Gå til innhold

Temperatur på GeForce 6800

pstub

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det på noen måte er mulig å lese av temperaturen på GPU'en uten å montere noen temperatur-sensor på egenhånd. Jeg har dette skjermkortet: http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=605

Hadde vært interessant å vite i forbindelse med at man har lyst til å teste å overklokke litt ;-)

Hvor langt kan man vanligvis strekke CoreClock og MemoryClock i MSI Clock verktøyet på et slikt kort med standard kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har installert RivaTuner nå, men det gir meg noen HELT andre temperaturer enn hva MSI CoreCenter gjør. Sier at jeg har 50grader på GPU og en "ambient temp" som ligger 10 grader høyere enn system temp'en! Hva skal man stole på her, eller er det RivaTuner sier bare piss?

Lenke til kommentar
Det er sikkert noe tilsvarende MSI Clock og MSI Info som fulgte med mitt. VELDIG enkelt å klokke, men ser ikke noen temperatur noe sted, og den jeg får fra RivaTuner tror jeg ikke noe på!

har selv et msi 6800 GT,der står tempen i meny på drivere(temperature settings)

så det må være til deg også.ligger på ca 50 og 55-60 load.

ps:ikke trykk på egenskaper får skjerm,men nvidia display ;)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Jepp, der var det gitt!!!

1000 takk!!!

Har du klokket noe? Eventuelt hvor langt?

Jeg har samme kortet som deg, og det ligger på 425/900, mot standard som er 325/700.. Sier kanskje litt? Men vet at andre har vært uheldige. har laget en post ang. dette kortet, med klokk osv.. Selv holder kortet mitt en temp på godt under 50 grader idle, men går opp i nærmere 60 ved spill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...