Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC++ og ZoneAlarm - får ikke søkt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjører DC++ 0.401 og ZoneAlarm 5.1. Men når jeg har ZoneAlarm oppe får jeg ikke søkt på hubbene. I ZoneAlarm så har jeg gitt DC++ rettigheter til alt.

Skrur jeg av ZoneAlarm så kommer treffa på søket opp med en gang. Noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må åpne noen porter i ZA, for å få det til å fungere. Husker ikke i farta hvordan det gjøres, og er på jobb, så jeg har ikke ZA her. Dersom du ikke har fått noe svar i morgen tidlig, skal jeg hjelpe deg. Gav deg egentlig ikke noe svar, men en lite pekepinn ihvertfall... :p

Btw; Denne skal vel kanskje ligger under "Programvare"?

Endret av knothing
Lenke til kommentar
Hei. Jeg kjører DC++ 0.401 og ZoneAlarm 5.1. Men når jeg har ZoneAlarm oppe får jeg ikke søkt på hubbene. I ZoneAlarm så har jeg gitt DC++ rettigheter til alt.

Skrur jeg av ZoneAlarm så kommer treffa på søket opp med en gang. Noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette?

Sett dæ til pasiv mode,så skal det funke fint

Lenke til kommentar

I ZoneAlarm, gå til Firewall på venstre side. På "Main", står det "Internet Zone Security", klikk på custom der. Så må du velge "Allow inncoming UDP ports", og de 3 andre som står nedover der. Der skal du fylle inn hvilken port du vi gi tilgang til. Dette må da være den samme porten som du har åpnet i routeren...Håper dette hjalp deg da! :)

Endret av knothing
Lenke til kommentar
I ZoneAlarm, gå til Firewall på venstre side. På "Main", står det "Internet Zone Security", klikk på custom der. Så må du velge "Allow inncoming UDP ports", og de 3 andre som står nedover der. Der skal du fylle inn hvilken port du vi gi tilgang til. Dette må da være den samme porten som du har åpnet i routeren...Håper dette hjalp deg da! :)

Hmm.. hvilken versjon av ZoneAlarm er det du bruker? I min versjon så har jeg bare en slider der jeg kan velge mellom "High", "Med." og "Low". Får ikke satt opp noe custom. Mulig jeg bør nedgradere til en tidligere versjon da?

Lenke til kommentar

Hei.

Har lest itt på DC forumet. Der anbefaler de at du fjerner zonealarm helt. Zonealarm skaper konflikter med DC++ uansett om man åpner porter eller ikke.

Og for å være i active modus så må du ha åpna porter elns i rutern. Er ikke helt sikker på hvordan dette funker.

Lenke til kommentar
Hei.

Har lest itt på DC forumet. Der anbefaler de at du fjerner zonealarm helt. Zonealarm skaper konflikter med DC++ uansett om man åpner porter eller ikke.

Og for å være i active modus så må du ha åpna porter elns i rutern. Er ikke helt sikker på hvordan dette funker.

NOT. Jeg får det helt fint. Det andre problemet viste seg at window ssin brannmur også var på. Noe som er fjernet nå. Men alikevel, zonealarm er den beste brannmuren ejg har vært borti.

Lenke til kommentar

ZoneAlarm skaper en del kødd for mange programmer. Har lest litt om dette i diverse forum.

Kvitt deg med ZoneAlarm og legg inn Sygate Personal Firewall isteden. Den er også gratis og du slipper disse irriterende snikreklamene til ZoneAlarm der de vil at du skal kjøpe PRO-utgaven.

Uansett blir 3.parts brannmur et saga blått når du installerer Win XP Service Pack 2. Den innebygde brannmuren der skal visst være god nok i massevis.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...