Gå til innhold

Selger folk brukte bærbare pc`r for dyrt?

Soris

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er på søken etter en bærbar pc. Helst vil jeg kjøp ny, men som alle vet er ikke dette så veldig billig. Så igjennom bruktmarkedet og finn.no. Det jeg la merke til eller som ihvertfall er min pers. mening, er at mange nesten alle disse pc`ene er veldig dyre. Noen av dem var bare noen tusen billigere enn de som selges nye på nettet. Noen solgte også svært gamle modeller til prisen av nye råe maskiner. Syns dere at brukte pc`r selges for dyrt ? Hvor mye billigere bør en brukt pc ligge på.. prosent? Til slutt noen som har noen erfaringer med å kjøpe brukte pc`r , dumt eller smart ?

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Dersom maskinen blir solgt så er vel prisen rett?

Selvfølgelig trenger den ikke være det.

uhm...jo...for noen betalte. Du eller andre synes den er for dyr, men noen var villig til å betale den prisen...ergo..var den rett for dem.

AKIRA

Ja ... det var jo lurt sagt.

Lenke til kommentar
Er jo ikke alle som har like mye peiling på priser og data som dere. Derfor spør jeg dere som har greie på det om prisene generellt er litt i overkant for høye.

Som sagt: alle vil selvfølgelig å prøve å selge til beste pris mulig! Har selv solgt noen pcer, og har noen ganger hatt "litt" dårlig samvittighet :p

Lenke til kommentar
Dersom maskinen blir solgt så er vel prisen rett?

Selvfølgelig trenger den ikke være det.

uhm...jo...for noen betalte. Du eller andre synes den er for dyr, men noen var villig til å betale den prisen...ergo..var den rett for dem.

AKIRA

Svada!

Når noen krever 8000 for en maskin med celeron 800, 12 Gb HDD, 4Mb skjermkort...

Haha...

Da hjelper det ikke om den har innebygd hotline til Bangladesh :hrm:

Svindel kalles det... I det minste forøk på svindel!

Bærbare PC'er ligger _altfor_ høyt i pris!

Akkurat som alt annent på bruktmarkedet her.

Folk har jo betalt haugevis med penger for det... for mange år siden...

Folk skjønner ikke at verdien på data bør, inntil et visst punkt, falle med samme hastighet som teknologien går fremover...

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nekte for at det er mye tvilsomme tilfeller ved salg av bærbare PC'er men poenget er at hvis noen er villig til å betale en pris og de får det de har blitt lovet er det IKKE svindel. Når du betaler x kroner for en bukse på H&M og så betaler 4x for tilsvarende bukse hos Diesel er det også svindel ? :)

Men for relativt nye bærbare er jeg enig at prisen ofte er altfor dyr, men det er et poeng at en bærbar PC som funker og har halveis gode stats (sånn som P166 og 64MB ram) faktisk er fullt brukbare som skrivemaskiner/ trege surfemaskiner... Og derfor ikke faller ned til nesten 0 i pris som noen her på forumet mener de er verdt. Jeg ville aldri solgt en bærbar under 1500,- f. eks. da ville jeg heller gi den bordt til noen som trenger den... :)

Cobos

Lenke til kommentar

bærbar er vel et produkt som ikke er helt sammenlignbart med stasjonær.

en stasjonær er mye lettere å forandre på/oppgradere og blir nesten å betegne som en masse deler og ikke 1 ting

bærbar er 1 ting og har ofte lang levetid iforhold til bruken.

En bærbar kan man som oftest bruke i mye lenger tid en enn stasjonær med tanke på bruken.

man bruke en bærbar ofte til dokumenter, skolearbeid , jobbarbeid, m.m. Dette fører til at maskinene er god til det meste i mange år.

En stasjonær har man mye større krav til ettersom den brukes til seff det samme som en bærbar men også til bilde og videoredigering o0g selvfølgelig spill. Dette fører til at man trenger hele tiden større kraft og man bør være oppdatert for å kunne følge med. Med en bærbar så trenger man ikke det så store kravene for å kunne skrive.

Derfor vil vel prisnivået for en bærbar holde seg høyere ettersom levetiden på produktet vanligvis er lenger.

Se bare på en bil. Den detter 10-15% i pris i året men er ment å brukes i 10-20 år

En stasjonær pc detter 30-40 % i pris i året men brukes som oftest i max 5 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...