bihelland Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Hei, En kamerat av meg har et ASUS A7V hovedkort med en Duron prosessor. Hovedkortet har begynt å gi fra seg en pipelyd som minner om sirenene til en brannbil, og som ikke står i feilsignaloversikten i manualen. Maskinen får ikke engang startet med POST før lyden kommer. Det eneste han har gjort siden sist er å bytte om på noen vifter, men selv om han kopler alt tilbake slik det var så fungerer det ikke nå med noen av viftene. Han har også testet med en annen vifte, i tilfellet problemet var turtallstellere som har røket eller lignende. Er det noen som vet hva denne "brannbil" lyden betyr på dette hovedkortet? Eller har forslag til hva som kan være galt? (Jeg er klar over at dette kan være litt vanskelig å si noe om med så lite opplysninger. Han vil forhåpentligvis kunne gi mer opplysninger om systemet i morgen når han selv får tilgang til en fungerende maskin...) Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 jeg tror det kan være rammen... det skjedde med en venn av meg når jeg satt inn rambrikkene mine i hans pc..samme hastighet på de.. Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 Han skulle teste rammen, og jeg har ikke hørt noe om at det virket etterpå. Uansett har han ikke endret på RAM brikkene siden sist... Men som sagt, han sjekker det i kveld. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Bæbulyder på a7v er cpu relatert. Feilkodene står på s. 45 i manualen. Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 00:31, Shepherd skrev:Bæbulyder på a7v er cpu relatert. Feilkodene står på s. 45 i manualen. Hvilken revisjon har du? Jeg har rev 1.02, og det står nada om brannbiler og deres lyder. Ser og at det ikke står noe om det i rev 1.04 av manualen på ASUS sine sider... Står det noe mer om saken i din manual? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg fikk sirene-lyd på et A7V etter en litt for høy klokking en gang. (Fant ikke manualen, så jeg prøvde meg frem med DIP-switchene...) Måtte resette BIOS med jumperen, hjalp ikke å klokke ned. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Det står litt kryptisk i manualen. Lastet ned en fra asus og der var feilkodene flyttet til s.39. Jeg har rev. 1.02 selv og i min manual var det på s. 45. I feilkodene står det følgende: High frequncy beeps when system is working : cpu overheated system running at a lower frequency. Dette er det du referer til som bæbu lyder. Men som sagt det er litt tynt beskrevet i manualen. Har lest ett sted på nettet at denne lyden kommer på alt som er cpu relatert, men husker ikke helt hvor i farta. Skal lete litt og komme med en oppdatering: ED: Står litt om det her: http://www.a7vtroubleshooting.com/troubles...eneral/dead.htm Skal stå mer om det i det forumet men søkefunksjonen der er litt på tryne!!! http://www.a7vtroubleshooting.com/forum/cg...y;num=994790355 http://www.a7vtroubleshooting.com/forum/cg...y;num=990450351 Er ett par tråder jeg fant i farta som går på den problemstillingen. Er sikkert flere der av nyere dato men jeg orker ikke lete mer manuellt. Har oxo lest om dette i ett annet forum men husker ikke hvem akkurat nå. Lykke til i alle fall :smile: _________________ Competent people solve problems, smart people prevent them! [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-05-07 00:44 ] Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Har fått sjekka CPU, den var OK. Det betyr at eg trenge nytt hovedkort :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå