Echosiren Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) er det lurt å kjøpe vifte til denne? Det står i bruksanvisningen at det er anbefalt takker for svar btw:det er denne kjøleren Endret 31. august 2004 av Exstasy Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) nabon har den..den er helt VILLT BRA!! elsker å sitte å se på den, den er enorm da men den er litt "vanskelig"/"tungvin" å sette sammen, men verdt pengene EDIT: da mente jeg zalman viften altså Endret 31. august 2004 av Camron Lenke til kommentar
heims Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei! Jeg har den kjølere på mitt asus v8460 kort og tempen sank med 10 grader, med zalman vifte.. Jeg har ikke testet uten vifta, så forskjellen med å uten vifte kan jeg desverre ikke svare på! Jeg hadde ikke no problemer med monteringen, gikk kjapt og smerte fritt... Den kan anbefales på det sterkeste!! Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 har kjøleren, men ikke vifta... hadde et rent helvete med å montere vidunderetda jeg klarte å bøye et par skruer foressten, er vifta 3-pins eller er den 2-pins? så at original kjøleren er 2pins... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 kanskje litt off topic men: Trur du at den passer på et 9700 np? Hva var temp forskjell på ditt r9800 med orginalvifta og den uten vifte? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg har PowerColor Radeon 9800Pro med Zalman ZM80C-HP og Zalman ZM-OP1 vifte, og det fungerer meget bra. Vifte er valgfritt, men anbefales, den har senket tempen i mitt system med 4-5 grader (den blåser ikke bare luft over skjermkortet, men også hovedkortet, noe som har positiv effekt) Endret 1. september 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Musty Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) etter som jeg har skjønt er det en lite effektiv vifte i forhold til støynivå.. selv kjører jeg en papst 12db vifte på min... bilde kommer snart edit: her var bildet og til Exstasy, jeg har seff koblet viften gjennom en viftestyring, og den direkte til psu, så jeg har ikke noe i kontakten på kortet.. Og enda en ting; kortet blir veldig varmt uten vifte. Jeg merket i går at viftestyringen min ikke hadde strøm. Da hadde jeg kjørt pcen i nesten et døgn uten kabinettvifter og skjermkortvifte (heldigvis trekker cpu viften strøm gjennom hovedkortet, puh). Da jeg tok på ribben var den så varm at jeg nesten brant meg, både på oversiden og undersiden. Jeg ville ikke kjørt et radeon 9800 uten vifte (med vilje da)... Endret 1. september 2004 av Musty Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) etter som jeg har skjønt er det en lite effektiv vifte i forhold til støynivå..selv kjører jeg en papst 12db vifte på min... bilde kommer snart Det er ikke helt riktig. Jeg kjører min på "silent mode" og da er den nesten lydløs uten at det går nevneverdig ut over effekten. Endret 1. september 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Som sagt er vifta valgfri, heatpipen kan være tilstrekkelig hvis man ønsker et helt lydløst system. Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 etter som jeg har skjønt er det en lite effektiv vifte i forhold til støynivå..selv kjører jeg en papst 12db vifte på min... bilde kommer snart edit: her var bildet og til Exstasy, jeg har seff koblet viften gjennom en viftestyring, og den direkte til psu, så jeg har ikke noe i kontakten på kortet.. Og enda en ting; kortet blir veldig varmt uten vifte. Jeg merket i går at viftestyringen min ikke hadde strøm. Da hadde jeg kjørt pcen i nesten et døgn uten kabinettvifter og skjermkortvifte (heldigvis trekker cpu viften strøm gjennom hovedkortet, puh). Da jeg tok på ribben var den så varm at jeg nesten brant meg, både på oversiden og undersiden. Jeg ville ikke kjørt et radeon 9800 uten vifte (med vilje da)... merkelig... selv om jeg ikke har vifte på min, så er den ikke så varm at jeg brenner meg på den colink vifte, tenker på om jeg setter på denne.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 jeg burde jo selvsagt fortalt at jeg har overklokket kortet også.. kjører core på ca 425 mhz.. blir vel en del varmere av det Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 hadde ingen problemer med å montere den vifta..... burde være en grei sak... og generelt tror jeg nok det er andre vifter som støyer mer i et system enn denne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå