Steezo Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Etter å ha fundert over hvilken nå laptop jeg skal kjøpe meg har jeg kommet frem til at jeg velger en Aopen 1557 fra Digital Impuls (synes det er bedre å kjøpe over disk enn over nettet slik at jeg slipper å vente på levering) Jeg kommer hovedsaklig til å bruke PCen på biblioteket og hjemme. Under selve forelesningene komme jeg ikke til å bruke den minimalt. Jeg sitter å hører på musikk mens jeg jobber 99% av tiden så støyen er ikke så veldig viktig for meg siden høretelefonene blir brukt flittig. Kommer ikke til å ta med meg PCen på universitetet hver dag, men kommer til å ta den med minst et par ganger i uken så noen stor klump er lite aktuelt.... Etter å ha lest litt omm 7200rpm vs. 5400rpm hard-disk så synes jeg en PC med en raskere hard-disk virker en del mere attraktiv en med betydelig lavere hastiget. Jeg kommer hovedsaklig til å bruke PCen til jobbing i Word samt Excel pluss eventuelle stastiske og matematiske programmer (er ikke helt sikker på hvilke det blir, men sannsynligvis blir det MAPLE 9 og noen statistikk programmer som eViews). Ettersom jeg fort kan tilbringe en del timer bak PCen er det viktig å ha en god skjerm å jobbe på. Litt spilling kan det bli (selvom håper jeg det blir minimalt av det ettersom jeg skal starte på Master i oktober). Vil da tro at det blir litt CM spilling (når det nye kommer ut) og muligens litt av Rise of Rome når det kommer ut. Men jeg har lyst på å ha en laptop som bør holde i 3-4 år når jeg først skal kjøpe en og det er fult mulig at det blir mere spilling når jeg er ferdig med utdannelsen om 12 måneder. Dermed ser det ut som valget blir følgende PC: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7288 Hva synes dere om dette valget? Er det et "overkill" basert på mine behov. Lenke til kommentar
piit Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ja, det er vel litt overkill med en sånn PC til ditt bruk, men det er jo kult å ha en fet laptop. Og jeg av den oppfatningen at når man først skal investere i en PC, så kan man gjerne legge på et par tusenlapper ekstra, og få ganske mye mer ytelse i forhold til pris. Og i denne PC-en får du mye ytelse for pengene. Skjermen og dens oppløsning er perfekt å jobbe i Excel og Word med, så det tror jeg du blir fornøyd med. Lykke til! Lenke til kommentar
glotón Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Må si meg enig i at det høres ut som en bra pc. Som du selv sier er det greit å ha litt "å gå på" hvis det etterhvert blir litt spilling. Er jo en bra pris det der for en bra pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå