Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av nettverk switch med usb port(er)?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en switch med usb port for å koble opp diverse usb utstyr på nettverket ( tenkte å koble på en usb hub for så å koble til scanner, bærbar HD, kamera,printer osv for så å kunne bruke dette på alle 4 maskinene i nettverket mitt uavhengig av hvilken maskin som er på ).

Har søkt på nettet etter slikt men finner ingenting (har ikke så mye greie på dette men mener att dette skal være i handelen)

er det noen som har en link til en / flere kandidater evt noen erfaringer med slikt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :thumbup:

vurderer å gå for asus wl500g men vet ikke helt om den er hva jeg leter etter :hmm: , har funnet både positive og negative tester om denne. Er det noen som har denne og bruker den slik jeg tenker å bruke den(koble opp usb hardisk,scanner ,printer osv)og vil dele sine erfaringer (funker usb opplegget, er det bra rekkevidde trådløst osv)

Hadde et lite håp om at det fantes en switch (trenger ny alikevel) som hadde usb funksjon men det virker på responsen her at de ikke finnes eller???

Lenke til kommentar

Det er rapportert om enkelte skrivere som ikke funker med wl-500g, men min personlige helt generelle erfaring med hardware er at det meste går, bare man "fikler litt".

Det er også begrenset støtte for web-kamera.

Så vidt jeg vet funker usb-harddisker greit, bare sørg for å bruke en som ikke trenger ekstra drivere.

ASUSen har god rekkevidde, og mulighet for å øke sendestyrken i setup-programmet.

barbara.no har den som anbefalt produkt, men du finner garantert noen som er misfornøyd med den.

Har du tid bør du heller vente på wl-500gx, siden du tenker på og koble til harddisker. Denne har USB 2.0 porter, og dette vil fjerne en flaskehals.

Jeg har selv vært på utkikk etter samme produkt som deg, men jeg har i hvertfall ikke funnet noen bedre løsning i denne prisklassen.

Er det noen som vet om bedre løsninger, så la oss vite det!

Lenke til kommentar

USB disk over WL500g går like fort som en snegle duppet i sirup i en kraftig oppoverbakke smurt med tjære.

Hadde en slik men solgte den sporenstreks da den var helt ubrukelig til mitt formål. (Lagre musikk i nettet mitt.) Tok minutter å overføre en enkelt sang.

-KJ

EDIT:

Disclaimer:

Det kan være at det enten var noe feil på min enhet eller at den berømmelige unntaksregelen gjorde seg gjeldende, men jeg sjekket, dobbel og trippelsjekket alle mulige ting som kunne påvirke resultatet mitt og fikk uansett samme bedritne hastighet.

Lenke til kommentar
USB disk over WL500g går like fort som en snegle duppet i sirup i en kraftig oppoverbakke smurt med tjære.

Dette har du sikker rett i, da USB 1.1 har maks overføringshastighet på ca. 12Mbit/s (eller var det 11?).

Skulle ikke være noe problem med wl-500gx

Var du tilkoblet trådløst eller gjennom switchen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...