Gå til innhold

NRK dokumentar om Bush 31.8

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Fangene på Cuba får tenke over hva de har gjort. Barn og unge får også undervisning innimellom der de sitter. De får tenkt seg ordentlig om når det gjelder hva de har vært med på. `Mat får de også, og de får be til Allah. De har rettsikkerhet, men vi må jo først finne ut hva slags lovverk vi skal lage til dem!

Er det manglende respekt for resten av verden å frigjøre ett land, og gi flere millioner mennesker deres krav på frihet (stadfestet i menneskerettighetskonvensjonen)?

Bra tiltak av USA.

Som alle andre stormakter med respekt for seg sjøl har dei ein straffeleir for oppbevaring av folk dei ikkje liker :w00t:

Nei alvorlig talt håper eg at JoachimR, Seixon og resten av gjengen får ein litt annen oppfatning av verden, før dei får stemmerett. Eg hadde også bastante konklusjonar om det meste for 10 år sidan. Om denne "fan boy / fundamentalistiske" virkelighetsoppfatningen ikkje forbedrar seg blir dere ikkje tatt alvorlig. Ikkje i Norge i alle fall. Da vil dere havne i samme kategori som Vidar Kleppe og Blitz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fangene på Cuba får tenke over hva de har gjort. Barn og unge får også undervisning innimellom der de sitter. De får tenkt seg ordentlig om når det gjelder hva de har vært med på. `Mat får de også, og de får be til Allah. De har rettsikkerhet, men vi må jo først finne ut hva slags lovverk vi skal lage til dem!

Er det manglende respekt for resten av verden å frigjøre ett land, og gi flere millioner mennesker deres krav på frihet (stadfestet i menneskerettighetskonvensjonen)?

Bra tiltak av USA.

Som alle andre stormakter med respekt for seg sjøl har dei ein straffeleir for oppbevaring av folk dei ikkje liker :w00t:

Nei alvorlig talt håper eg at JoachimR, Seixon og resten av gjengen får ein litt annen oppfatning av verden, før dei får stemmerett. Eg hadde også bastante konklusjonar om det meste for 10 år sidan. Om denne "fan boy / fundamentalistiske" virkelighetsoppfatningen ikkje forbedrar seg blir dere ikkje tatt alvorlig. Ikkje i Norge i alle fall. Da vil dere havne i samme kategori som Vidar Kleppe og Blitz.

Nå håper jeg både du og jeg vet at USA er den eneste reelle stor/supermakten i dagens verdensbilde. Russland er tilbake på u-landsstadiet, og UK og Tyskland er ikke så store at det gjør noe de heller. Nederland, den tidligere kolonimakten er helt utenfor.

USA står igjen. USA må passe på. USA ordner opp! Hva synes du vi skulle gjøre med disse terroristene som sitter på Cuba da? Slippe dem løs, så de kan styrte flere fly, drepe flere mennnesker, og prise Allah? :shrug:

Tror ikke det. Jeg tror faktisk du også kunne ha behov for å tenke litt. Det er ingen andre gode alternativer enn å ha terroristene i en human fangeleir på Cuba.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Som alle andre stormakter med respekt for seg sjøl har dei ein straffeleir for oppbevaring av folk dei ikkje liker

Ja. For "folk dei ikkje liker" er jo det samme som "folk som provde a drepe oss". :!:

Nei alvorlig talt håper eg at JoachimR, Seixon og resten av gjengen får ein litt annen oppfatning av verden, før dei får stemmerett.
Jeg har stemmerett i to land jeg, men ellers takk. :!:
Eg hadde også bastante konklusjonar om det meste for 10 år sidan.
Ja, det er jo galt av meg a tvile pa konspirasjonsteorier. Hva er det jeg gjor!!? :!:
Lenke til kommentar
De er f*** ikke muslimer, de er ekstreme fundamentalister som TROR de vet noe om Islam, men som tydeligvis ikke aner hva det er.

Jo. Når de gjør det i Allahs navn og har hjemmel for terror i Koranen og Hadith så er de muslimer.

Så hvis jeg er en terrorist (la oss si buddhistisk) og vil gi de kristne et dårlig rykte er d bare å vifte med bibelen og si noen ord på latinsk og alle kristne vil automatisk bli terrorister?

noen kommentar til d ?

