Gå til innhold

MORROWIND- Full kostnads beregning

Anbefalte innlegg

Denne posten er per 06.05.02 revidert.

Hei,

Morrowind posten begynte å bli litt full mente jeg, og mange har lyst til å vite dette. Derfor startet jeg et nytt emne.

Jeg har nå vært i kontakt med Postverket, Tollen og UPS. Dette er kostnadene ved å kjøpe Morrowind: Collector's Edition fra http://www.dragon.ca i Kanada.

Kjøper du spillet og bruker den raskeste shippingen, altså UPS Overnight koster det 750,-. Dette blir tappet rett av VISA-kortet ditt. Da er dragon.ca ferdig fra sin side.

PC-spill er ikke tollpliktig i Norge. Det er uansett momspliktig. Denne er på 24% av produktets pris i tillegg til shippingen. Altså 24% av 750,-

UPS leverer rett til døren. Den er IKKE innom Postverket. UPS kjører det til døren din og leverer det til deg. For meg som bor i Vennesla (utenfor Kristiansand) og ikke bor så altfor sentralt, så vil jeg ha spillet innen 4 dager.

UPS leverer altså da spillet, og innen en uke vil du får en regning fra UPS på cirka 280,- kr som er momsen på 180,- og et 100,- gebyr til UPS.

Det hele ender da på cirka 1035,-.

Men, det er Collector's Edition versjonen og den raskteste shippingen overhodet mulig, inkludert moms og UPS gebyr.

[ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-05-06 13:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aaaahh jeg gjorde som deg og bestilte Collectors utgaven med UPS jeg også fra Dragon skulle få spillet i løpet av 1-5 dager å jeg kan nesten ikke vente!!!!!!!!!!!!!!

Og jeg hvet om et jæ<vla bra forum der du kan få hjelp til spillet hvis du står fast jeg brukte dette forumet mye når jeg spillte Wizardry 8!! Sjekk det ut skulle hatt samme type forum her på gamer.no også (hint)

http://www.ironworksforum.com/ubb/cgi-bin/.../ultimatebb.cgi

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-05-06 00:31 ]

Lenke til kommentar

De gangene jeg har bestilt varer fra England med verdi over 200kr, så har spillet kommet til tollen først. De sendte da et brev til meg hvor de spurte hvilken tollings-metode jeg foretrakk. Jeg sendte tilbake brevet, dermed kunne de sende pakken. Jeg betalte da 149kr i tollavgifter i tillegg til momsen. Vet ikke helt om det fremdeles er slik.

Hele prosessen kan ta litt tid, hvis det da fremdeles er slik.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Dragon nå de har ikke Collectors utgaven på lager faan!!!!!!!!!!

-----------------------------------------------------

From: "Shipping Department" <[email protected]>

To: <[email protected]>

Sent: Monday, May 06, 2002 6:01 PM

Subject: Item backordered (was Re: Order Submission)

>========================================================================

> >Item Qty Name Each Price

> >------------------------------------------------------------------------

> >ELDECOL 1 Elder Scrolls III 3 Morrowind C CD$ 93.95 CD$ 93.95

> >All Items Subtotal: CD$ 93.95

> >

> >Tax Method: 4 Outside Canada (tax free) CD$ 0.00

> >Ship Method: 9 To International: UPS Overnight* (1-5 CD$ 49.95

> >Grand Total: CD$ 143.90

> >========================================================================

> >

> >

> >IMPORTANT: All amounts are in Canadian currency. Your credit card

> >company will perform conversion to your local currency where necessary.

> >For approximate conversion to US please divide total by 1.6

> >

> >

> >========================================================================

> >

> >

> >Special Instructions:

> >

> >

> >

> >visa:

> >

>

>

> Hello,

>

> We regret that we are temporarily unable to ship the titles listed above.

>

> This item is currently on back order. Although it is not possible to

> guarantee when this product will arrive back in stock, we generally receive

> restocks of most items every day. If we receive this product within 7

> days, we will ship it to you as soon as it arrives. If it arrives later

> than 7 days from your order date, we will send you a confirmation notice

> prior to shipping.

>

> Please note that you have not been charged for this item. We will process

> payment only when the title is shipped.

>

> Charges for shipping will be the same as you would have paid if this title

> had been shipped at the same time as the rest of your order.

