MaxCPU Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Drømmer blir alltfor sjeldent til virkelighet, men etter å ha regnet litt kan de nettopp bli det! - Jeg tenker på en iMac/Powerbook-kombinasjon... Det koster å være kar, men prisene på iMac kan ingen klage på! En 17" iMac 1,8 med DVD-brenner kombinert med en 12" Powerbook ender på < kr. 32000,- når jeg trekker fra 20% ADC-rabatt på den dyreste maskinen. Jeg vil påpeke at denne prisen er med noe utstyr som bluetoothtastatur, 160GB/80GB (5400rpm) osv.. To enkle spørsmål: - Trekkes rabatten på 20% før eller etter mva? - Hvor finner jeg priser på kompatible rambrikker på 512MB (kun PC3200, Kingston?)? Hvis sistnevnte lønner seg (noe jeg regner med) så får jeg jo 768MB på begge maskinene uten å oppgradere fra 256 på AppleStore. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Rabatten trekkes før moms. De fleste rambrikker skal fungere selv om det er et pluss å holde seg til kjente produsenter (kingston, corsair, OCZ, crucial, twinmos etc.) Man har slltid angreretten hvis noe skulle gå gale. Endret 31. august 2004 av toretors Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Til PowerBook'en kjøper du Crucial. De skal garantert funke. Men til iMac'en vet jeg faktisk ikke. Regner med Crucial skal fungere. (Kingston er også fungerende, men mye dyrere enn Crucial). Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Funnet noen 512MB-brikker nå.. Corsair Value S CL2,5 - 795,- (Netshop) Kingston brikker ligger på 995,- for CL2,5, CL3 er 150 kr. billigere. Har dette mye å si på Mac? Foretrekker Mac "matched" brikker? Bruker maskinene "low-profile" brikker? TwinMos 512 MB CL2,5 - 715,- (Netshop) Crucial 512MB CL3 795,- (Komplett) Alternativt kan jeg jo også kjøpe to 256MB brikker og ende opp med 512MB i begge maskinene. Kan visst ikke få nok ram da, men jeg vet ikke.. Crucial 256MB CL3 - 415,- (Komplett) TwinMos 256MB CL2,5 Noe for/i mot eller helt andre brikker? Lenke til kommentar
geron Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dette med ram skulle jeg ha visst før jeg kjøpte ram i dyre dommer fra mac&carry Lenke til kommentar
toretors Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Ville valgt Crucial 512MB CL3 795,- (Komplett) da. Sjekk om andre webshopper har billigere. Endret 3. september 2004 av toretors Lenke til kommentar
perbl Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Matematikkferdighetene er på topp ser jeg Prøv å sammenlign prisen på en vare, der du får 20% rabatt, og deretter legger til 24% avgift, deretter prøver du å først legge til 24% avgift først, og deretter trekke 20% rabatt... Var vel noe med at a*b = b*a Lenke til kommentar
maggen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 MAXCPU: Har du lest godt nok på ADC-siden på nettet? DC Student Program members are entitled to one purchase of a system for developement purposes at a significant discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor; one (1) desktop; or one (1) portable. Hele kan leses på http://developer.apple.com/students/sthardware.html Du vil med andre ord ikke ha mulighet for å kjøpe både en imac og en powerbook... Beklager. Men, du kan kjøpe en powerbook 17" for de pengene du har tenkt å legge i dette Lenke til kommentar
komode Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hvor mye koster studentmedlemskap hos ADC? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg er klar over at jeg ikke får rabatt på begge maskinene, tenkte da å betale fullpris på den billigste Medlemsskapet koster $99. Let rundt på forumet på www.mac1.no for guide. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Matematikkferdighetene er på topp ser jeg Prøv å sammenlign prisen på en vare, der du får 20% rabatt, og deretter legger til 24% avgift, deretter prøver du å først legge til 24% avgift først, og deretter trekke 20% rabatt... Var vel noe med at a*b = b*a Hehe.. Merkelige greier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå