XenZor Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Okej... Så ut som bringebærsaft... :!: Ja, men med lys ser det ikke slik ut. Her er et bilde med lys og sidedør. Klikk for større bilde. XenZor Lenke til kommentar
colakork Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hei taq! er ny innenfor dette... men den maskina på forrige side.. er ikke litt av poenget at man skal ha det stille med et vannkjølingsanlegg..? hvertfall derfor jeg skal ha det... så poenget er at jeg hadde skikkelig problemmer med å ta deg litt seriøst hvis du har radiatorn(m/vifter) utafor cabbisen.. men som sagt... detta er jeg ny på så ikke kjeft eller smell ella noe sånt a.. Lenke til kommentar
teq Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg synes ihvertfall at det er et stort poeng at vannkjøling er en stille løsning. Andre kjøper seg kanskje vannkjøling for å tyne mest mulig ut av utstyret de har, og legger lite vekt på støy. Det som bråker når vi snakker om pc-kjøling er viftestøy. Med vannkjøling får du større effekt ut av lufta du flytter for å kjøle komponentene dine enn med "vanlige" kjøleribber, og du kan derfor dempe hastigheten på viften/e som skal flytte lufta, med mindre støy som resultat. Når du da har fått en støysvak vifte spiller det forsvinnende liten rolle hvordan denne monteres. Et vanlig og effektivt toppmontert oppsett er å montere vifta på radiatoren, for så å skru vifta fast i kabinettet slik at rekkefølgen blir radiator-vifte-kabinett og vifta suger lufta igjennom radiatoren (bruker dette på min egen rigg). På denne måten havner vifta som det siste punktet lufta går igjennom før lyden av den treffer øret ditt, uten at det gjør nevneverdig forskjell. Hvis du ser nøye etter på bildet av Antec'en kan du se at radiatoren er montert utvendig, mens vifta er montert innvendig. Kanskje ingen ideell løsning rent kjølemessig sett, det kabinettet var helv#&¤* trangt til vannkjøling, men støymessig er vannkjølingen på det utmerket. Lykke til med vannkjølinga di! Lenke til kommentar
habentsen Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Slik har jeg plasert radiatoren. Dette systemet kjører stabilt som et fjell nå på 4,06Ghz med en M0 2,8C. Du har ikke et bilde av hullet til radiatoren? Vurderer samme løsning selv, men litt usikker på hvordan jeg skal kutte. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Byttet om litt i systemet mitt. Nå kjører jeg: Waterchill Rev1 Radiator Danger Den Maze 4 Black Ice Extreme Chrome radiator Magnum GPU Tank Hydor L20II Waterchill Rev1 Radiator CPU temp ligger på 32c idle og 36c load ved 20c romtemp (221x11.5 1.85V) GPU temp ligger på 24c idle og 30c load kraftig overklokket (core: 459, ram: 378) Vanntemp ligger idle på 22c og 24c load ved 20c romtemp (kun målt før CPU) Alle temperaturer er målt med Digital Doc 5 sensorer som er testet til å være +- 0.5c Har ingen bilder for øyeblikket, og ville trolig ikke lagt de ut om jeg hadde noen da det ikke ser spesielt bra ut for øyeblikket Edit: grunnen til den store forskjellen i load og idle temp på GPU er nok at luften som går over Black Ice Extreme radiatoren har allerede gått over WC radiatoren. Har for øyeblikket ikke plass til å ha de med egen lufttilførsel, så de må stå i "luftserie". Ergo når jeg stresser CPU OG GPU blir load temp på GPU relativt høy, mens i endel spill som ikke stresser CPU og GPU ligger load temp litt under. Load temp på GPU ble avlest etter 2timer med ATItool find-max core med Prime95 til å stresse CPU samtidig. De temperaturene når jeg _aldri_ ved vanlig bruk Edit: Radiatorene kjøles av en Sunon 120mm vifte (140m^3/t) som da trekker gjennom WC radiatoren og blåser gjennom Black Ice Extreme radiatoren (som da står nederst i front av kabinettet mitt). Samme som her men da med en radiator til. Endret 17. september 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Flott om folk også kunne informere om hva slags kjøling de brukte for å få ned vanntemperaturen. Altså om systemet er kjørt passivt, med radiatoren ute eller hvaslags og hvor mange vifter de bruker... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Her er mitt oppsett i rekkefølge.Pumpe - Swiftech MCP-600 Rev. 2 CPU - Danger Den TDX GPU - Danger Den Maze4 Radiator - ThermoChill-he120.3 Vanntank - Hjemmelaget plexitank *fint bilde* XenZor :o Nice vanntank. Du skal ha creds for den Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Her er mitt oppsett i rekkefølge.Pumpe - Swiftech MCP-600 Rev. 2 CPU - Danger Den TDX GPU - Danger Den Maze4 Radiator - ThermoChill-he120.3 Vanntank - Hjemmelaget plexitank *fint bilde* XenZor :o Nice vanntank. Du skal ha creds for den Takker, men det er nok Bofur som skal ha mest creds for den. Vi diskuterte mye før vi kom fram til det endelige resultatet, men det er han som har laga arbeidstegningene. XenZor Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Slenger med et bilde av min vannkjøling. Pumpe - Raddis - CPU - NB - 3dl vanntank - 25liter vanntank ute. Snart kommer det en EVO 360 Radd ute med 3.stk 230v vifter, m/temp styring av vannet. Flere prosjekter for vinteren er og vannkjøle GPU, Hardisk og PSU. Kanskje et nytt kabinett også. Av kjøling har jeg: CPU Bluesman blokka Chipset AC twinplex EVO 240 radiator med 3stk 120mm enermax vifter på 7volt Kuriyama slange 3/8"ID Eheim 1048 pumpe Selvmakka vanntank 25 liter vanndonk ute. Kjører på springvann med 10% frostveske. Rom Temp. 22 Vann Temp Idle. 24 CPU Temp. Idle 37 CPU Temp. Load 43 Endret 17. september 2004 av bluesman Lenke til kommentar
colakork Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 hoi! lurte på det med frostvæske... er det slik at man får utnytta alt mer om man har i frostvæske..? det kjøler bedre enn vann det er sant nok, men korrosjon? veit at man bruker det i biler, men det er jo ikke nærheten av samme metall som som du setter sammen til inni pcen din... bare lurer... hilsen daniel Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Frostvesken setter ned kjøleevnen til kjølevannet, men hindrer alge/bakterievekst. Jo mer kjøleveske, jo dårligere kjøling. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hindrer også korrosjon (trodde nå jeg da, men men). Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hindrer også korrosjon (trodde nå jeg da, men men). Den hindrer også korrosjon det er korrekt. Iallefall Volvoens kjøleveske Men de gjør nok det alle sammen.. om noen er i tvil kan jeg ta bilde av flaska Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Frostvesken setter ned kjøleevnen til kjølevannet, men hindrer alge/bakterievekst. Jo mer kjøleveske, jo dårligere kjøling. Det er derfor jeg bruker Zerex. Den skal øke kjøleevnen og hindre korrosjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå