Johannes_90 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hva skal jeg gjøre når overføring på MSN Messenger går TREGT, selv om begge to har ADSL???? når jeg trykker på linken hvor det står "trykk her hvis overføringen går tregt" e.l, kommer det oopp beskjed om at jeg må åpne flere tcp porter, hvordan gjør jeg det???? HJELP MEG!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ta av brannmuren, det skal funke. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har du router? I så fall må du åpne porter i denne også. En forklaring på hvordan du skal gjøre det kan du finne i instruksjonsboken eller etter et enkelt google-søk. Noen ganger foretrekker jeg heller å bruke FTP istedenfor MSNs amatørmessige overføringsmetode. Et godt program er WarFTP. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har du NGT som din isp, hjelper det virkelig på hastigheten å oppgradere firmaren til routeren din. Dette gjør man gjennom www.endring.ngt.no hvis jeg ikke husker feil. Lykke til! Lenke til kommentar
Johannes_90 Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 hmm, javel, er det ikke noen måte å gjøre det på pcn uten å måtte fikse på routern og sånn, da???? og uten å skru av brannmuren??? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hmm, javel, er det ikke noen måte å gjøre det på pcn uten å måtte fikse på routern og sånn, da???? og uten å skru av brannmuren??? Nei. Ihvertfall ikke hvis det er tilfellet at routern din har sperret de portene du trenger... Lenke til kommentar
Coney Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Tror nok ikke det. For å si det sånn så befinner portene seg i routeren. Og når du da blir bedt om å åpne en port så må du jo gjøre det via pcen. For du bruker pcen til å gjøre diverse endringer i routeren. Hva slags internettleverandør har du? Og hva slags router? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Har merka det samma jeg og, går tregt, og brannmuren til XP har jeg aldri på(første jeg gjør når lager en kobling, er å merke denne av) Har heller ikke router..bare modemet jeg fikk fra telenor.. Endret 2. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hmm, javel, er det ikke noen måte å gjøre det på pcn uten å måtte fikse på routern og sånn, da???? og uten å skru av brannmuren??? Åpne porter i ruteren må du uansett hvis du vil øke hastigheten siden signalene tross alt går igjennom den. www.pcflank.com/fw_rules_for_app.htm?appid=87 Lenke til kommentar
Fury Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Var det ikke så at MSN filoverføring aldri vil fungerer skikkelig bak NAT? (Fordi addressat var inkapslet i UDP pakker) Ihvertfall ikke hvis Ruteren med NAT'en ikke har støtte for UPnP. Arrester meg gjerne, for denne problemstillingen har jeg vært borti før, og der var ingen enkel løsning... Så gjerne si at jeg tar feil Edit: Og ikke vift med FW ruleset's, praktiske eksempler foretrekkes.... Endret 31. august 2004 av Fury Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå