GFL Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei! Jeg har et trådløst nettverk. Jeg har også 1 stajonær tilkoblet, samt 2 laptoper. Det går bra når jeg har denne ene laptopen, men når jeg plutselig slår på den andre laptopen blir nettverket sikkelig utstabilt og routeren (3com) restarter seg selv hvert 5 sekund omtrent. Det skjedde nå plutselig idag, og jeg aner ikke hva det kan være... Den laptopen som "ødelegger" er helt ny, HP NC6000. På skolen hvor den brukes må jeg sette opp proxy server, men det skrur jeg av... Det fungerte helt topp for noen dager siden, men nå er den ute å kjører sikkelig.. Noen som har erfart dette selv, kom gjerne med tips om hvordan jeg kan fikse dette her. Er rimelig slitsomt Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 har samme problemet, og trodde at det løste seg ved å oppdatere nyeste Firmware og skifte "channel" i oppsettet, men desverre, så sitter jeg fremdeles med problemet! Lenke til kommentar
palh Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hmm.. når jeg leste topic tenkte jeg. Dette må da være d-link, men det var det altså ikke. forslag til dere begge. dersom det ikke har gått for lang tid siden dere kjøpte. send tilbake. høres ut som skadet utstyr. dersom firmware update ikke funker så er det ikke noe annet dere kan gjøre. En ting dere begge kan gjøre er å slå av all sikkerhet for å se om det kan være der problemet ligger. noe jeg tviler på , men det er da vært et forsøk. -pal- Lenke til kommentar
bengh Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei Hadde også masse problemer med trådløst før spesielt ifm kryptering som omtrent var umulig å få til. MAC-identifisering gikk greit. Etter at jeg oppgraderte til SP2 for XP har alt blitt så meget bedre ! Hvis du kjører engelsk XP anbefaler jeg deg å oppgradere til SP2. Sliter forsatt med kopiering av store filer over trådløst nett men kryptering og alt annet fungerer uten problemer nå. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hmm.. når jeg leste topic tenkte jeg. Dette må da være d-link, men det vardet altså ikke. forslag til dere begge. dersom det ikke har gått for lang tid siden dere kjøpte. send tilbake. høres ut som skadet utstyr. dersom firmware update ikke funker så er det ikke noe annet dere kan gjøre. En ting dere begge kan gjøre er å slå av all sikkerhet for å se om det kan være der problemet ligger. noe jeg tviler på , men det er da vært et forsøk. -pal- Dette er min andre 3com og sikkerheten er slått av! Men kan det ha noe med avstanden å gjøre, pcen og access punktet skilles av en etasje ca 15m inkl. møbler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå