Gå til innhold

Hviket hovedkort har 8 IDE porter....

Anbefalte innlegg

Hei , nå skal jeg kjøpe Athlon Palomino 1800+ XP (1533MHz) , og med det så må jeg ha nytt hovedkort også , og imens jeg er igang , så vil jeg ha 8 IDE porter , men det står svært lite info om alle hovedkort hvor enn jeg ser...Så , her kommer det , vet du om et kort som har 8 IDE porter og støtter Athlon Palomino 1800+ XP (1533MHz) , så si ifra...

(oppgi gjerne web adress)

Takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-05 23:57, dudsi skrev:

Alle kort med RAID har 8 porter, men du kan bare ha harddisk på RAID-kontrolleren, dvs. at du uansett bare har 4 til cd-rom etc...

Vel dette er jo ikke helt riktig da... jeg har både cd-rom og brenner på RAID kontrolleren på hovedkortet mitt, mens jeg har alle diskene mine på den ordinære ATA100 kontrolleren....

Lenke til kommentar

Kan på det varmeste anbefale Asus A7V333 Raid som jeg nettop har kjøpt. Kortet har 4+4 IDE kontakter med støtte for ATA133 på alle, 8 USB (4 USB 2.0), Firewire, Surround lyd ++++. I tillegg er det meget enkelt å overklokke.

Lenke til kommentar

Forsiktig med å si at alle HK med RAID støtter 8 enheter, de fleste RAID kontrollerene jeg har sett støtter BARE 2 enheter!!!!

Hvis du ikke har behov for RAID kjøp et HK uten RAID og i tillegg en ekstra ATA100/133 kontroller!

JD

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-06 12:19, JohnDoe skrev:

Forsiktig med å si at alle HK med RAID støtter 8 enheter, de fleste RAID kontrollerene jeg har sett støtter BARE 2 enheter!!!!

Hvis du ikke har behov for RAID kjøp et HK uten RAID og i tillegg en ekstra ATA100/133 kontroller!

JD

Denne løsningen hadde jeg gått for også etter som det er den som mest trolig vil fungere korrekt og stabilt. Dette med RAID on-board er det alt for mange forskjellige løsninger på.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner bare til Promise og HighPoints onboard RAID kontrollere. Om du ser på spesifikasjonenne så er det de samme som selges som addon PCI kort. Noen av PCI kortene har flere funksjoner, men er basert på samme chip og tekniske løsning. Problemet er at det er software baserte RAID systemer som er langt dårligere en hardware baserte RAID systemer som SCSI som oftest bruker. Der av også den store pris forskjellen.

Lenke til kommentar

Voldsomt mange ubetenksomme svar her...

JohnDoe:

Quote:

Føler meg snill i kveld, så derfor skal jeg nøye meg med: helt fullstendig totalt tvers igjennom bare galt...

Spirrevipp:

Quote:

Dette med RAID on-board er det alt for mange forskjellige løsninger på.

Diversitet og valgmulighet er virkelig skummelt... tenk at for eksempel Highpoint opererer med tre-fire forskjellige brikker...

MrLee:

Quote:

hadde hørt at RAID kontrollere innebygd på HK bare bar noe møkk i de fleste tilfeller?

Man kan nok høre mye sagt rundt omring, altfor ofte uttalelser helt uten substans... Noen umiddelbare fordeler med en innebygd RAID kontroller: ekstra IDE-porter (i forhold til et kort uten), høyere hastighet (om du benytter RAID 0) enn standardportene (og ikke noe tregere enn tilleggskortene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...