ksjoet Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Min FortonSource PSU på 300W bråker en god del når jeg har 4 hd'er, cd og dvd brenner, 3 stk kabinett vifter, 9800 pro skjermkort og overklokket prosessor (xp2800@2500 MHZ 1,8V). Vuderer å kjøpe noe skikkelig kvalitet som bråker MINST mulig. Akkurat nå så støyer PSU'en min mest. Når jeg kobler ifra en god del komponenter og klokker ned er jo hele maskinen såvidt hørbar. Litt kjipt at en komponent skal ødelegge for resten av pengene jeg har investert i støydempingstiltak. Villig til å betale en del.. Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Spytt in 500 kr på NortQ 400 Watt, 12-17 dBA på komplett. Du vil ikke høre den Test ligger klar til deg på forsiden hvis du vil vite mer om den Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis du er villig til å bruke litt penger så er jo MIST PSU`ene et godt valg, de er relativt stillegående og av god kvalitet... MIST kan kjøpes på www.microplex.no Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 enermax har stille og stabile kraftige psuer, sitter på ein 431W silent pluss series(liten rhebus på baskida også ) såg netshop har eit fint utval i enemax Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3746 Den skal ihvertfall jeg ha Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3746 Den skal ihvertfall jeg ha Hmm, Produserer den mye varme eller no ? vil gjerne ha den der men hvis den produserer mye varme som går ut over Hovedkortet og delene, så minsker lysten, men den der var jo helt rå ! (Kjøpe,Kjøpe ) Endret 1. september 2004 av Lord Hell Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Rå strømforsyning Tviler på at varmen fra den påvirker kabinettvarmen noe særlig. Men vanligvis er strømforsyningen med på å sirkulere lufta i kabinettet. Så når den da ikke gjør det lenger, så vil nok temperaturen stige med mindre man skrur på flere vifter som lager sirkulasjon i kabinettet. Tror kanskje jeg heller ville hatt en stille psu som i tillegg hjalp til med å kvitte seg med varmen i kabinnettet. De er også mye billigere. Varme lufta må ut på en eller annen måte, så vifter kommer man ikke helt utenom uansett. Endret 1. september 2004 av BlackH Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis du er villig til å bruke litt penger så er jo MIST PSU`ene et godt valg, de er relativt stillegående og av god kvalitet... MIST kan kjøpes på www.microplex.no Jeg har MIST 480W, kan ikke si at den er lydløs......... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Har 430 watt ! den er hørbar, men forhondsvis stille ! MIST Endret 1. september 2004 av hauer Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Tagan 480 watt for teh win! Ellers er Levicom 550 watt et godt alternativ. Kjøpes henholdsvis hos www.Mpx.no og www.Microplex.no Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Takker for svar, men jeg gikk for en 510W Chill Innovation fra netconnection.no. Lest veldig mye bra om disse. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Takker for svar, men jeg gikk for en 510W Chill Innovation fra netconnection.no. Lest veldig mye bra om disse. Gi oss tilbakemelding på hvordan du opplevde den mht. støy da Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Rå strømforsyning Tviler på at varmen fra den påvirker kabinettvarmen noe særlig. Men vanligvis er strømforsyningen med på å sirkulere lufta i kabinettet. Så når den da ikke gjør det lenger, så vil nok temperaturen stige med mindre man skrur på flere vifter som lager sirkulasjon i kabinettet. Tror kanskje jeg heller ville hatt en stille psu som i tillegg hjalp til med å kvitte seg med varmen i kabinnettet. De er også mye billigere. Varme lufta må ut på en eller annen måte, så vifter kommer man ikke helt utenom uansett. Helt enig i det du sier her. Personlig foretekker jeg nok en PSU med vifte. Selv om jeg har tre vannblokker i systemet mitt, så kommer man som du sier ikke utenom en eller annen form for ventilasjon, såfremt man ikke kutter toppen av kabinett da.. Dog ser man jo ikke bort fra det kan komme heftige systemer med tiden som enten produserer lite varme, eller tåler mye varme. Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Gi oss tilbakemelding på hvordan du opplevde den mht. støy da Nå har jeg endelig fått min Cp-510. Når jeg kjører systemet uten overklokking så hører jeg ikke strømforsyningen i det hele tatt, harddiskene bråker en god del mer. De eneste støykildene jeg har er nemlig 3 samsung harddisker og en 19db cpu vifte og 2 stk 12db kabinett vifter. I windows så merker jeg altså null forskjell i forhold til min gamle Fotron 300W. At jeg nå har 510W merker jeg best nå som jeg klokker og spiller. Før "kickstartet" 120 mm viften på fotronen når jeg startet et krevende spill eller klokket prosessoren og ble med et forvandlet til den mest støyende kilden i hele systemet mitt. Det er i dag eliminert, Chill'en holder seg på samme støy nivå konstant selv om kabinett temp varierer fra 27C til 35C uansett belastning. Følger også med kabelhylser på ALLE kablene og turtalls måler. Kabinettet ser nå enda finere gjennom plexiglasset Har du et behov for strøm og driver å spiller en del og gjerne overklokker kan jeg uten tvil anbefale Chill Innovation. Holder du med windows arbeid holder egentlig en fortron 300W utmerket, så lenge den ikke kick starter Endret 29. oktober 2004 av ksjoet Lenke til kommentar
Torro Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Har selv en 300w Fortron-Source PSU. Denne har 12cm vifte og er den PSU jeg har vært borti som bråker minst. Stabil og billig. Du får 400w også, både med 20pins ATX, eller 24pins ATX2.0. 400w koster mye, nesten det dobbelte. Absolutt en PSU å vurder. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...0060PN&toc=5025 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå