Goophy Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) De fleste som nå går i vk2 har sikkert begynt på særemne i norsk. Det er noe dritt alle må gjennom, en mektig oppgave om et emne du kanskje har veldig lyst til å skrive om eller hater intenst. Jeg tenkte det kunne være kjekt å ha en tråd det man kunne diskutere litt ting rundt dette, gi hverandre forslag til innhold, problemstillinger, fremføringer og alt annet en måtte komme på. Som særemne nå har jeg valt å skrive om "Tegneserier" og litt rundt det. Har ikke startet enda, men burde vel kanskje det. Synes denne passet i søppel, da skolen stort sett er søppel... (Kanskje ikke alle skoler som har særemne før jul heller ). Edit: Leif. Endret 31. august 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Sleng ut et par tips til meg i samme slengen. Helst angående film. Takk Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Analyse og sammenlikninger av David Lynch sine filmer, Tarantino sine eller en helt annen, men litt smårar regissør. Eller så kan du jo ha om virkemidler i film. Du kan jo feks. skrive om prostituertes rolle og historie i film gjennom tidene o.l. Ubegrenset hva du kan finne på. (Jeg valgte ikke film selv, siden sånn ca. alle andre i klassen gjorde det, amøber hele gjengen, jeg må nesten le...). Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Vi har særemne på fredagen nå.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Analyse og sammenlikninger av David Lynch sine filmer, Tarantino sine eller en helt annen, men litt smårar regissør.Eller så kan du jo ha om virkemidler i film. Du kan jo feks. skrive om prostituertes rolle og historie i film gjennom tidene o.l. Ubegrenset hva du kan finne på. (Jeg valgte ikke film selv, siden sånn ca. alle andre i klassen gjorde det, amøber hele gjengen, jeg må nesten le...). Må være norsk film Velger resten av min klasse film, er de eid. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Norsk film!? Hva for en syk norsklærer har du da? Det er jo døden... Men du kan skrive en mektig oppgave om hvor håpløs norsk film er i forhold til utenlandske mesterverk... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg tror jeg skal satse på 2. verdenskrig....er enorme muligheter innenfor det temaet. Hvis ikke har jeg et særemne som søsteren min skrev om navneforskning Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Norsk film!?Hva for en syk norsklærer har du da? Det er jo døden... Men du kan skrive en mektig oppgave om hvor håpløs norsk film er i forhold til utenlandske mesterverk... Hmm, i 3. klasse måtte vi velge norsk litteratur og norske forfattere. Det er sykt det Temaet mitt var forresten "bruken av ironi i forbindelse med samfunnskritikk i moderne norsk litteratur". Hadde en bedre formulering på oppgaven, men husker ikke helt åssen den gikk (tok utgangspunkt i Are Kalvøs bøker) Fikk 5+ da Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Sleng ut et par tips til meg i samme slengen. Helst angående film. Takk Hm, jeg skrev om Elling-bøkene til Ambjørnsen, og i den serien finnes det to gode filmer.. Elling er ganske greit å skrive om, Ambjørnsen har en enorm teft til å beskrive ting og å sette seg inn i situasjonene til Elling. Om du er intressert, så har jeg jo det jeg skrev til mitt særemne da *host* penger. Send en PM om du skulle vurdere det vertfall.. Ellers syns jeg Buddy er en fin norsk film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg liker ikke norsk film. Ser for meg at Uno er bra. Buddy var ikke noe spesielt, Villmark er grei, Tyven Tyven er for obvious inspirert av Thelma & Louise, Alt For Egil tør jeg ikke se engang så dårlig den virker, Liv Ullman liker jeg ikke, Elling er grei nok, men ikke noe for meg ... etc. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Analyse og sammenlikninger av David Lynch sine filmer, Tarantino sine eller en helt annen, men litt smårar regissør.Eller så kan du jo ha om virkemidler i film. Du kan jo feks. skrive om prostituertes rolle og historie i film gjennom tidene o.l. Ubegrenset hva du kan finne på. (Jeg valgte ikke film selv, siden sånn ca. alle andre i klassen gjorde det, amøber hele gjengen, jeg må nesten le...). Må være norsk film Velger resten av min klasse film, er de eid. Hva med "Hud" av Vibeke Løkkeberg...? Burde være sær nok Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Vi måtte visst skrive om norske ting vi også. Men siden jeg er så sær og vanskelig fikk jeg lov til å skrive om utenlandske tegneserier OG levere inn en skriftlig oppgave, selv om alle egentlig skulle ha muntlig foredrag. Skal skrive om cartoons / comics og forskjeller på tegnestiler rundt omkring i verden, hvis noen lurte... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det eneste jeg har bestemt meg for, er at jeg ikke skal lese èn jævla bok. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Særemne.... Aldri hatt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Særemne.... Aldri hatt Du får det til neste år... Må bli litt eldre først vettu Thea. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Særemne.... Aldri hatt Du får det til neste år... Må bli litt eldre først vettu Thea. Får man det i tredje? Trodde man bare hadde det på høyskole ellerno jeg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Husker at eg hadde "reklame: før og no" som emne. Kopierte opp eit par reklamer frå 50+ år gamle aviser og sammenlikna dei med moderne reklameklipp for liknandes produkt. I tillegg slo eg opp ordet "reklame" i ordboka slik at eg visst kva ordet betydde og det var stortsett alt. 2-3 timers arbeid + 20 min muntleg framføring, resultat: 5. Ikkje legg meir arbeid i særemnet ein du må. Romanar tek tid og lese og skrifteleg presentasjon tar lang tid og er lett å finne feil i. Lenke til kommentar
lindasl Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Norsk film er lei da! Plukk ut filmene kristoffer Joner spiller i, han velger bra (iforhold til at det norsk) filmer... Ta den nye, bare egil... Eller jo "svidd neger" er jo shit bra da!! Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg skrev om kebabnorsk. Fikk 5/6. Scora veldig høyt på originalitet. Jeg tror det er mye lettere å få en god karakter hvis man skriver om noe som ikke alle andre velger. Kanskje verdt å tenke på. Kan jo se på særemnet mitt og se om dere får noen idéer . klikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå