Gå til innhold

Kjøpe iBook+iPod. Rabbatter, osv?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har tenkt å kjøpe meg en iPod (har ikke valgt mellom mini/vanlig enda), og vurderer å kjøpe en iBook i samme slengen.

-Er det 5% studentrabatt ved kjøp på apple.no ?

-Gjelder den 20% rabatten som man får ved kjøp som ADC-medlem også på tilbehør til systemet (som en iPod). Kan man få iPod mini som tilbehør til et system mon tro?

-Jeg har hørt rykter om 1600kr i avslag når man kjøpe system+iPod. Finner ikke noe om dette på sidene til apple, så er dette sant?

-Er det noen fordeler å kjøpe fra Eplehuset her i Trondheim? Har de rabatt/spesialordninger av noe slag?

Takk for svar!

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Er 5% rabatt på studentbutikken (trykk på utdanning)

-Rabatten gjelder på alle Apple produkter + en maskin, dvs. du kan bestille 10 ekstra ipoder til rabattpris hvis du vil. Rabatten dekker ikke software.

-Har jeg aldri hørt om.

-Vet ikke, men er jo greit å handle over disk og hvis det ikke blir for urimelig.

Lenke til kommentar

Eplehuset kjører samme priser som apple, og du får studentrabatt.

Tvilr sterkt på at du får adc rabatt gjennom eplehuset.

Fordel med å handle hos eplehuset er at du holder din lokale forhandler i live uten å måtte betale noe mer for maskinen.

Andreas

Lenke til kommentar
-Er det 5% studentrabatt ved kjøp på apple.no ?

Du kan få rabatt ved kjøp via Apple Store for education. Den finner du her: http://www.apple.com/no/education/store/

-Gjelder den 20% rabatten som man får ved kjøp som ADC-medlem også på tilbehør til systemet (som en iPod). Kan man få iPod mini som tilbehør til et system mon tro?

Det er IKKE rabatt på iPod som studentmedlem i ADC i Europa, se http://developer.apple.com/membership/europe.html

-Jeg har hørt rykter om 1600kr i avslag når man kjøpe system+iPod. Finner ikke noe om dette på sidene til apple, så er dette sant?

Ja, se her: http://www.apple.com/no/education/cramandjam/

-Er det noen fordeler å kjøpe fra Eplehuset her i Trondheim? Har de rabatt/spesialordninger av noe slag?

Eplehuset kjører vel tilbud i større grad enn Applestore gjør, men det skal godt gjøres å konkurrere med 20%-rabatten som ADC-medlem.

Og så for å svare på et spørsmål du ikke har stilt: Du kan IKKE kombinere ADC-rabatten med Cram&Jam-tilbudet. (Cram&Jam gjelder nemlig bare når du kjøper via Apple store for utdanning.)

EDIT: Ser at enkelte har svart på dette før, men ikke alt har vært riktig.

MVH Audun

Endret av audunr
Lenke til kommentar

eplehuset har vel fått 5% rabatt for studenter, akkurat som apple.no nå...

(cramandjam)..

men er det slik at man får 20% rabatt via ADC-greiene..?

jeg mener, da er det jo liten vits å kjøpe via f eks eplehuset eller apple.no..

hvor mye ksoter ADC? er det engangsavgift?

Lenke til kommentar

Ble så jeg kjøpte 12" iBook m/ airport og 40gb disk og en ipod 20gb hos eplehuset i dag. Skal kjøpe til mer minne senere.

Ble så jeg fikk 5% studentrabatt på hele sulamitten, samt 800kr i rabatt på iPoden.

Håper jeg blir fornøyd! Og blir jeg ikke det så er det alltids greit å ha en butikke å forholde seg til når man ska klage på div. ting ;)

Lenke til kommentar
Ble så jeg kjøpte 12" iBook m/ airport og 40gb disk og en ipod 20gb hos eplehuset i dag. Skal kjøpe til mer minne senere.

Ble så jeg fikk 5% studentrabatt på hele sulamitten, samt 800kr i rabatt på iPoden.

Håper jeg blir fornøyd! Og blir jeg ikke det så er det alltids greit å ha en butikke å forholde seg til når man ska klage på div. ting ;)

Det blir du sikkert. Her er noe du bør prøve: Gå inn i Systemvalg, klikk Tale, og slå på Adobe Speakable items. Sjekk at den tar i mot talte kommandoer, og si "Tell me a joke" til maskinen.

MVH Audun

Lenke til kommentar

Hei!

Hater å fortelle deg dette, men iBook er det dårligste kjøpet akkuratt nå. Skjermkortet i de maskinene støtter ikke neste versjon av OSX, nemlig Tiger. Du vil ikke få de peneste effektene, vanndrypp-effekten i DashBoard f.eks.

Kjipern! :dontgetit::roll::no::hrm::ohmy::nei::hmm:

Lenke til kommentar
Hei!

Hater å fortelle deg dette, men iBook er det dårligste kjøpet akkuratt nå. Skjermkortet i de maskinene støtter ikke neste versjon av OSX, nemlig Tiger. Du vil ikke få de peneste effektene, vanndrypp-effekten i DashBoard f.eks.

Kjipern! :dontgetit::roll::no::hrm::ohmy::nei::hmm:

Hei! Kan fortelle deg at jeg avbestillte iBooken for noen dager siden. Det ble nemlig slik at jeg byttet skole/studium, slik at jeg ikke lenger trengte en 'lappis' lenger.

iPoden derimot, den skal jeg fortsatt ha ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...