Endret av sull
Lenke til kommentar

Du glemte Kina som supermakt Jokke. Allerede i dag påvirker Kina verdensøkonomien i svært tydlig grad. Kina holder seg litt i bakgrunnen, tar tydlig side i Irak-krigen, ikke engang Aghanistan-krigen tok de noe særlig standpunkt til. Det er fordi Kina prøver å posisjonere seg, tiden er ikke inne for å konkurere militært med USA. Bare vent noen år, så vil Kina trå inn i verdenspolitikken med full kraft, og da blir det haraball. OL vil bli en maktdemonstrasjon, jeg vil tro Kina vil begynne i forkant av OL og kjøre hardt på etter OL.

Lenke til kommentar

Nåja, Sovjet og Tyskland hadde jo fangeleirer der folk satt uten noko særlige rettigheter.

Slapp av eg meiner ikkje at USA er like ille som disse. Saken er heller den at samme kor ein snur og vender på det så er det snakk om krigsfanger. Men dette har sikkert vore diskutert tidligere på dette forumet uten å komme til noko konklusjon.

Er krig den einaste løsningen for å bli kvitt terror?

Hvis noken slår til deg, slår du tilbake?

Om du slår tilbake, og dette utviklar seg, blir dere tilslutt enige om at dette var ein trivelig slosskamp, og ingen er sure på kvarandre?

Fasitsvar er nei på alle disse spørsmålene.

Resten av mine meiningar ang. USA kan enkelt summerast her.

OT: At Seixon har stemmerett i to land må bety slutten på sivilisasjonen :!:

Kina har og ein god del svin på skogen . . .

Lenke til kommentar
Frata China OL. De har hatt offisiell privat eiendomsrett i 2 år nå.. La dem utvikle seg før vi gir dem OL.

EDIT: VI slår China lett! FIRE THE SCUDS!

Nå skal det sies at Kina har operert med privat eiendomsrett i enkelte regioner siden 70-tallet og at OL ikke har noe med ideologi å gjøre (Bortsett fra endel nazisme da). Ellers så skjønner jeg at du som halveis amerikaner frykter Kina (ikke China), de fleste økonomer frykter sammen med deg.

Jeg er faktisk bombesikker på at Kina knuser USA i OL og at Kina om noen år er fullt på høyde med USA militært, om de ikke er det i dag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Er krig den einaste løsningen for å bli kvitt terror?

Hvis noken slår til deg, slår du tilbake?

Om du slår tilbake, og dette utviklar seg, blir dere tilslutt enige om at dette var ein trivelig slosskamp, og ingen er sure på kvarandre?

Fasitsvar er nei på alle disse spørsmålene.

Fasitsvar ja. Hoho.

Kampen med terrorisme er ikke lik hvilken som helst annen vanlig kamp. Terrorister dreper sivile for a skremme en gruppe mennesker.

Som med al-Qaida, er det ikke-aktuelle ting de krever (om de krever noe i det hele tatt...). Derfor kan man ikkje unnga voldelig konfrontasjon, fordi de krever urealistiske ting, derfor kommer de til a fortsette med angrep helt til det uendelige.

Derfor, er fasiten din feil.

OT: At Seixon har stemmerett i to land må bety slutten på sivilisasjonen

:!: Seriost, jeg lo godt av den. :-)

Lenke til kommentar
Du glemte Kina som supermakt Jokke. Allerede i dag påvirker Kina verdensøkonomien i svært tydlig grad. Kina holder seg litt i bakgrunnen, tar tydlig side i Irak-krigen, ikke engang Aghanistan-krigen tok de noe særlig standpunkt til. Det er fordi Kina prøver å posisjonere seg, tiden er ikke inne for å konkurere militært med USA. Bare vent noen år, så vil Kina trå inn i verdenspolitikken med full kraft, og da blir det haraball. OL vil bli en maktdemonstrasjon, jeg vil tro Kina vil begynne i forkant av OL og kjøre hardt på etter OL.

Høres ut som om du ser frem til dette. Men det passer vel bra inn i mønsteret. Det var jo slik Hitler-Tyskland la opp kjøret rundt Berlin-OL 1936. Og som kjent har jo alltid totalitære regimer gått ideologisk hånd i hånd (som for eksempel kommunismen + nazismen).

Endret av farke
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg er faktisk bombesikker på at Kina knuser USA i OL

Nja... Ville ikke akkurat tatt den sa langt da men...

USA klarte 103 medaljer i OL, Kina 63. USA 35 gull, Kina 32.

Kina har hatt 50-60 medaljer siden 1992, og USA har hatt ca 100 hver gang...

Sa jeg vet ikke hvordan du konkluderer med at Kina knuser USA i OL... i 2008... eller senere...

Lenke til kommentar

Jeg så også dokumentaren, jeg klarte å se hele, den var skjeiv, men hva ble sagt som var usant?

Dere som ikke så R. Perle, Carlucci, Wolfowitz kan ikke ha sett mer enn 10-20 % av filmen.

Jeg synes den var urovekkende, denne blandingen av politikk og økonomiske interesser, det er sikkert ikke tilfeldig at "alle" i Bushadministrasjonen har interesser i olje og våpen, og politiske beslutninger som fører til at nettopp disse selskapene tjener penger på de samme beslutninger.

Vel og merke hvis det som ble vist var sant.

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg så også dokumentaren, jeg klarte å se hele, den var skjeiv, men hva ble sagt som var usant?

Dere som ikke så R. Perle, Carlucci, Wolfowitz kan ikke ha sett mer enn 10-20 % av filmen.

Jeg synes den var urovekkende, denne blandingen av politikk og økonomiske interesser, det er sikkert ikke tilfeldig at "alle" i Bushadministrasjonen har interesser i olje og våpen, og politiske beslutninger som fører til at nettopp disse selskapene tjener penger på de samme beslutninger.

Vel og merke hvis det som ble vist var sant.

:hmm:

Ja, problemet er at mange ting som ble sagt ikke var sant... Har ikke et skript av programmet, sa jeg kan ikke bringe det frem for "retten". Blant annet ble det sagt at saudi arabiere ble floyet ut dagen etter 9/11 som er en logn. Videre ble det sagt at Bush aldri hadde vaert i utlandet for han ble president, enda en logn (de sa ogsa at Bush aldri hadde hatt pass for han ble president, men det kan jeg ikke bekrefte). Det var en del andre ting og, men det var en god stund siden na og jeg husker ikke alt. Jeg sa kanskje Perle uten at jeg var klar over det, de viste ikke navn pa folk hver gang de var pa skjermen. Jeg sa Carlucci snakke. Men ikke Wolfowitz, ikke som jeg kan huske. Jeg sa minst en time av programmet, hvis ikke 90 min.

USA er så gode i OL fordi de har så mange forskjellige mennesker...

...og fordi de har dop da

Jada, for Rus(s)land har iallfall ikke dop... :D

Lenke til kommentar
Høres ut som om du ser frem til dette. Men det passer vel bra inn i mønsteret. Det var jo slik Hitler-Tyskland la opp kjøret rundt Berlin-OL 1936.

Jeg skriver bare det jeg mener kommer til å skje. Det er ikke noe jeg ser fram til noe særlig.

Og som kjent har jo alltid totalitære regimer gått ideologisk hånd i hånd (som for eksempel kommunismen + nazismen).

Og som i dette tilfellet, kapitalisme.

@Seixon: Argh, tankefeil fra min side. Det jeg MENTE var at jeg er rimlig sikker på at Kina vil ta flere gullmedaljer enn USA i Friidrett, og ellers ta mange medaljer i andre grener. Men det forundrer meg ikke om Kina slår til og tar flest medaljer sammenlagt.

Lenke til kommentar

hmm, det har du rett i. Kanskje det var omvendt. Går sikkert i surr. Men sjekket statistikken nå, interesant å se at Kina har 3 færre gullmedaljer enn USA mens sølv og bronsje er det USA som fikk klart mest av. Nå har jeg ikke studert statistikken nøye, men jeg vil tro at Kina i flere av de grenene de tok gull i vant suverent. Jeg tolker det dithen at Kina ønsker flest gull, ikke flest medaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...