Gå til innhold

Hvilken skjerm skal jeg velge


Anbefalte innlegg

Hei der..

Jeg skal kjøpe meg en nye skjerm.Er ikke sikker på om jeg skal ha en 19" eller 21". Men jeg trur nok at jeg blir og kjøpe meg en 19". Hviken skjerm skal jeg velge har sett litt rundt på nettet og ser at hardware.no anbefaler LG mens Pcworld anbefaler NEC Multisync FE950+.

 

takker for tips

 

hvordan skjerm har du?

skal ikke kjøpe noe skjerm til 6 lapper da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-05 23:12, Mad_Max skrev:

Hei der..

Jeg skal kjøpe meg en nye skjerm.Er ikke sikker på om jeg skal ha en 19" eller 21". Men jeg trur nok at jeg blir og kjøpe meg en 19". Hviken skjerm skal jeg velge har sett litt rundt på nettet og ser at hardware.no anbefaler LG mens Pcworld anbefaler NEC Multisync FE950+.


takker for tips


hvordan skjerm har du?

skal ikke kjøpe noe skjerm til 6 lapper da.


 

Eg har ein Sony G420 19" Trinitron skjerm. Den koster 5 lapper... og er meget god (itbutikken har den billig)

Lenke til kommentar

Holder med ap1978. Sitter på følgende skjerm

 

Eizo FlexScan F730:

 

Bildestørrelse 19"

Punktavstand 0,26 x 0,22 mm

Oppløsning 1280x1024 @ 107 Hz

Størrelse: 455 x 452 x 478 mm

Vekt 22,8 Kg

 

Pris Ca. 5000;-

 

Yoda

 

[ Denne Melding var redigert av: Yoda på 2002-05-06 12:16 ]

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe en Hansol 19tommer. Men du får en møkkaskjerm. Jeg har en Hansol 17 tommer, den gjør jobben, men det er noe annet å bruke en skikkelig god skjerm som en Eizo eller en Lacie. Kan nevne at 19 tommern Lacie Electron 19 Blue koster omtrent 6000kroner, og det er 11000kroner mingre enn storebroren på 22tommer. Med andre ord, et meget godt kjøp.

Samtlige Eizo-skjermer er meget gode.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-06 12:09, oye skrev:

Styr unna Sony. Du vil ikke ha trinitron striper.


 

De berømte stripene ser du den første timen. Etter noen timers bruk er så du så fornøgd med skjermen at du blir sittende..:smile:

 

Jeg har selv en G400 og er godt fornøgd med den:)

Lenke til kommentar

Ser du vurderer å kjøpe en 21".

 

Det passer nok dårlig når du samtidig ikke har tenkt å bruke mer enn 5-6000 kr.

 

Kvaliteten på bildet blir nok da for dårlig.

 

 

Selv kjøpte jeg en Sony G420 19" for et par måneder siden for 5800 hos ITButikken.

Har ikke angret ett sekund!

 

Riktignok en ganske dyr skjerm, men bildet er svært skarpt.. gode garantiordninger har de også, leverer til et eget firma i Norge med flere kontorer rundt om i landet hvis noe skulle skje.

 

 

Du kan jo ta en titt på PCWorld.no, de hadde en test av litt billigere 19"-skjermer for en tid siden.

 

Vurderte å kjøpe den NEC-skjermen de testet, den kom godt ut og koster rundt 4500 på Databutikken.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-06 12:52, C. Alshus skrev:

Du kan jo kjøpe en Hansol 19tommer. Men du får en møkkaskjerm.


 

Møkkaskjerm?

Vil vel ikke kalle den det, men så var jo min forrige skjerm en 15" Hyundai da...

 

Det sier jo seg selv at en skjerm til 5000 er bedre enn en skjerm til 2500 - det kommer jo litt an på lommeboken også :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 03:09, SirHartge skrev:

Quote:


Den 2002-05-06 12:09, oye skrev:

Styr unna Sony. Du vil ikke ha trinitron striper.


 

De berømte stripene ser du den første timen. Etter noen timers bruk er så du så fornøgd med skjermen at du blir sittende..:smile:

 

Jeg har selv en G400 og er godt fornøgd med den:)

 

Jeg så ikke stripene før jeg hadde hatt skjermen i to år... De plager ikke noe særlig, kan bare se de på helt hvit bakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...