Gå til innhold

Lage .iso? Av DVD

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan den lese DVD-r (DVD+r) så kan den lese ISO, siden man IKKE brenner ISO som en fil på en data-DVD!! ISO er rett og slett en DVD/CD lagret på harddisken.

Helt feil, en iso er ikke en dvd lagret på hardisken, det er et bilde eller image av en hvilken som helst datafil/datafiler. Den kan man ikke se på en dvd spiller. Man må først pakke den ut til en lesbar fil for at dekidingen som finnes i avspillingsenheten skal kunne lese den. Men du motsier deg selv her, du sier jo at en dvd-spiller kan lese iso, men at de ikke kan brennes som iso, men pakkes ut og brennes som filmformat på dvd-maskinen. Da er det jo ikke lenger en iso. Det som skjer er at brenneprogrammet kan lese informasjonen i isoen og lager filstrukturen som den må være på en dvd-plate.

Lenke til kommentar
Helt feil, en iso er ikke en dvd lagret på hardisken, det er et bilde eller image av en hvilken som helst datafil/datafiler.

Jeg er klar over det, er bare at det er enklere å tenke på en dvd-ISO/cd-ISO som en DVD eller CD framfor å forklare helt nøyaktig åssen oppbygning og virkemåten til ISO-er er. Spesielt når man skal prøve å forklare folk at en ISO-fil IKKE er en video-fil. Er lei av å kopiere ting av venner og så få en CD med en BIN og en CUE-fil på. (Eller en DVD med en ISO-fil på). :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Det er stor forskjell på iso og divx. Etter hva jeg har klart å finne ut vet jeg ikke om en dvd-spiller som leser iso's. Vær så snill og si meg hvilken spiller du har.....

mvh

c0cheeze

Ingen DVD/CD spiller kan lese ISO`r, men du kan lage virtuelle på PC`n med programmer. Kan jo lage en link til et hvis jeg ikke bryter noen retningslinjer?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...