>

> If you have any further instructions or questions regarding this order,

> please do not hesitate to message us.

>

> Best Regards,

>

>

>

> Kathy

>

>

> Best regards,

> Kathy

> Shipping Department dragon.CA

Så jeg maila dem og spurte om de har den vanelige utgaven for da tar jeg den istedenfor har ikke fått svar på detta ennå!!

garrettl.jpg

JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!!

http://9974.rapidforum.com/

I LIKE THIS DO YOU?->http://www.nacho-man.org/idiot/

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-05-06 19:29 ]

Lenke til kommentar

For aa gjore surt surere vil jeg bare si at selv er jeg for oyeblikket i USA og faar tak i spillet Collectors Ed. eller vanlig for stusselige 470,- og 565,- kr. :smile:

..paa den annen side har jeg ingen data aa spille spillet paa... *VRAAAEEEEEEEEEEEEEEEL*

-UnX

Lenke til kommentar

Hei Zoneman nei jeg fikk beskjed om det jeg ringte ditt, og jeg bestilte det på EB istedenfor og de hadde i hvertfall spillet( Collector utgaven) inne så det skulle sendes airmail 2 days delivery eller noe sånt! For håpe at det går bedre der da!

Blei litt dyrere kanskje $96 us dollars!

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-05-06 21:12 ]

Lenke til kommentar

Tåka, jeg RINGTE (dyrt!) nettopp EBgames. De sender ikke Air Mail til internasjonale kunder, de bruker kun UPS.

Han sa det vil ta mellom 5 til 10 dager, og det kan ta lengre sa han.

Bummer.

Erling Ellingsen

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-05-06 21:37 ]

Lenke til kommentar

Dragon.ca roter, Eb roter, alle roter. De kan aldri si noe sikkert, derfor sier de bare shipping tider sånn cirka. Tro aldri på dem.

Jeg tror jeg bestiller fra EBgames også nå. De er såpass seriøse og så store. De har da til og med spillet inne, noe som svært få har.

Tåka, Air Mail er ikke bra. Bestiller man Morrowind fra Bethesda Softworks, sender de det med Air Mail. Det tar 2-4 uker! Sjekka Shipping kalkisen til EBgames, og shipping til Norge bruker UPS og tar 5-7 dager.

At dragon.ca sin UPS Overnight bruker 1 dag er vrøvl, tøv, pølsevev og veggvev. Det er teknisk umulig. Vi bor på andre siden av Atlanteren.

Bestill fra EBgames. Kursen per i dag er 8,1 kroner på dollaren. Med frakt og Morrowind: Collectors Edition kommer hele sulamitten på rett i underkant av 800 kr. Så kommer spillet innen 5-7 dager og du får en UPS mann på døra. Cirka en uke etter det får du en regning på cirka 300 kr fra UPS som må betales.

Lenke til kommentar

Quote:

På den annen side... spillet kan jo teoretisk sett være rett rundt døren og da er det kjipt å betale over 1000 kroner for å få det, bare for å se at man kan kjøpe det i den lokale sjappa for 500 kr noen dager etterpå.

Ja det er jo sant men jeg tar ikke sjansen på det håper jeg har det her innnen ca 10 dager i værste fall så for jeg heller bite i det sure eplet hvis det kommer dagen etterpå til Norge men som regel kommer ikke Collector utgavene til Norge har jeg inntrykk av!

Og en ting til som jeg også syntes er litt kult er att all teks osv i manualer og på esken er på ENGELSK og ikke Norsk for min del syntes jeg det er noe herk og tull med den Norske teksten men det er kanskje ikke alle som VILL eller kan lære seg engelsk!

garrettl.jpg

JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!!

http://9974.rapidforum.com/

I LIKE THIS DO YOU?->http://www.nacho-man.org/idiot/

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-05-07 04:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-07 04:21, Tåka skrev:

Og en ting til som jeg også syntes er litt kult er att all teks osv i manualer og på esken er på ENGELSK og ikke Norsk for min del syntes jeg det er noe herk og tull med den Norske teksten men det er kanskje ikke alle som VILL eller kan lære seg engelsk!

Det er vel forholdsvis poengløst å kjøpe seg et rollespill hvis man ikke snakker Engelsk... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...