Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 pcer på nett med bluecom?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er klar til å trykke "bestill adsl" hos bluecom, men så kom jeg på at det er 2 pcer i huset som skal på internett... Hvordan går det med bluecom sin medfulgte ruter?

Er det noe ekstra utstyr jeg trenger for å koble begge pcene på inett i tillegg til det som er med i pakka?

Trenger svar kjapt

-jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Er klar til å trykke "bestill adsl" hos bluecom, men så kom jeg på at det er 2 pcer i huset som skal på internett... Hvordan går det med bluecom sin medfulgte ruter?

Du får ingen router av de men et modem samt at du får tildelt to IP-er, i mange tilfeller langt fler med du må ha en kr200,- switch i og med modemet bare har en utgang.

Lenke til kommentar

oki, har du url til en billig grei switch til dette?

EDIT: Kan det være bedre og kjøpe en ruter? Den er vel et adsl modem med innebygget switch? Kan du gi meg link til en sånn en, da?

-jonas

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Her er en grei switch, og her er en grei router. Holder med den siste så lenge det ikke er flere enn 3stk som skal koples til...Skal du ha LAN, kan du bare kople fra en av portene på routeren, til en av portene på en switch. Noen switcher har også en uplink. Da skal denne benyttes...Håper du ble litt klokere. :) Endret av knothing
Lenke til kommentar

Sist jeg hadde bluecom, så kjøpte jeg en 3COM router, billig NAT.

Men etter tips fra noen andre, så kjører bluecom en dhcp router

(rett meg hvis jeg tar feil) , slik at du kobler modemet rett inn en switch, setter maskinene på "motta ip fra dhcp server", så vips så får begge maskinene ip fra bluecom.

Kjekt var det når man skulle f.eks på irc, med lan hjemme. Ingen konflikter eller håpløse port forwarding på lokal iper.

Alle satt da med hver sin public ipv4.

Off Topic: Litt blanding av the julekalender her, litt norsk og litt engelsk :p

Lenke til kommentar
tror du må være helt sprø, bluecom er langt i fra billigst og best..

Hehe. Helt enig. :tease:

For noen stygge priser har jeg aldri sett tror jeg.

Men ikke noen reklame her, men www.directconnect.no har nok de billigste sdsl jeg har funnet, og har ;)

Og de leverer overalt der sdsl kan leveres.

Dvs , der bluecom , catch osv kan levere :w00t:

Bluecom er ikke billigst på sdsl nei, men de har jammen begynnt å komme seg med det nye adsl tilbudet de kjører

Og dermed er vi inne på temaet "Hvor de har bygd ut på egene sentraler"

Har ikke vært i den gruppen enda, og må nok se lenge til etter det :thumbdown:

Endret av lie
Lenke til kommentar
heelt enig, hvor i gran-skauen ligger sentralene til bluecom??

Tja, Det ser du jo på nummersjekkeren om du er tilknyttet en BC-sentral.

Jeg har en liste her men den er nokså utdatert i og med BC-kundene skal fases over på Catch sitt utstyr.

BC har stoppet og bygge ut sentraler nå som de er en del av Catch og disse to stort sett overlappet hverandre i dekning med eget utstyr.

Lenke til kommentar
pft!!, nummersjekken funker jo ikke som den skal, alle er vel klare over at bluecom skal over til catch, hvordan blir prisene da? skyhøye sånn som catch har det nå?

Neppe, de kan ikke ha skyhøye priser så jeg tenker prisene blir omtrent som annonsert på siden, nummersjekkeren funker utmerket den med mindre du har popupblocker i drift.

Lenke til kommentar

BC har stoppet og bygge ut sentraler nå som de er en del av Catch og disse to stort sett overlappet hverandre i dekning med eget utstyr

Men altså, da er det falsk reklame markedsføring.

For hentet fra Bluecom hjemmesider :

"Vi bygger ut egne sentraler og tilbyr"

Eller hva med NGT, har de stanset opp helt med utbygging?

Har lenge irritert meg over at jeg ikke kan få annet enn "basis"

Helt enkelt adsl på 2048/256 kps.

Blah, flytte til sverige hvor jeg vet jeg kan få bostream :p

Off topic :

agvg :

Venter på at kl skal bli 15.00 du også?

Så vi endelig skal ta kvelden.

*lite å gjøre på laboratoriet her i dag, grunnet stopp i fabrikken :w00t: *

Endret av lie
Lenke til kommentar
Venter på at kl skal bli 15.00 du også?

Så vi endelig skal ta kvelden.

Nei, jeg kommer og går som det passer meg jeg i og med jeg er min egen sjef :)

Nå er jeg fryktelig forkjølet og sur på en supporttelefon som baserer seg på og viderekoble til mobil og denne er avskrudd :(

Slik har det hvert i to dager!

Lenke til kommentar
Kan det være bedre og kjøpe en ruter? Den er vel et adsl modem med innebygget switch?

Det var egentlig det jeg lurte på. Om det går ann å la være å betale de 500 for å låne modem av bluecom, og heller bare kjøpe en ruter?

-jonas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...