potetskrell Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har nå kjøpt meg en t630 og skulle portere mitt gamle abonnement fra Sense til Telenor. Først fikk jeg bekjed av expert at jeg måtte vente en uke før jeg kunne bruke telefonen pga. portering, så fikk en uke senere beskjed av telenor at det kom til å ta en uke til. Så i går ringte jeg før å høre når de egentlig skulle få fingeren ut av ræva.. De sa da at det skulle være i orden i morgen klokken åtte! Men klokken er 21.25 og simkortet er like "ikke-aktivt"! Hvor lang tid skal dette ta, eller er det noe jeg må gjøre på telefonen selv? I morgen skal jeg ringe til Telenor, og det siste gang!! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 expert har gitt deg feil opplysning først, portering tar 9.5-14 dager. ville ringt telenor i morra. men prøv å skru av telefonen, ta ut sim-kortet, sett det inn igjen også skru på telefonen igjen! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Sakset fra telenors sider; ...overflytte nummeret ditt til oss. Fra du kontakter oss til du kan begynne å bruke Telenor Mobils nett, vil det ta ca 7 arbeidsdager. Ok, jeg har ventet 15 dager eller mer nå.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 norges lover har bestemt at 9.5 dager er min. porteringstid, rart at telenor skriver noe annet, her om dagen var de så påståelige at de ikke kunne gjøre noe før 9.5 dager hadde gått Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hvor har du fått 9.5 dager fra?? en link til paragrafen/artikkelen hadde vært fint. etter min oppfatning har porteringer gått alt fra 7-14 dager. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hm..fant ingen link, kan sjekke på jobben neste gang. men når jeg porterer mobilabo. på jobben er 9.5 dager den minste porteringstiden, både for netcom og telenor. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dere tar ALLE feil!!! 6.5 VIRKEDAGER pluss eventuell behandlingstid! I praksis ca. 10 - 14 dager Porteringen startert 0900 på angitt dato, men er det kø kan det ta ut dagen. Telefonen må slåes av og på! Virker det ikke på kvelden på gitt dato ville jeg ha ringt. Da kan porteringen ha feilet Lenke til kommentar
tinyworks Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 hm..fant ingen link, kan sjekke på jobben neste gang. men når jeg porterer mobilabo. på jobben er 9.5 dager den minste porteringstiden, både for netcom og telenor. 6,5 virkedager er gjeldende, det er vel ikke nedfelt i Norges Lover, men er et regelverk utrettet av Post og Teletilsynet. Dvs: bestilles portering på man-tirs-onsdag, og portering er GODKJENT, tar det ca 9 dager når man tar med helg! bestilles portering på tors-fredag, tar det ca 11 dager, for da er det TO helger som kommer med! De fleste operatører vil helst ta noen dager slingringsmonn, slik at hvis portering feiler, har de noen dager på å rette, uten å måtte forskyve dato for portering. Viktig å skille mellom dager og VIRKEdager! tiny Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Meh. Vi kjører 8-14 dager på jobben her. I'll stick to what works. da er vi som regel på den sikre siden. Bedre og overdrive med behandlingstid enn å si at alt er klart om 2 dager sier nå jeg. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Btw; Telenor har nå utsatt porteringen til den 13. Nei og nei! Jeg snakket med en kundebehandler for tiende gang på fredag, og jeg var fast bestemt på at i dag skulle Ingard ikke være snill.. Til slutt hadde vi en liten frem og tilbake krangel, der det endte opp med at han sa "ja, da har du et problem" og la på.. En måned etter at jeg kjøpte telefonen kan jeg kanskje bruke den.. Det er nå litt for dårlig.. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hm kjenner meg igjen... snakka med tele2 i dag.. han sa jeg måtte regne med å vente 4 uker på simkortet mitt... Jeg fikk brev i går om at det var krøll med portering (viste seg at nummeret jeg har side jeg var ganske liten stod med modern som juridisk ansvarlig) Snakka med telenor, og de ornda dette på flekken. I brevet fra tele2 stod det at jeg ikke trengte å kontakte dem, da de ville igjenta sjekken etter 14(!) dager. Ringte tele2 i dag og sa i fra at ting var ordna, for nå har jeg allerede venta ei uke, og jeg gidder ikke å vente 2 uker for å være der jeg er i dag igjen. Da jeg spurte litt om tidsperspektiv sa duden som sagt ca 4 uker. så. Worst case for min del hadde da vert: 1.5 uke fra kjøp til tele2 begynner å styre med porteringa. +14 dager for at de skal finne ut at det er fiksa +4 uker for portering og whatnot = 6,5 uke fra kjøpt telefon til jeg kan bruke den. I mellomtiden sitter jeg med en defekt telefon med mitt gamle telenor sim, og en telefon låst til tele2 som sitter å venter på sim. Basicly telefonløs... *sukk* regner med jeg må betale for denne måneden også... