Manuel Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg trodde det skulle gå rimelig greit å kjøre windows på en S-ATA HD samtidig som GNU/Linux er installert på ATA-harddisken (en WD på 120GB), men den gang ei! Windows-installeren klager på at den må ordne med noen filer på master-harddisken på IDE0. Jeg trodde det bare dreide seg om å skrive over MBR (som jeg uansett vil fjerne og legge inn LILO på), men istedenfor får jeg feilmelding om at man må ha en windows-partisjon på begynnelsen av harddisken! Greit nok, så jeg gjorde om /boot-partisjonen (102MB) til NTFS, men det er tydeligvis ikke nok. Er det i det hele tatt mulig å ha Windows på en SCSI-disk (som S-ATA regnes som), uten at alle ATA-harddiskene er proppet med NTFS-partisjoner? Det er mulig å sette opp LILO til å boote en Windows-partisjon på en annen harddisk, men jeg får likt forbasket en feilmelding om at "NTLRD is missing". Yeah right. Ikke så jævlig lett å installere på nytt heller når det ikke engang er mulig å få partisjonene slik jeg ønsker. BIOS er satt opp til å starte SCSI-enheter før IDE-enheter, så Windows burde ikke ha noen problemer der... Finnes det en fiks løsning på dette? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Plugg ut de andre harddiskene når du installerer windows. Hvis du har problemer med å få lilo til å funke hadde det kanskje vært lurt å gi grub en sjanse? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Plugg ut de andre harddiskene når du installerer windows.Hvis du har problemer med å få lilo til å funke hadde det kanskje vært lurt å gi grub en sjanse? Kanskje jeg skal gjøre det. Føler på stortåa at jeg er nærme løsningen! Trikset ligger vel i å lure windows til å tro at partisjonene ligger på den første (og eneste) harddisken. Uansett så er dette svært dårlig ved Windows. En løsning på dette ville vært mye enklere i GNU! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå