Vain Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) nok et spørsmål om netsend... :!: Private Declare Function NetMessageBufferSend Lib "NETAPI32.DLL" (yServer As Any, yToName As Byte, yFromName As Any, yMsg As Byte, ByVal lSize As Long) As Long Const NERR_Success As Long = 0& Public Function SendMessage(RcptToUser As String, FromUser As String, BodyMessage As String) As Boolean Dim RcptTo() As Byte Dim From() As Byte Dim Body() As Byte RcptTo = RcptToUser & vbNullChar From = FromUser & vbNullChar Body = BodyMessage & vbNullChar If NetMessageBufferSend(ByVal 0&, RcptTo(0), ByVal 0&, Body(0), UBound(Body)) = NERR_Success Then SendMessage = True End If End Function Private Sub Form_Load() Dim RetVal As Boolean ' Send melding "BodyText" til bruker "Utente", som får vite at meldingen avskriver seg fra "FromUser" RetVal = SendMessage("Utente", "FromUser", "BodyText") End Sub Prøvde denne koden fra aadnk. Men får ikke til å spesifisere avsender. Dvs at avsender blir navnet på min pc... Endret 31. august 2004 av 86Fredrik Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg hadde dessverre ikke mulighet for å teste koden, så jeg kunne ikke vite om alt fungerte som det skulle. Imidlertid tror jeg feilen kan ligge i funskjonen SendMessage som skulle være fikset i denne versjonen: Public Function SendMessage(RcptToUser As String, FromUser As String, BodyMessage As String) As Boolean Dim RcptTo() As Byte Dim From() As Byte Dim Body() As Byte RcptTo = RcptToUser & vbNullChar From = FromUser & vbNullChar Body = BodyMessage & vbNullChar If NetMessageBufferSend(ByVal 0&, RcptTo(0), From(0), Body(0), UBound(Body)) = NERR_Success Then SendMessage = True End If End Function Lenke til kommentar
Vain Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 har prøvd den nye koden nå. men jeg kan bare sende hvis jeg selv er avsender. Hvis ikke så skjer det ingenting. må avsenderen være navnet på en maskin som er pålogget nettverket? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det kan også være avhengig av instilninger på nettverket eller datamaskinen. Har du prøvd ett annet nettverk? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har alltid funket på lan, men hjemme her alene må jeg også skrive inn mitt eget pc navn. Ellers vil den ikke sende noe som helst. Tror det har noe med nettverket å gjøre da. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Det kan også være avhengig av instilninger på nettverket eller datamaskinen. Har du prøvd ett annet nettverk? Har ikke tilgang på et annet netverk akkurat nå Er ikke så normalt å ha flere nettverk akkurat... Skal prøve det på lan en gang Men det er faktisk en annen pc på nettverket her hjemme da. Funka ikke å sende til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå