Jeez Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Nå er eg pina lei å tvinne ledninger, nå skal eg ha meg loddebolt! Derfor: Kva er beste loddeboltdeal? Vil ikkje investere skjorta av meg for en svær loddestasjon, men ha en liten hendig en som virker, er billig og gjør jobben. Jeez Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Biltema har noen billige som fungerer bra til det bruket... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Siden du ikke skal bruke den til finelektronikk(da anbefales loddestasjon, med riktig jording osv) Så bør du kjøpe noe på ca 30-40 watt. 25 holder det, men det tar litt tid, og det kan være en ulempe. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Stannol Loddestasjon til 600,- på Clasern er mye loddestasjon for pengene. Den er helt grei så sant man ikke skal drive med produksjon på høyt nivå. Skal du bare lodde ledninger Trenger du ikke loddestasjon, men har du tenkt å jobbe med "hobby-elektronikk" etter hvert er det en god invistering. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 OK.. mener å huske at fatter taut noe om en sånn du bare trykkte inn så blei den varm med en gang? Jaja, så loddestasjon på Clas er bra saker.. taes til etteretning. Jeez Lenke til kommentar
serok Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 biltema eller clash har noen såne som faren din babla om. er vell nesten 100 w eller noe sånt koster vell ca 100kr di blir varm på et blunk. er litt stor til printkort men til ledninger osv kjempegreier. har en selv. kjopt på ei billisjappe... lykke til med investeringen Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Loddestasjonen fra Biltema er absolutt å anbefale. Jeg har denne og synes den er utrolig bra i forhold til pris. Mitt tips: Ikke kast bort penger på en vanlig loddebolt, det kommer du til å angre på rimelig fort. Loddestasjnen fra Biltema er rimelig rask, og kraftig nok i massevis til å lodde 6mm2. Du bør bruke noen få kroner på å kjøpe den minste spissen i tillegg. Den er bedre til å lodde på print-plater med, men jeg hadde ikke noen videre problemer med å lodde ut den interne temp-sensoren, og lys-sensoren i et digitalt termometer med den orginale. Ps. Kjøp loddelisse hvis du skal fin-lodde litt.(fint flettede kobberfiber som suger til seg loddetinn) Kjøp tinnsuger (vacuum-pumpe) hvis du grovlodder. Kjøp loddefett hvis du skal lodde litt vanskelige og/eller oksyderte ting. (gjør at tinnet trekker bedre og gir raskere kontakt) Vet ikke hvor mye erfaring du har med dette, men de tingene jeg har nevn er billige ting som er kjekt å ha. [ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-05-07 00:55 ] Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Fint å vite! Bra å se at det fins skikkelige folk her på forumet (lest mye diverse i det siste). Tusen takk. Jeez Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Kan lodde med laiter. lempen er at det er vanskelig og kan få noen brente fingrer. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Loddestasjoner er fine ting ja! :smile: Men det er nok litt overkill hvis du bare skal lodde sammen litt ledninger.. Likevel kan det være bra å kjøpe loddestasjon med en gang, alle vet jo at "ett lodd og du er hekta-hekta-hekta-hekta.." :smile: Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 Greit, *overbevist*, kjøper meg en loddestasjon på enten Biltema eller Clas Ohlson, men det var ingen loddesaker å finne i 106 utgaven (Høst og Vinter 2001/2002), og Claseren finner eg ikkje lenger! Surt, men tur til Bergen snart uansett. Takk for hjelp! Jeez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå