Gå til innhold

Hovedkort eller strømforskyninga som svikter?

verzezer

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg skal starte pcen må jeg først skru av knappen bak strømforskyninga vente i ca 5 sekunder til jeg ser at lyset på rammen har sluttet å lyse, og deretter skru på strømforskyninga omtrent samtidig som jeg skrur på power knappen foran maskina for å få maskina til å starte.

Hvis jeg starter maskina uten å skru av strømforskyninga først, vil viftene gå i 1 sek til de stopper og lysene slår seg på, men maskina vil ikke starte.

Dette skjedde først etter The gathering som var i påske.

Det jeg lurer på om det kan være strømforskyninga som gjør at det er slik eller hovedkortet. Det er ikke serlig gunstig å ha en pc som ikke funker skikkerlig når jeg skal kjøpe nye deler.

En venn av meg har omtrent det samme problemet. Vi har samme HK og strømforskyning.

specs:

HK: Epox 8rda3+

psu: Chieftec 360w

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har hørt mye lignende problemer med 8rda3+, men det kan selvsagt også være strømforsyninga. Prøv å koble ut mest mulig av HW og se om det går greit å starte pcen med bare det helt nødvendige (skjermkort, hd, ram, cpu) , eller prøv med en annen psu. Mest sannsynlig så er det Hk. Hvilken revisjon er det?

Lenke til kommentar

Jeg hadde omtrent det samme problemet. Det lyste en grønn lampe på hovedkortet og viftene startet opp, men gikk ikke for fullt. Var jeg heldig, så startet pc-en hvis jeg slo den av og på gjentatte ganger.

Etter en del testing viste det seg at det var PSU'en som hadde tatt kvelden, en Lepont på 470W. Fikk den byttet hos microplex, og nå funker alt som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...