chairgame Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hvis man vil ha lakken på kabinettet virkelig blankt og skinnende, hva kan man gjøre da? går det f.eks ann å bruke bil-lakk poleringsmiddel? eller må man kjøpe noe annet? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Ja, lakk er lakk. Så lenge det er poleringmiddel for lakkerte flater så er det ett fett hva du bruker. Endret 31. august 2004 av bigbom Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 hvordan blir resultatet da? hvirker det bra på et stålkabinett? det er et raidmax storm titan Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis det er matt lakk på kabinettet, så må du rubbe den ned med rubbing (for bil) bruk en god dose med tid og krefter så blir det bra. Deretter legger du på en god polish. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hvordan blir resultatet da? hvirker det bra på et stålkabinett? det er et raidmax storm titan Resultatet blie etter insatsen du legger inn i det. Men som Arctic sier så kan det lønne seg å rubbe først. Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke rubbing, husk at billakk er mye tykkere og har flere lag med forskjellig funksjon for å tåle store temp/værforandringer i forhold til en metallkasse som skal stå beskyttet innendørs. Prøv først med vanlig polish (bruker Autoglym på bilen som er flytende og veldig bra synes jeg) Har du deler som er rent metall så bruk et produkt som heter Autosol (tube) satans bra. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Imang tilfeller blir det brukt pulverlakk, som er mye seigere enn billakk. For å få denne typen lakk blank vil jeg tro at det kreves mye arbeid. Akkurat det har jeg ikke noen erfaring med. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke rubbing, husk at billakk er mye tykkere og har flere lag med forskjellig funksjon for å tåle store temp/værforandringer i forhold til en metallkasse som skal stå beskyttet innendørs. Prøv først med vanlig polish (bruker Autoglym på bilen som er flytende og veldig bra synes jeg) Har du deler som er rent metall så bruk et produkt som heter Autosol (tube) satans bra. Sant nok. Det er nok lurt å følge litt med når rubber. Det er mange forskjellige typer lakk som blir brukt. Det er klart hvis man ser lakken ikke tåler det, så fortsetter man ikke. Men stort sett vil jeg tror det går fint. Når det er sagt, kan jeg ikke si jeg har så mye til overs for dagens billakk. Kjip vannbasert miljølakk som egentlig ikke tåler særlig mye... PS, Kan også anbefale autoglymen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå