MaXimu Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei. Er helt komplett fersk idiot på linux fronten. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal på installert driveren til nettverkskortet mitt på Red Hat 9. Ikke hvordan jeg åpner det, og ikke hvordan jeg legger det inn. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Hadde vært fint med svar. Mvh. Tony Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hvis du er fersk idiot regner jeg med at du nettopp har lagt inn redhat 9, dårlig valg. Fedora 1 er det som ville vært redhat 10, og siste fedora release er 2. Hvis du bytter til en nyere distro er det kanskje enklere å få nettverkskortet til å funke, mulig driveren allerede finnes installert. Lenke til kommentar
MaXimu Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Så nøkkelen ligger i å laste ned et nye distro? Er fedora i stable versjon? Fedora 2 altså? Edit: Jeg trenger kun 1. cden her også? Eller trenger jeg alle? Går vel ann å laste ned underveis? Endret 31. august 2004 av MaXimu Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hva du trenger er avhengig av hva du skal installere. Fedora 2 er stable ja. Jeg sier ikke at nøkkelen ligger i å laste ned nyere distro, men siden det finnes en som er to releaser nyere så har kanskje den allerede driveren inne. Forresten, hvilket nettverkskort dreier det seg om? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det går vel ann å installere en enste liten driver? Enn å måtte installere et helt oprativsystem bare for å få nettverkskortet til å fungere? Jeg har ikke noe peil på linux, men kanskje du finner noe på: Sourceforge Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Selvfølgelig går det an, men når man kjører redhat 9 er det like greit å oppdatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå