j-- Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei. Er klar til å trykke "bestill adsl" hos bluecom, men så kom jeg på at det er 2 pcer i huset som skal på internett... Hvordan går det med bluecom sin medfulgte ruter? Er det noe ekstra utstyr jeg trenger for å koble begge pcene på inett i tillegg til det som er med i pakka? Trenger svar kjapt -jonas Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei. Er klar til å trykke "bestill adsl" hos bluecom, men så kom jeg på at det er 2 pcer i huset som skal på internett... Hvordan går det med bluecom sin medfulgte ruter? Du får ingen router av de men et modem samt at du får tildelt to IP-er, i mange tilfeller langt fler med du må ha en kr200,- switch i og med modemet bare har en utgang. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) oki, har du url til en billig grei switch til dette? EDIT: Kan det være bedre og kjøpe en ruter? Den er vel et adsl modem med innebygget switch? Kan du gi meg link til en sånn en, da? -jonas Endret 31. august 2004 av clvn Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Her er en grei switch, og her er en grei router. Holder med den siste så lenge det ikke er flere enn 3stk som skal koples til...Skal du ha LAN, kan du bare kople fra en av portene på routeren, til en av portene på en switch. Noen switcher har også en uplink. Da skal denne benyttes...Håper du ble litt klokere. Endret 31. august 2004 av knothing Lenke til kommentar
lie Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Sist jeg hadde bluecom, så kjøpte jeg en 3COM router, billig NAT. Men etter tips fra noen andre, så kjører bluecom en dhcp router (rett meg hvis jeg tar feil) , slik at du kobler modemet rett inn en switch, setter maskinene på "motta ip fra dhcp server", så vips så får begge maskinene ip fra bluecom. Kjekt var det når man skulle f.eks på irc, med lan hjemme. Ingen konflikter eller håpløse port forwarding på lokal iper. Alle satt da med hver sin public ipv4. Off Topic: Litt blanding av the julekalender her, litt norsk og litt engelsk Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har BlueCom SDSL og Denne billige routeren. Dette fungerer utmerket. Du setter opp routeren enkelt via en WEB Wizard, den har også innebygget firewall, DMZ og NAT forwarding hvis du trenger det. Routeren har 4 nettverksporter, og utvides enkelt med en switch eller et trådløst aksesspunkt. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har BlueCom SDSL tror du må være helt sprø, bluecom er langt i fra billigst og best.. har bluecom selv. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Bluecom er ikke billigst på sdsl nei, men de har jammen begynnt å komme seg med det nye adsl tilbudet de kjører -z00l- Lenke til kommentar
lie Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) tror du må være helt sprø, bluecom er langt i fra billigst og best.. Hehe. Helt enig. For noen stygge priser har jeg aldri sett tror jeg. Men ikke noen reklame her, men www.directconnect.no har nok de billigste sdsl jeg har funnet, og har Og de leverer overalt der sdsl kan leveres. Dvs , der bluecom , catch osv kan levere Bluecom er ikke billigst på sdsl nei, men de har jammen begynnt å komme seg med det nye adsl tilbudet de kjører Og dermed er vi inne på temaet "Hvor de har bygd ut på egene sentraler" Har ikke vært i den gruppen enda, og må nok se lenge til etter det Endret 1. september 2004 av lie Lenke til kommentar
Valent Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 heelt enig, hvor i gran-skauen ligger sentralene til bluecom?? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 heelt enig, hvor i gran-skauen ligger sentralene til bluecom?? Tja, Det ser du jo på nummersjekkeren om du er tilknyttet en BC-sentral. Jeg har en liste her men den er nokså utdatert i og med BC-kundene skal fases over på Catch sitt utstyr. BC har stoppet og bygge ut sentraler nå som de er en del av Catch og disse to stort sett overlappet hverandre i dekning med eget utstyr. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 pft!!, nummersjekken funker jo ikke som den skal, alle er vel klare over at bluecom skal over til catch, hvordan blir prisene da? skyhøye sånn som catch har det nå? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 pft!!, nummersjekken funker jo ikke som den skal, alle er vel klare over at bluecom skal over til catch, hvordan blir prisene da? skyhøye sånn som catch har det nå? Neppe, de kan ikke ha skyhøye priser så jeg tenker prisene blir omtrent som annonsert på siden, nummersjekkeren funker utmerket den med mindre du har popupblocker i drift. Lenke til kommentar
lie Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) BC har stoppet og bygge ut sentraler nå som de er en del av Catch og disse to stort sett overlappet hverandre i dekning med eget utstyr Men altså, da er det falsk reklame markedsføring. For hentet fra Bluecom hjemmesider : "Vi bygger ut egne sentraler og tilbyr" Eller hva med NGT, har de stanset opp helt med utbygging? Har lenge irritert meg over at jeg ikke kan få annet enn "basis" Helt enkelt adsl på 2048/256 kps. Blah, flytte til sverige hvor jeg vet jeg kan få bostream Off topic : agvg : Venter på at kl skal bli 15.00 du også? Så vi endelig skal ta kvelden. *lite å gjøre på laboratoriet her i dag, grunnet stopp i fabrikken * Endret 1. september 2004 av lie Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Men altså, da er det falsk reklame markedsføring. Å? Catch bygger da stadig ut nye sentraler så jeg ser ikke helt poenget i og med BC er oppkjøpt av Catch. NGT tror jeg har en svært beskjeden/ikke eksisterende utbygging de siste årene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Venter på at kl skal bli 15.00 du også?Så vi endelig skal ta kvelden. Nei, jeg kommer og går som det passer meg jeg i og med jeg er min egen sjef Nå er jeg fryktelig forkjølet og sur på en supporttelefon som baserer seg på og viderekoble til mobil og denne er avskrudd Slik har det hvert i to dager! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Kan det være bedre og kjøpe en ruter? Den er vel et adsl modem med innebygget switch? Det var egentlig det jeg lurte på. Om det går ann å la være å betale de 500 for å låne modem av bluecom, og heller bare kjøpe en ruter? -jonas Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 ingen som vet noe om det? Det var da rart, trodde de fleste her har ADSL:P Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hallo.... Vær så snill å gi meg et lite svar, det hopper sikkert en inn her som har svar på det jeg spurte om... ang. ruter... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hallo.... Vær så snill å gi meg et lite svar, det hopper sikkert en inn her som har svar på det jeg spurte om... ang. ruter... Du kan selvsagt kjøpe din egen router med innebyggd modem hvis du ønsker. Du må ikke kjøpe/leie det modemet fra BC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå