Gå til innhold

ditt vannkjølings system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, overhodet ikke!

Ubeskjedent sagt kanskje, men årsaken til at jeg (ennå ikke) har montert en NB-blokk, er at jeg synes at jeg oppnår greie temperaturer med kjøleribbe / stillegående vifte. (28,4grader, atm).

En annen sak, er at det blir litt ryddigere i kabinettet uten NB-blokk, samtidig som det også er litt enklere å demontere ting uten å søle.

Det Skrue sa!

Og en annen ting som også kan nevnes i samme slangen er at man med en moderat radiator også risikerer at NB blir ennå varmere enn med passiv/luftkjøling. Dette grunnet det forholdvis varme vannet som allerede sirkulerer. Nå sitter jeg ikke noen tall med delta mellom vannblokk og NB, men det er sikkert 5 grader eller mer. Dvs, har man da en vanntemp på 30 grader, vil NB holde minst 35 grader!

Nå skal jeg riktignok nevne jeg har vannkjøling selv på NB, men er likefullt et offer for det jeg nettopp sa... Grunnen til at jeg skaffet det var mer for støynivået på den originale viften enn kjølingen.

helt riktig Arctic ....

kjørte med vankjølt cpu og gpu i noen få uker før jeg oppgraderte til vannkjølt nb også...

nb tempen var stabil på 28 grader med kun en vifte i døra, men etter at jeg oppgraderte med nb block ligger den på rundt 38 grader :( ... (rekkefølgen: pompe -> radiator -> cpu -> nb -> gpu -> pompe)

men stille blei det i hværtfall :thumbup:

Lenke til kommentar

* Eheim 1046

* AC EVO240 (2stk. 120mm Titan -regulerte)

* AC Cuplex PRO

* noname plexi tank ( høyde= 60mm ,radius= 16mm

* Eheim 1046 (igjen)

Punktene viser rekkefølge.

3/8 slange i hele systemet.

Tror ikke jeg ville kjøpt en NB kjøler. Har helt greie temp. med en kjøleribbe uten vifte. Har god luftsirkulasjon i kabinettet.

Vil kjøpe kjøler til grafikkort!

Lenke til kommentar

kondens ?

En aktuell tanke ja, men er nok i stor grad avhengig av hvor man bor i landet.

Vinterstid er jo luften i innlandet som regel svært tørr, og dermed synker duggpunkttemperaturen dramatisk.

Hadde i fjor vinter faktisk minusgrader på vannet ved et par anledninger (har uteluft direkte til radiator), men opplevde aldri kondens i systemet.

Bor man derimot svært nære kysten, så er det nok all grunn til å være på vakt!

Lenke til kommentar

Får vel legge ut en link til et bilde av min vannkjøling... finnes her

rekkefølgen er pumpe -> radiator -> gpu -> nb -> radiator -> cpu -> tank

Tempen har funnet seg til rette rundt 25 grader idel og rundt de 30 load. ganske så fornøyd, men skal klokke litt mere etterhvert vis systemet vil mer da... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...