Gå til innhold

CPU'en blir varm

Dumbo002

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en P4C 3,0 på samme hovedkort som deg. Har en Swiftech kjøler med ei Papst 23dbvifte. Har ca 60-65 grader load, 47-50 grader idle. Venter på at microplex skal få fingeren ut og skaffe meg en vantec tornado 92mm vifte! Så din temperatur er slettes ikke galen. Ved full load på prosessoren vil vel temperaturen legge seg på 20-25 grader over romtemperatur. Vil du kaldere enn dine 44 grader så får du lufte ut og vente på vinteren!

Edit: Boxed kjøleren er godt undervurdert. Det er en god kjøler/vifte løsning, bare synd at vifta bråker så forferdelig...

Endret av Plukk
Lenke til kommentar
en kompis har et Asus hovedkort å P4 3.0 Ghz HT. han kan ligge på 25 grader med originla vifte når den er idle.

Har han plassert den i fryseren da eller :p

Ligger på 27c idle med min vannkjøling og da er temp føleren montert på cpu.

Men tilbake til spørsmålet så er 44c bra. lå rundt 40 med min gamle thermalright sp-94.

Lenke til kommentar
[QUOTE] Jeg har en P4C 3,0 på samme hovedkort som deg. Har en Swiftech kjøler med ei Papst 23dbvifte. Har ca 60-65 grader load, 47-50 grader idle. Venter på at microplex skal få fingeren ut og skaffe meg en vantec tornado 92mm vifte! Så din temperatur er slettes ikke galen. Ved full load på prosessoren vil vel temperaturen legge seg på 20-25 grader over romtemperatur. Vil du kaldere enn dine 44 grader så får du lufte ut og vente på vinteren!

Jeg har en AMD 3200+ og bruker Swiftech kjøler med Titan 92mm.
og jeg har 42-43 på Idle og 54-56 på load.
Romtemp ligger på rundt om 20-22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...