sull Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hei, jeg har en liten 10 minutters framføring på skolen i morra om hvordan sjaktovner funker og hvem som brukte de osv. Noen som har kan gi en webside på norsk om dette eller noe annet ? Mvh. Sull Takker for all hjelp Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 HA HA HA!!! :!: Ikke hørt om sjaktovn, nei :!: Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Er det vedovn, gassovn eller kullovn vi snakker om? "mor, hva var nummeret til vaktmesteren vår? Han må ta en tur opp på rommet mitt og forklare hva en sjaktovn er!!" Litt seriøst igjen , går du på energi-linje av noe slag? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Leksikon er din venn... her er et utdrag fra gyldendals norske: Sjaktovn: fra norrønt sjakt(mjødfest) og ovn... Sjaktovner er små primitive ovner laget av kjempestore ølglass av tinn.... tidligst kjent fra vikingetiden da Olav Tryggvason fyrte på brennevinen sin for å holde varmen. Se brennevin Endret 31. august 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
sull Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Det er ovner som man i jernalderen brukte for å utvinne jern ut fra malmklumper... men skulle visst litt mer lizzom Endret 31. august 2004 av sull Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det er ovner som man i jernalderen brukte for å utvinne jern ut fra malmklumper... Ah Så sånn på Hovden en gang tror jeg Lenke til kommentar
sull Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Hjelper ikke meg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det gjør det nok ikke.. Men da lærte jeg noe i dag også Lenke til kommentar
sull Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Fint å kunne hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå