fler stjerneformasjoner enn det strengt tatt er blitt registrert.

Vel, ikke så mye mer å si. Lette etter en måte å avslutte kontoen min, men det er kanskje like greit å la den ligge i dvale.

Jeg mener ikke å være melodramatisk. Poster som denne inviterer til svar som ville fått meg til å tenne på alle pluggene igjen, så jeg skal ikke komme tilbake for å lese om noen svarer, vil heller ikke lese PMs. Jeg ville bare forsøke å forklare litt. Jeg er oppriktig lei om jeg har bidratt til et på noen som helst måte negativt miljø noen steder på forumet.

Jepp jepp. "Have a nice life" :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du kanskje ikke kommer til å lese dette så vil jeg i allefall takke for den tiden du har viet forumet, for min del har du bidratt mye positivt til bl.a. diskusjoner og tips til Flashpoint.

Ønsker deg god bedring og lykke til videre i livet. Håper engang å se deg tilbake her...

des,OUT!

Lenke til kommentar
alle har vel sine kjipe perioder,er vel ingen unnskylding for å være kjip mot andre...  :no:

nå får du gi deg... å kalle det der en kjip periode blir for dumt, så viddt jeg vet er diabetes en sykdom som vanskelig kan helbredes og det vil si at du må gå med en sånn automatisk sprøyte på kroppen resten av livet... og det er jo ikke sikkert resten av livet vil vare så lenge med denne sykdommen... vær heller litt koselig og si at han er tilgitt istedenfor å komme med den komentaren... min mening ivertfall...

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
så viddt jeg vet er diabetes en sykdom som vanskelig kan helbredes og det vil si at du må gå med en sånn automatisk sprøyte på kroppen resten av livet... og det er jo ikke sikkert resten av livet vil vare så lenge med denne sykdommen...

Du tar feil. Diabetes 2 er ikke sprøyteavhengig, men tabletter, hvis noe. Kosthold og trening er egentlig alt du trenger, sett at du ikke er 60+. Du lever like lenge som andre med den sykdommen, om du tar vare på deg selv. For mange er det en positiv ting å få Diabetes 2 (you better believe it).

Hva gjorde du slik du fikk denne sykdommen, Hidden? Lav sukkertoleranse? Lite trening? Mye sukker? Røyking/snusing? Overvektig?

Edit: Hvor gammel er du?

Ikke ta Diabetes-crappet så tungt. Er verre å leve med type 1, selv om det er mindre farlig. Det er nok et par andre her inne som har det også, skal du se.

Hvor lenge gikk du uten å vite det? Hvor mange mho sukker hadde du i blodet?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Diabetes 1 er en genfeil, hvor bukspyttkjærtelen slutter å produsere insulin.

Jepp, men det er forsket på hvorvidt Diabetes 1-pasienter klarer seg uten insulin. Noen av dem gikk i 11 måneder uten å injisere noe.

Lenke til kommentar
så viddt jeg vet er diabetes en sykdom som vanskelig kan helbredes og det vil si at du må gå med en sånn automatisk sprøyte på kroppen resten av livet... og det er jo ikke sikkert resten av livet vil vare så lenge med denne sykdommen...

Dette er bull. Det går fint an å leve normalt med diabetes. Man må være litt mer varsom med hva man spiser.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Jepp, men det er forsket på hvorvidt Diabetes 1-pasienter klarer seg uten insulin. Noen av dem gikk i 11 måneder uten å injisere noe.

Bukspyttkjærtelen slutter gradvis å produsere insulin. Før eller siden blir man nødt til å injisere den. Det kan ta mange år før man i det hele tatt merker at man har diabetes. Noen utvikler diabetes som små barn, andre litt senere. Har også hørt om 40-50 åringer som har utviklet diabetes 1.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dette er bull. Det går fint an å leve normalt med diabetes. Man må være litt mer varsom med hva man spiser.

Det kommer egentlig an på hvem som får det. Jeg ser på noen sin diabetes (2) på samme måte som når gravide får diabetes mens de er med barn, men forsvinner når de føder. Er man til eksempel tykk og får diabetes, kan man slanke seg og ikke merke noe mer til den. Er man godt trent, må man trene enda mer, spise enda sunnere og mest sannsynlig ta tabletter for å holde det i sjakk. Er greit nok at det er få som får det av de som trener, men tenk på de som har det i arvestoffet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det kan ta mange år før man i det hele tatt merker at man har diabetes.

Ikke Diabetes 1. Det tar noen dager/uker før man simpelthen må til lege. En kamerat gikk en uke og hadde så høyt blodsukker da han målte seg (for første gang) at han ble hastet til intensiven. Diabetes 2 derimot, er skumlere. Har selv sjekket meg en del ganger.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Ikke Diabetes 1. Det tar noen dager/uker før man simpelthen må til lege. En kamerat gikk en uke og hadde så høyt blodsukker da han målte seg (for første gang) at han ble hastet til intensiven. Diabetes 2 derimot, er skumlere. Har selv sjekket meg en del ganger.

Det kan ta mange år før bukspyttkjærtelen slutter å produsere insulin, altså - før man får diabetes 1.

Det er riktig som du sier at når man har fått diabetes 1, tar det ikke lang tid før blodsukkeret blir skyhøyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...