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Dumt å måtte vente i opptil en måned, men så er det jo helt og holdent din egen feil siden det uttrykkelig kommer frem i avtalen om portering at det kun er juridisk ansvarlig som kan overføre et nummer..i etterpå-klokskapens navn kan man si du skulle undersøkt det, men er lett for hvis du står som bruker av abbonementet og dermed ikke har tenkt over det.. Og ekstra Kjipt når du har låst mobil.. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg har også hatt disse dilemmaene ved mine 2 forrige mobil kjøp, i og med at jeg begge gangene har skifta operatør.. Heldigvis har jeg begge gangene vært så heldig at mine "låste telefoner" ikke har vært låst og dermed har jeg kunnet bruke det gamle simkortet til det nye kom.. Jeg tok også visse forholdsregler og sjekka at korrekt person stod som bruker hos den gamle operatøren før jeg starta porteringen. slik at det ikke oppstod problemer slik. Endret 7. oktober 2006 av shaaland Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Dumt å måtte vente i opptil en måned, men så er det jo helt og holdent din egen feil siden det uttrykkelig kommer frem i avtalen om portering at det kun er juridisk ansvarlig som kan overføre et nummer..i etterpå-klokskapens navn kan man si du skulle undersøkt det, men er lett for hvis du står som bruker av abbonementet og dermed ikke har tenkt over det.. Og ekstra Kjipt når du har låst mobil.. 7014860[/snapback] Ja... poenget er jo ikke at jeg burdte stått som juridisk ansvarlig, men hvor lang tid det tar... og at de skriver at man ikke trenger å varslefra (og dermed få det utsatt ytterligere 2 uker) Er ikke så lett å huske at den første telefonen ble kjøpt i mors navn for 8 år siden.... Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Om en portering feiler (feil eier etc) tar det som regel 11dager med portering. Den som har sagt 4uker har sagt feil. De fleste operatørene driver følgende: Bestille selv fra web: 2 uker Bestille igjennom kundeservice: 4uker (2uker angrefrist + 2 uker portering) Portering feilet: mellom 9 - 11 dager Hurtigportering: 1 dag. //Hit Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ja, men slik jeg forstod det så var det snakk om 4 uker til jeg får SIM-kort. Er dette også feil? Håper det. Hadde vert nice å få SIM denne uka. Fikk foressten melding fra Telenor i dag hvor de takka for kundeforholdet og at de bekreftet mitt ønske om å skifte operatør. Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis man endrer juridisk eier av et abonnoment kan det ta litt tid før NRDB har oppdatert sin database. Sikkert derfor tele2 vil drøye slik at de er sikker på at porteringen ikke feiler igjen. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis man endrer juridisk eier av et abonnoment kan det ta litt tid før NRDB har oppdatert sin database. Sikkert derfor tele2 vil drøye slik at de er sikker på at porteringen ikke feiler igjen. 7034375[/snapback] hm.. hos telenor sa det at det skulle ta en time, og han hos tele2 sa at alt stemte når jeg ringte og sa i fra... hva er nrdb btw? Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvis man endrer juridisk eier av et abonnoment kan det ta litt tid før NRDB har oppdatert sin database. Sikkert derfor tele2 vil drøye slik at de er sikker på at porteringen ikke feiler igjen. 7034375[/snapback] NRDB oppdaterer seg da ikke med juridisk eier. Denne informasjonen finnes bare i de enkeltes operatørers datasystem. Så lenge juridisk eier er korrekt hos Telenor er det bare å kjøre igang portering, men dette er jo typisk oppførsel av Tele2, da de ikke har peiling på porteringer. Mange rare påstander i denne tråden også, den eneste som har peiling er tydeligvis mobilguiden666 For mer info om NRDB, se her... Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) ja, men slik jeg forstod det så var det snakk om 4 uker til jeg får SIM-kort. Er dette også feil? Håper det. Hadde vert nice å få SIM denne uka. Fikk foressten melding fra Telenor i dag hvor de takka for kundeforholdet og at de bekreftet mitt ønske om å skifte operatør. 7033576[/snapback] Så lenge du har kontaktet Tele2 etter at du har endret, er det snakk om 5 dager til du får SIM og 11 dager til porteringe (om de kjører rutiner) 4 uker gjelder kun om man nettopp har bestilt igjennom kundeservice. Og som han over sier har ikke NRDB noe med juridisk eier å gjøre. Dette er en database for samkjøring med alle operatører i Norge for å muliggjøre nummerportabilitet. Forresten morsomt å si at "Tele2 ikke har peil på porteringer" når det er ett av de største selskapene i Norge Hvordan har de da fått alle kundene? //Hit Endret 10. oktober 2006 av |Hitman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå