Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg har prøvd å lage .iso av noen DVD`r men finner ingen programmer... Noen som veit om noen gratis programmer som jeg kan kopiere fra orginale DVD plater til .iso som lagrer på PC`n? Backup er kjekt. PS: Jeg veit at det er mange spm om ripping her, men jeg finner ingen med hvordan lage .iso av DVD... Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Skjønner ikke helt spørsmålet, men prøv http://www.videohelp.com/ DVD til iso?? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Du må vel rippe DVD'en for så å bruke et iso-program for å pakke filene da. Endret 31. august 2004 av Hurley Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Skal finnes program for å "rippe" dvden slik at du f.eks kan moute den på en cdemulator.. husker ikke navn..... Skal tenke...... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 DVD Decrypter kan gjøre DVD-filmer om til .ISO-filer. Samme kan DVD Shrink, og jeg mener Nero også kan klare dette, men med mindre ekstra-funksjoner. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) dvdshrink kan lagre filene i en iso. Edit var litt for sein med innlegget Endret 31. august 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har DVD Shrink, men den kan visst ikke lage .iso etter det jeg har sett Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Sprøtt. Jeg lager ISO-er med DVD Shrink i ett kjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Sprøtt. Jeg lager ISO-er med DVD Shrink i ett kjør. Kan du lage en liten mini tutorial om hvordan du gjør det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Open Disc Trykk "Full Disc" Trykk "Backup!" Velg "ISO Disc Image" Select target Skriv inn navn Trykk "OK" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Takk. Men hvordan er den med kopisperrer? Kan ta backup av alt? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jada, ihvertfall av det jeg hittil har puttet inn i dvd-spilleren min. Synes Dvd-shrink er et genialt lite program, som gir veldig godt resultat, og jeg lager altid iso'er. Når de skal brennes, bruker jeg Allcohol 120%. Lenke til kommentar
GOMP Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Støtter stand alone DVD spilleren i stua .ISO filer? Lurer bare på hva som er smartest av å kopiere til .ISO eller vanlig... Noen som har peil? Tenkte jeg måtte ta backup av dvd'ene mine! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 ISO-filer er ikke filer du spiller av. Det er et "bilde" (kopi) av en DVD (eller en CD). Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) feil postet, sorry Endret 2. september 2004 av scherzo Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Støtter stand alone DVD spilleren i stua .ISO filer? Lurer bare på hva som er smartest av å kopiere til .ISO eller vanlig... Noen som har peil? Tenkte jeg måtte ta backup av dvd'ene mine! Du kan selvfølgelig ikke spille av iso-filer på en dvd-spiller. Det du gjør er å rippe filmen til en iso-fil på hardisken, så bruker du et brenneprogram som støtter brenning fra iso, og starter en brenning av dvd-plate med programmet fra den iso'en du har laget. Isoen inneholder all informasjon om filstrukturen på en dvd-plate, og du får en vanlig dvd som kan spilles på en vanlig dvd-spiller. Hvis du feks. bruker Nero, så velger du på verktøymenyen: Brenner/Brenn image, og leter fram den isofila du skal brenne. Nero tar seg av filstrukturen helt automatisk. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Etter det jeg kan se så virker det som iso har en fin fordel.....kun en fil å holde styr på. Er det noe negativt med den? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Støtter stand alone DVD spilleren i stua .ISO filer? Lurer bare på hva som er smartest av å kopiere til .ISO eller vanlig... Noen som har peil? Tenkte jeg måtte ta backup av dvd'ene mine! Du kan selvfølgelig ikke spille av iso-filer på en dvd-spiller. Det du gjør er å rippe filmen til en iso-fil på hardisken, så bruker du et brenneprogram som støtter brenning fra iso, og starter en brenning av dvd-plate med programmet fra den iso'en du har laget. Isoen inneholder all informasjon om filstrukturen på en dvd-plate, og du får en vanlig dvd som kan spilles på en vanlig dvd-spiller. Hvis du feks. bruker Nero, så velger du på verktøymenyen: Brenner/Brenn image, og leter fram den isofila du skal brenne. Nero tar seg av filstrukturen helt automatisk. Må man ikke legge iso fila i VIDEO_TS mappa ellerno sånt a?? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Du kan selvfølgelig ikke spille av iso-filer på en dvd-spiller. Det du gjør er å rippe filmen til en iso-fil på hardisken, så bruker du et brenneprogram som støtter brenning fra iso, og starter en brenning av dvd-plate med programmet fra den iso'en du har laget. Isoen inneholder all informasjon om filstrukturen på en dvd-plate, og du får en vanlig dvd som kan spilles på en vanlig dvd-spiller. Hvis du feks. bruker Nero, så velger du på verktøymenyen: Brenner/Brenn image, og leter fram den isofila du skal brenne. Nero tar seg av filstrukturen helt automatisk. Man bør gjøre som uthevet i quoten ovenfor, å legge iso filen i video_ts mappa vil ikke fungere fordi .iso ikke er en videofil. Pakker man ut det som er i .iso filen (videofilene) så kan man brenne det med og legge det i video_ts mappa, men bedre og velge og brenne det som image da dette tar kortere tid. Endret 2. september 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Som jeg skrev i posten overfor, man trenger ikke å legge noe som helst i mapper i Nero. Man må slå av alle guider i Nero, og brenne fra iso/image. Finito. Som jeg skrev i den første posten her kan man godt bruke Alcohol 120% til å brenne iso'er med, funker flott. Bare å starte dialogen "Image burning wizard" og pek på iso'en du lagde med Dvd-shrink. Infoen om platen's filstruktur ligger i iso-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå