Gå til innhold

Billig vannkjøling, 1054,- Komplett

Anbefalte innlegg

Til dere som har bestillt dette settet; hvor har dere bestilt, og når får dere det?

Jeg bestilte hos mpx.no og fikk først 9.9.04 som lev dato, nå fikk jeg 17.9.04 som ubekreftet dato, noen som har bestilt fra pcutstyr eller mamoz og fått noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkt på det settet jeg også.. men skal sikkert skifte ut cpu blokk og skaffe gpu blokk. vil det bli mye bedre ytelse ved å bytte ut cpu blokk eller raddis?

hva med peltier på den?? funker det bra da?

jeg har hatt vapochill.. det funka ikke så bra... fikk aldri festa blokka på core ordenlig ...så knakk cpu core etter mange monteringer

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget å kjøpe dette settet hvis man skal bytte ut deler her og der. Da kjøper man heller Waterchill Antarctica-settet,med enten singel eller dual-radiator. Koster 2000 for enkel, og 2500 for dobbel, evt 3000 for hele settet.

Dette er jo ett sett der du får AKKURAT det du trenger for å ha vannkjøling til en bra pris vs. ytelse, MEGET bra.

Lenke til kommentar
Jeg fikk også endret til 17.09 (usikker dato) hos MPX

Får bruke tida til å lage noen GPU/NB blokker mens vi venter :-)

De har endre min til 11.9 nå faktisk.

Spm. til deg;

Skal du mekke kjøleblokker av Zalman vannblokk, GPU (ATI og NVIDIA) som du antydet tidligere i tråden?

Tror du systemet takler 3 kjølepunkter?

:hmm:

Lenke til kommentar

Nå har de pokker meg endret lev.dato til 11.10 :ohmy:

Jeg skal mekke egne vannblokker til GPU og NB, har handlet inn litt kobberplater og plexi :-)

Er like spent som deg på hvordan dette yter, men jeg tror det skal fungere greit selv med GPU og NB kjøler.

Ser i denne testen at de har en P4 Prescott som er overklokket fra 2,4 til 3,3 ghz og det er en temmelig varm prosessor. I testen får de maks load temp på 46,6 grader, dette er meget bra!

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Ser på monteringsveiledningen for socket 939 at kjøle-kittet bruker fire monteringshull rundt CPU på hovedkortet.

Har hovedkortet Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 disse fire monteringshullene rundt CPU-socket'en?

Hvis ikke Gigabyte-kortet har det, har MSI K8N NEO2 sånne hull?

Passer dette kjøle-kittet på socket 939 egentlig? Ser at det skal passe på AMD K7 og K8...

Endret av janvmoen
Lenke til kommentar
Må si meg enig om at dettte settet bare er rått! MEN, det er en ting jeg har lurt på. Pumpa har en kapisetet på 120 L/t . Er ikke dette litt lite?

Høres kanskje litt snaut ut?

Men, antakelig er motstanden i blokker, radiator, etc, såpass lav at man oppnår tilstrekkelig flow igjennom systemet.

Har jo eksperimentert litt med flow sjøl, og selv med så lite som 60-70ltr/t, var ikke temperaturstigningen alarmerende, i forhold til den "normale" på ca 300ltr/t.

Bruker man settet i "orginalforfatning" vil jeg derfor tro at pumpa er grei nok.

Lenke til kommentar

Men hvis man vil ha flere kjølingspunkter og utvide vannkjølingen litt så er det vel fult mulig å bytte ut pumpa med en som har bedre flow?

Skal bestille en slik når jeg får penger (og det er rundt den 15.10 så leveringsdatoen passer bra :D)

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

hadde jeg ikke hatt mitt DD anlegg til 3400kr skulle jeg kjøpt dette settet til min p4 rigg... makan til pris.

med så tynne slanger er det nok ikke krise med så få liter i timen på pumpa... anyway er det langt fra dyrt å anskaffe ei litt større pumpe dersom det skulle være nødvendig.

prrr. kanskje jeg kjøper dette til amd riggen min... hmmmp kjipern å la det bare gå forbi sånn... har vel nok av tid til å tenke på

Endret av Niclas
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...