Gå til innhold

Hvilken harddisk skal man velge???

Anbefalte innlegg

Nå til det store spørsmålet!

Hvilken harddisk er best.

Jeg har kjøpt IBM 40GB 120GXP men den har gått i stykker to ganger (!) så nå fant jeg ut at jeg må ha noe nytt!

Jeg hadde tenkt meg WD Caviar 80GB men er ikke helt sikker! Hva mener dere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate og Western Digital har gode disker. Hvis du skal en en skikklig rask disk ville jeg gått for en Western Digital WD800JB 80GB (den med 8MB cache). Hvis du skal ha en stillegående er vel en Seagate Barracuda IV et godt valg.

Lenke til kommentar

Seagate sine HD'er har jeg bare gode erfaringer med.

Har bl.a. noen gamle disker på 10 år, og de fungerer enda helt ok. Maxtor er også et godt valg.

Siden jeg begynnte med data i 1990, har jeg kun hatt Maxtor, Seagate og Samsung disker. Har aldri hatt problemer med disse.

Lenke til kommentar

Moralen er vel at man holder seg LAAANGT unna IBM-disker? WD, Seagate, Maxtor eller hva det måtte være har vel ikke hatt på langt nær en sånn feilrate som IBM i det siste.

Har en 40 GB IBM 60GXP som lager en fantastisk høyfrekvent hylelyd når den starter å spinne opp farta. Ble så ille at jeg bytta til en Western Digital. Dermed ble min bedre halvdel adskillig lykkeligere. :grin:

Mine to gamle Fujitsu-disker har vært upåklagelige. Både stille og driftsikre. Synd de har kutta ut produksjonen av disker :sad:

Lenke til kommentar

Western Digital 4ever ! :smile:

IBM kan bare gå og legge seg. Har bare hatt problemer med dem. Særlig 75gxp. Har en på 45 og en på 75 gb. 45gb har heldigvis fungert fint i over 2 år, men 75gb begynte med skrapelyder og feilmeldinger ca. en måned etter jeg fikk den.

Har nå fått meg ny Western Digital, og denne er knallbra. (120GB 8mb Cache)

Når det gjelder støynivå, og om det er merkbar forskjell, så kommer det vel også an på hvor mye maskinen bråker allerede. Jeg har f.eks. en skikkelig bråkete maskin, og merker ikke forskjell på støy samme hva disk jeg bruker. (med mulig unntak av skrapelydene, som skjærer ganske godt gjennom all den andre støyen)

Lenke til kommentar

sats på WB, selv om jeg ikke har hatt noen som helst problemer med mine IBM disker, så etter hva jeg har hørt andre gjennomgå er vel dette noe en ikke vil anbefale, skal du ha en WB Caviar med 8 mb cache må du vel opp i 100GB, er ikke helt sikker, men jeg vil tro det er verd penga.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 22:50, KidComa skrev:

IBM har så dårlig rykte på HD'ene sine nå at de ikke lenger skal produsere noen. Skal samarbeide med et annet selskap (noen som husker hvilket?)

Fujitsu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...