Gå til innhold

Siemens Nixdorf hovedkort

Wolverin

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å skal bygge en liten og enkel pc på noen hundre mhz, den skal brukes bare til å betale regninger i nettbanken og kanskje legge en kabal, samt skrive noen ord i Word.

Det jeg vet om hovedkortet er at det står Siemens Nixdorf nede på siden, og koden "W26361-W2X03"

Om det er bindestrek mellom flere av dem vet jeg ikke, for det er gammelt og bortslitt.

Det står også RSP C12 stemplet på midten av kortet med et hvitt stempel (maling).

Klarer noen av dere å finne manualen til dette kortet?

Jeg sliter stort med å finne ut hvor jeg skal plassere HDD LED, PWR LED, PWR SWC osv.

På kortet ser det nemelig ut som det bare er en stort sort klump der disse pinnene står. Pinnene er der, men det står ikke noe om hva som er hvor. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installer fx. aida32 (avsluttet prosjekt, men husker ikke hva etterkommeren heter desverre.), der kan du se litt mer info ;)

Jeg fant ut via den lokale databutikken at kortet som står i en Xpert 4420, og er av merket Siemens Nixdorf og er en 233 Mhz pentium II, det heter D981.

Kortet heter altså Siemens Nixdorf D981.

Jeg har nå funnet en manual til det, og har forsøkt å koble på connectors slik det er vist på diagrammet.

Nå sitter jeg å leter etter Drivere til chipset. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...