nr.4 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Heh. Vi er rundt 400 elever, 500 x 400 = 200.000. o_O Det er føkkings mye penger. Er ikke det ganske få elever? Hva er gjennomsnittet tro? Ble bare nysgjerrig... Men papirpenger skal vel stort sett også gå til: Håndboken din, som vel trykkes på et trykkeri utskrifter du selv tar utskrifter læreren tar til deg kopier læreren tar til deg papir du får utdelt til prøver(regner med at de færreste får bruke sitt eget papir!) ++++ På vanlige prøver (altså ikke tentamen osv.) pleier vi å måtte bruke vårt eget papir. Betalte så vidt jeg husker 125 kr. Kan kopiere og skrive ut så mye vi bare vil. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Hallo, grin litt mer da. Jeg må betale 1000 kr tilsammen for 200 kopier på to år. og dere synes 250 er ille? Get a grip. Og vi er vel rundt 700 elever....blir penger ut av det. Endret 2. september 2004 av Oovz Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 *lønnsforhøyning til lærerne* 1000kr? det er sjukt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 *lønnsforhøyning til lærerne* 1000kr? det er sjukt Legg merke til tusen kroner for TO år. Altså fem hundre kroner i året. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 OK, siden jeg har vært (litt) aktiv i skolepolitikk, vet jeg iallefall definisjonen på hva papirpengene går til (i allmenn selvfølgelig): Alt utdelt eller utskrevet materiell i forbindelse med skolegangen, i tillegg til andre tjenester skolen yter elevene utover undervisningen (skolebevis o.l) Det er det hele. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hallo, grin litt mer da. Jeg må betale 1000 kr tilsammen for 200 kopier på to år. og dere synes 250 er ille? Get a grip. Og vi er vel rundt 700 elever....blir penger ut av det. Er ikke summen som er problemet i seg selv, det som er problemet er at vi betaler for noe som skulle være gratis i utgangspunktet. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hallo, grin litt mer da. Jeg må betale 1000 kr tilsammen for 200 kopier på to år. og dere synes 250 er ille? Get a grip. Og vi er vel rundt 700 elever....blir penger ut av det. Er ikke summen som er problemet i seg selv, det som er problemet er at vi betaler for noe som skulle være gratis i utgangspunktet. Helt enig! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hallo, grin litt mer da. Jeg må betale 1000 kr tilsammen for 200 kopier på to år. og dere synes 250 er ille? Get a grip. Og vi er vel rundt 700 elever....blir penger ut av det. Er ikke summen som er problemet i seg selv, det som er problemet er at vi betaler for noe som skulle være gratis i utgangspunktet. Helt enig! Det er jo småpenger da... Og det er jo tross alt for tilleggstjenester, om enn pålagte slike. Dere syter noe ekstremt.. Hvor mange av dere er det som FAKTISK betaler dette selv? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Når det står i loven at videregående opplæring skal være gratis så forventer jeg at det er det. Hvor mange skoleungdommer som betaler selv er revnende likegyldig. NOEN betaler. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Når det står i loven at videregående opplæring skal være gratis så forventer jeg at det er det. Hvor mange skoleungdommer som betaler selv er revnende likegyldig. NOEN betaler. Utdanning bør ses på mer som en investering enn det man gjør i dagens Norge. Fem hundre kroner er ikke mye, for en tilleggstjeneste man praktisk talt ikke trenger. Hadde jeg vært rektor skulle jeg sannlig sagt OK til de som ikke vil betale, dere får sitte og skrive av ark etter skoletid. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Mener du det samme om ungdomsskolen? Videregående opplæring kan knapt kalles en investering, det er mer en nødvendighet om du vil ha noen som helst mulighet til å få deg en annen jobb enn å vaske trapper dag ut og dag inn, år etter år. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Mener du det samme om ungdomsskolen? Videregående opplæring kan knapt kalles en investering, det er mer en nødvendighet om du vil ha noen som helst mulighet til å få deg en annen jobb enn å vaske trapper dag ut og dag inn, år etter år. Ungdomsskolen er en del av grunnskolen, og er obligatorisk for alle nordmenn. Derfor blir det litt forskjellig. Men i utgangspunktet, utdannelse er helt fra første klasse, en investering. Vet om foreldre som av den grunn sender barna på International. Dog, mitt rektoreksempel ville jeg kanskje ikke gjennomført i den grad i ungdomsskolen. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Kanskje Norge burde investere i å få flere på skolebenken på videregående enn at vi skal investere i det selv. Til bedre utdanning vi har, jo bedre er dette for staten Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Kanskje Norge burde investere i å få flere på skolebenken på videregående enn at vi skal investere i det selv.Til bedre utdanning vi har, jo bedre er dette for staten Nei det er jeg totalt uenig i. Det er mange som ikke har noen som helst nytte av vidregående skole, men som i dag presses inn på det. Mange ville ha godt av en teknsik utdannelse, ikke almenfag. Men de tar nå av en eller annen grunn det. I andre land velger man utdannelsesrettning mye tidligere. I stedet for ungdomsskolen synes jeg man skulle kunne valgt om man vil gå for en akademisk utdannelse, noe ala det gamle "handelsskole", realfag eller om man vil gå for noe mer teknisk, å få lære om noe som har mer med det å gjøre. Noen har kanskje innvendinger om at det er for tidlig å velge da. Jeg tror ikke det. Jeg tror det vil føre til mindre skoletretthet. Dersom man får lære en del av det som interreserer en, blir skoledagen mer interresant. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Tror vi nesten diskuterer to forskjellige ting her. Du har et godt poeng i at du lærer bedre om du lærer noe du interesserer deg for. Men jeg synes likevel at staten burde investere i videregående (evt en slik utdannelse som du sikter til) for å få en bedre utdannelse her i landet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tror vi nesten diskuterer to forskjellige ting her. Du har et godt poeng i at du lærer bedre om du lærer noe du interesserer deg for. Men jeg synes likevel at staten burde investere i videregående (evt en slik utdannelse som du sikter til) for å få en bedre utdannelse her i landet. Og jeg synes du kan betale selv for den, ihvertfall noen prosenter av hva det koster. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Tror vi nesten diskuterer to forskjellige ting her. Du har et godt poeng i at du lærer bedre om du lærer noe du interesserer deg for. Men jeg synes likevel at staten burde investere i videregående (evt en slik utdannelse som du sikter til) for å få en bedre utdannelse her i landet. Og jeg synes du kan betale selv for den, ihvertfall noen prosenter av hva det koster. Ikke så lenge staten sier det skal være gratis Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tror vi nesten diskuterer to forskjellige ting her. Du har et godt poeng i at du lærer bedre om du lærer noe du interesserer deg for. Men jeg synes likevel at staten burde investere i videregående (evt en slik utdannelse som du sikter til) for å få en bedre utdannelse her i landet. Og jeg synes du kan betale selv for den, ihvertfall noen prosenter av hva det koster. Ikke så lenge staten sier det skal være gratis Nei, men jeg skal jo endre hele skolevesenet og lovverket Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Du har ikke små ambisjoner, det skal du ha Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du har ikke små ambisjoner, det skal du ha Nei , men la oss nå gå on-topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå