knatten Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg må bare klage et sted, siden damen i luka var like behjelpelig som en vegg. Mandag kveld bestemte min samboer og jeg oss for å se "Alt for Egil" på tirsdag. Jeg gikk inn på oslokino.no og kjøpte billettene, slik jeg pleier å gjøre. Fornøyd med å være tidlig ute valgte jeg to gode billetter midt i salen. Et popup-vindu dukket opp, og ba meg vente litt mens de tok kontakt med sin betalings-sentral. Etter ca. 15-20 minutter gav jeg opp å vente, og lukket vinduet. Jeg hadde heller ikke fått noen mail. Tirsdag morgen kom jeg på jobb, og leste mail. Der stod det at det hadde vært problemer med min bestilling, og de ba meg kontakte Billettluka.no. Noen kontaktinformasjon fantes ikke. La oss kalle dette "amatørmessig problem 1" (AP1). Så gikk jeg inn på Billettluka.no, og fant etter litt om og men kontaktinformasjon til dem. Dette var et telefon-nummer som kostet kr. 9,54/min. De har altså tekniske problemer, og vil fakturere meg for det. La oss kalle dette AP2. Jeg ringte likevel for å finne ut av problemene. Der fikk jeg snakke med en person som satt på bussen og ikke kunne gjøre stort. Vi fant likevel ut at Opera 7.54 blokker uønskede popups * ved en standard installasjon. Det stod ikke noe på siden om at man måtte åpne for uønskede popups. AP3. Personen i den andre enden forklarte meg at de var i dialog med Opera for å få dem til å programmere seg rundt det. AP4! Hva med alle de andre som bruker popup-killers? Skal Billettluka ringe til folk i USA og be dem omprogrammere popup-blokkerene som lages der? Eller de som lages i Dar Es Salam? Eller er det bedre å legge om løsningen til en metode som ikke krever popups for å virke, slik "alle andre" nettbutikker gjør? I det minste burde de lagt ut en tydelig melding om at folk må skru av popup-killers. Jeg fant fort ut at det ikke var mer å hente hos personen på bussen, og bestemte meg for å gå til nærmeste kino og snakke med personalet. Jeg tok derfor 20 min. fri fra jobben for å klare opp i sakene. Ja, det hadde vært greiere å bare bestille nye billetter, men litt prinsippfast som jeg er synes jeg ikke de kan holde på slik. Jeg regnet med at de kunne gi meg en slags kompensasjon da jeg A - Ikke lenger hadde de gode plassene jeg hadde bestilt B - Måtte betlale en god slump penger for å snakke med en fyr på en buss som ikke kunne hjelpe meg. Damen i kassen beklager det som har skjedd, men kan ikke gjøre noe. Det er nemlig Filmweb sin skyld. Jeg resonerer som så at Filmweb og Billettluka må være samme firma, og spør damen om jeg er kunde av Oslo Kinematografer som leier tjenester av Filmweb, eller om jeg er kunde av Filmweb. Det kan hun ikke svare på, men det er likefullt Filmweb sitt ansvar. Dette begynner virkelig å ta en del kaker. AP5. Hun kan altså ikke gi meg noen refusjon eller annen kompensasjon. Der står jeg 40-50 kroner fattigere, med 20 min. å ta igjen på jobben, og med to gode billetter i manko. Hun vet ikke helt hvem sitt problem det er, men vil uansett ikke hjelpe. Hjelpe meg... Det hele endte med at jeg fikk et klageskjema til Filmweb, som jeg fylte ut og ba dem om en eller annen for for kompensasjon. Så nå får vi se hvor saken går derfra. Ettersom Oslo kinematografer har mer eller mindre monopol på kino i Oslo virker det som de ikke trenger å bekymre seg om noe så kjedelig som god service... *: Popups som åpnes via Javascript uten at du eksplisitt har bedt om det, f.eks. ved å klikke på en knapp/lenke. Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Kraist, for en irriterende situasjon. Nå er jeg glad vi ikke kan bestille kino-biletter til dit jeg bor. Har du tenkt å se Alt for Egil uansett? Knallbra film.. Abel. Selv om jeg tror sånne klage-skjemaer blir bare borte ut i intet, så håper jeg at ting ordner seg.. Ring TV2 Hjelper deg! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg anbefaler selv Sandvika Kino1 eller noe i den duren. Privat, bedre saler, popcorn med mer smør, og for å fremme mangfoldet ved å ha en privat kino også. Men, de benytter vel "billettluka" de også Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 De gangene jeg har klagd har de sendt meg en slik søt liten pakke med 2-8 gratisbilletter, avhengig av hvor gretten jeg er... (Jeg er riktignok typen som klager over det meste: skurringer i lyden, generellt bråk i kinosalen, og om folk rundt meg prater i mobilen (OT: Jeg mener det er kinomatografenes ansvar å sørge for at folk slår av telefonene sine, evt sperre for gsm-signaler inn til salen...)) Lenke til kommentar
knatten Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Hyggelig at noen orket å lese all sytingen min! Det hjelper litt. Hvis de sender meg en sånn søt liten pakke så blir jeg ganske fornøyd. Skabbfot: Så filmen likevel ja, selv om jeg ikke fikk like gode plasser. En veldig rar film, og jeg tror den var bra. Har ikke helt bestemt meg enda! Selv om jeg ser en del musikaler, og dermed er svært tolerant ovenfor sangnumre i filmer synes jeg de kanskje gjorde at det triste og alvorlige ikke ble så trist og alvorlig som det kunne blitt. Så det var litt rart. Særlig når Morten Abel dukket opp. Jeg tror jeg synes det var en snodig og bra film, men det er umulig å gi den terningkast. (Kanskje et sunnhetstegn?) Den var annerledes, og fikk deg til å tenke på både det ene og det andre. Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hyggelig at noen orket å lese all sytingen min! Det hjelper litt. Hvis de sender meg en sånn søt liten pakke så blir jeg ganske fornøyd. Skabbfot: Så filmen likevel ja, selv om jeg ikke fikk like gode plasser. En veldig rar film, og jeg tror den var bra. Har ikke helt bestemt meg enda! Selv om jeg ser en del musikaler, og dermed er svært tolerant ovenfor sangnumre i filmer synes jeg de kanskje gjorde at det triste og alvorlige ikke ble så trist og alvorlig som det kunne blitt. Så det var litt rart. Særlig når Morten Abel dukket opp. Jeg tror jeg synes det var en snodig og bra film, men det er umulig å gi den terningkast. (Kanskje et sunnhetstegn?) Den var annerledes, og fikk deg til å tenke på både det ene og det andre. Sunnhetstegn.. hehehe. Jeg syns den var knallbra. Fikk helt bakoversveis av begynnelsen.. helt sånn..jeg "vet akkurat hva han føler" opplegg når Egil står å synger til You are beautiful.. (bare det at jeg ikke er så snill som Egil.. :\ ) Selv er jeg ikke så stor musikal-fan (har ikke sett så mange) men jeg syns det var en kjempefin film og noen scener fikk meg nesten på gråten.. og jeg er ikke den som gråter av triste film scener.. Norsk film har blitt utrolig bra de siste årene.. men jeg må være ærlig. Jeg hadde ikke dratt for å se den hvis Abel ikke hadde vært med.. heh for å ikke være helt off topic; .. 2 til 8 gratisbilletter?? O_O Oi.. hmm.. det var ikke dårlig du.. Til hvilken som helst film eller til en bestemt? Lenke til kommentar
knatten Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Oppdatering: De videresendte mailen min til "rette vedkommende" den 1. september, men jeg har fortsatt ikke hørt noe. Ubrukelige monopolister. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hva med forbrukerrådet? Du kan umulig være den første som har hatt og som får dette problemet og det bør derfor være en almenn interesse i å få fiksa dette. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Jeg maste litt på dem, og den 25. september fikk jeg endelig svar: "Jeg beklager at du måtte oppleve dette ved kjøp av billetter hos oss. det er klart at du som er en av våre kunder ikke skal bli belastet for dette selv om det er flere leverandører som er inni bilde.popup-vindu problematikken er nå sendt til system utvikler hos billettluka & filmweb.Vi setter stor pris på tilbakemeldinger fra våre kunder, send meg post adr. slik jeg kan sende deg noe hyggelig som plaster på såret. Nok en gang viser det seg at man er nødt til å mase litt som forbruker. Man kommer langt med litt høflig og velformulert mas! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du må huske på og fortelle kva du får som plaster på såret då. Er litt nyskjerrig no. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 En pakke norgesplaster hadde vært tingen! Eller en fin innpakket hot-dog, kjøpt på nærmeste bensin-stasjon Lenke til kommentar
knatten Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg fikk for noen dager siden to gratisbiletter til Oslo kinematografer. Det syns jeg var en grei løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå