Gå til innhold

Netopia 4542 + televoip, hvilke porter må åpnes?

Anbefalte innlegg

Har fått meg adapter fra TeleVoip (handytone-486). Har koblet det opp og det virker desverre ikke. (Har fulgt bruksanvisningen og satt inn alt som står der)

Netopia 4542 har jo Nat, jeg lurer på hvilke porter jeg må åpne?

Adapteren står mellom netopiaen og en switch, den har blitt tildelt adressa 192.168.2.1, Lyset i adapteret blinker sakte med ca 2 sekunders mellomrom.

Sendte forespørsel til Televoip. De sendte tilbake en forklaring som de hadde fått fra en bruker, for å si det ærligt "eg skjønte ingenting av det som sto" Jeg har ikke peiling på rutere og nettverk.

Noen som kan hjelpe? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge bruksansvisningen må du åpne sannsynligvis portene 5060 og 5004, og eventuelt også 3478. For instillingen for Netopia router og oppsettet på adapteren kan du se skjermbilder her.

For endringer av porter i Netopia, kan du enten gjøres via telnet eller via web. Web er absolutt å anbefale fremfor telnet.

Videre kan du sjekke den uoffisielle Nextgentel kunnskapsbasen.

Antok at du hadde Nextgentel. Lykke til.

Jeg sliter meg å få Televoip til å fungere på Cisco 667-DIR. :(

Lenke til kommentar

Telio bruker en eller annet tracepakke til å finne banen fra seg til Telio's rutere. Deretter har telio veien tilbake til deg, og du kan dermed ringe. Regner med adapteren til Telio har en eller annen form for dynamisk ruting tabell som den oppdaterer mot Telio med gjevne mellomrom.

Kunne godt tenkt meg å vite hvordan de fungerer rent teknisk, men noe i de baner jeg forklarer er det nok.

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...