xblast Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 I dag skulle jeg gjøre om på rommet, når dette skulle skje så måtte jeg koble fra router og modem. Noe jeg aldri skulle gjort Når jeg koblet opp sakene igjen, så kom jeg ikke på internett, greit nok tenkte jeg inntil jeg merket at jeg ikke fikk logget på routeren heller. Da tok jeg en ipconfig /all. Noe som viste meg at de interne ip-adressene hadde blitt skiftet ut. Og da aner ikke jeg hva gateway ipn er slik at jeg får logget på routeren. Kom ikke opp gateway når jeg tok ipconfig. Jeg får kontakt med de andre pcene, men det er alt. Hverken router eller internett. Reset knapp er det heller ikke på routeren. Noen som har erfaring med dette eller hvet hva jeg skal gjøre? Har forøvrig søkt litt rundt på smc sine sider, men ikke funnet noe realert stoff om akkurat det der. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Helt sikker på at det ikke er en reset-knapp på routeren? Sitter med 7004br på gulvet foran meg, og den har en liten søt blå reset-knapp på fronten. Trenger bare en kulepenn for å resette routeren, og den får da IP-adressen 192.168.2.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå