Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Møtte opp ja, dessverre stakk en del av på grunn av dårlig vær, men det var likevel en del. TV Sunnmøre har sikkert et innslag i kveld om du er interessert. Jeg var der selv. NRK - Møre og romsdal hadde ett innlegg om det. Fikk du en RU løpis i hånda? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Så klart. Den ligger i jakkelomma mi oppe i gangen ennå. Alle som ikke hopper er enig med Clemet! Endret 7. september 2004 av The_evil_blue_toad Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 *stå stille på bakken og stirre på commiene* Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jo det synes jeg absolutt. Men kollektiv innmeldelse i sosialistorganisasjoner skal jeg ha meg frabedt. Norsk Studentunion( ?) er et noe mer konservativt alternativ enn Elevorganisasjonen. Jeg synes det er galt å kreve politisk fravær for en slik demonstrasjon. Det får man gjøre på fritiden sin, hvis man har så forferdelig lyst.. Men nei, fritiden gidder dere ikke spandere, skulking er jo meget bedre MEN; elevene må absoslutt engasjere seg. Kan du føre bevis for at EO er en "sosialistorganisasjon"? Tenkte meg det. Og du tenker nok på NGF, norges gymnasiastforbund, gjenoppstår fra de døde i år og greier. Om man ikke bruker skoletiden vil demonstrasjonen få mindre oppmerksomhet, skolen vil ikke engang merke den og den får ingenting å si. Ved å arrangere den i skoletiden så får den mediaoppmerksomhet. Du ønsker ikke engasjerte elever, det vet du like godt som meg. Engasjerte elever vil si massivt press på regjeringa, elevene vil få mer å si på skolen og ingen elever som ønsker sitt eget beste vil engasjere seg for at ting skal bli værre enn i dag. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Så klart. Den ligger i jakkelomma mi oppe i gangen ennå. Alle som ikke hopper er enig med Clemet! Så bra Lenke til kommentar
fhauni7 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Synes det utviklet seg til å bli latterlig. Særlig provoserende synes jeg det ble da rød ungdom og AKP (!) hadde appell. Trodde ikke dette var en aksjon der politiske parti skulle drive reklame for seg selv. Jeg var der, men gikk i protest, det gjorde også veldig mange andre.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Synes det utviklet seg til å bli latterlig.Særlig provoserende synes jeg det ble da rød ungdom og AKP (!) hadde appell. Trodde ikke dette var en aksjon der politiske parti skulle drive reklame for seg selv. Jeg var der, men gikk i protest, det gjorde også veldig mange andre.. Så vidt jeg merket så drev ingen av organisasjonene reklame for seg selv. Partitilhørighet ble nevnt, men det er naturlig når man blir invitert grunnet sin partitilhørighet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Norges gymnasiastforbund var det, leste om det i X-tra Elevorganisasjonen har vel om jeg ikke husker galt gått åpent ut og sagt at de er imot krigen som var i Iraq, hva nå de hadde med det å gjøre, i tillegg er de imot fritt skolevalg, som de aller fleste elevene faktisk er for.. Men fordi de er kollektiv innmeldt i Elevorgansiasjonen, tror "EO" at de har enorme masser med seg. Det tror jeg er feil. Engasjerte elever er viktig. Politisk fravær bør godkjennes. Men ikke for noe demonstrasjonstog, får da være litt mer ordentlig. Skal du delta i en skoleaksjon på noe vis er det annerledes, men det å ta fri for å gå i et stort tog synes jeg er på kanten. Ser forøvrig selv at det kan bli vanskelig å skille her, så jeg vet ikke helt jeg.. Elever må engasjerer seg, men ikke for sosialismen og communismen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg ser ikke problemet med at EO går imot krigen mot Irak. Desverre hadde de ikke baller, så de trakk seg når presset ble for stort. Hvorfor bare svadamøter og ikke demonstrasjoner? Som jeg tenkte. Du vil ha tanketomme elever som ikke sier imot systemet. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Skal du delta i en skoleaksjon på noe vis er det annerledes, men det å ta fri for å gå i et stort tog synes jeg er på kanten. *trolle* Det var litt mer ordentlig, vi stod faktisk stille og hørte på representantene, var ingen tog. *trolle* Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Som jeg tenkte. Du vil ha tanketomme elever som ikke sier imot systemet. Slettes ikke. Jeg sier bare det at politisk fravær bør brukes når du faktisk skal gjøre en innsats f.eks. for Unge Høyre ved å dele ut løpesedler, ikke for å stå og høre på noen tullete appeler. Eneste godkjente "demonstrasjon" er "Walk for Capitalism" Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Troller du nå?For å bruke din argumentasjon: Kan ikke UH dele ut løpiser på fritiden sin? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Troller du nå?For å bruke din argumentasjon: Kan ikke UH dele ut løpiser på fritiden sin? Er like greit om du faktisk er aktiv i AKP og vil dele ut løpesedler på en skoleaksjon. Men at tusner skal ha politisk fravær for å høre apeller, nei takk. Det byr meg i mot.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ser ikke den prinsipielle forskjellen på løpisutdeling og demodeltagelse. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ser ikke den prinsipielle forskjellen på løpisutdeling og demodeltagelse. masse fine forkortleser du bruker.. Demo og løpis, ja takk Jeg ser forskjellen, enkel retorikk tilsier da at du er blind? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ærligtalt, jeg ser ikke forskjellen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ærligtalt, jeg ser ikke forskjellen. Om ti stykker skal delta på en skoleaksjon, eller om et helt klassetrinn forsvinner for å demonstrere? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ærligtalt, jeg ser ikke forskjellen. Om ti stykker skal delta på en skoleaksjon, eller om et helt klassetrinn forsvinner for å demonstrere? De som ikke ville demonstrere ble igjen for undervisning. Selvsagt ble det da en del som utnyttet det og skulket, men slik ville det sikkert blitt om man delte ut løpiser for UH, RU eller Pensjonistpartiet Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ærligtalt, jeg ser ikke forskjellen. Om ti stykker skal delta på en skoleaksjon, eller om et helt klassetrinn forsvinner for å demonstrere? De som ikke ville demonstrere ble igjen for undervisning. Selvsagt ble det da en del som utnyttet det og skulket, men slik ville det sikkert blitt om man delte ut løpiser for UH, RU eller Pensjonistpartiet I Unge Hlyre skriver ungdomssekretæren ut bekreftelse på at man har deltatt så vidt jeg har forstådt. Dermed ikke like lett å skulke nei.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ærligtalt, jeg ser ikke forskjellen. Om ti stykker skal delta på en skoleaksjon, eller om et helt klassetrinn forsvinner for å demonstrere? Nei, det demrer ikke. Hvilken effekt har det om 10 personer suller rundt når alle andre har time? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå