Nilsen Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) jeg er inntresert i å se deres vannkjølings system og jeg vil gjerne vite hvilken rekke følge det er satt. pumpe radiator cpu osv. gjerne bilder og. Endret 31. august 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 DangeDen RBX på CPU. DangerDen Maze4 på chipset. HW BIE2 Radiator. Hydor L30 pumpe. Liten NC-tank-greie fra netconnection. DangenDen slanger. Koblet; Radiator-CPU-Chipset Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Rekkefølge: Tank Eheim 1048 pumpe ProCore radiator DD RBX CPU DD Maze4 GPU DD Maze4 chipset Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Tank eheim 1048 Blackice2 ac cuplex pro. Alt står i rekkfølgen det er ramset opp. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hva med noen bilder også (eller event. link til andre steder dere har lagt de ut før) Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har MIST Tsunami vannkjølingssett, Socket A sett fra Microplex, utvidet med GPU kjøler. Rekkefølge: MIST vanntank, Plexi AC "aquastream" vannpumpe (Modifisert Eheim) MIST vannblokk, CPU Socket A AC vannblokk, GPU/chipset, "twinplex" AC radiator, "airplex EVO 120" Link til settet: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT01 Link til GPU kjøler: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23225 Får ca 44'C full load temp på CPU med dette (Amd XP2500+ og ATI 9600Pro GPU) har vurdert større bedre radiator for 2 stk 120mm vifter. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Waterchill, den enkle utgaven. Rekkefølge: Tank --> Pumpe --> WC Radiator --> CPU --> NB --> Black Ice Extreme 2 radiator --> GPU --> tank Den andre radiatoren er på den andre siden av kabinettet. Ser forøvrig at det er på høy tid å støvsuge. Lenke til kommentar
Fretless Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Bay reservoir tank => Silentstar dual HD kjøler ( i paralell med tank) -> Swiftech MCP600 pumpe -> RBX -> NV 6800 (når den dukker opp i posten) -> Black Ice Extreme II -> tilbake til tank. 1/2" PVC slanger og koblinger gjennom hele systemet. Min erfaring er at rekkefølge har svært lite å si for ytelsen. Med relativt høy flow er tempraturen på vannet ganske så lik igjennom systemet. Vil anbefale å sette rekkefølge ut i fra hva som er mest praktisk. Endret 31. august 2004 av Fretless Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hosthomemadehost uanz, så er rekkefølgen: pump->radd1->radd2->cpu->chipsett->hdd->tank->pump Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Får slenge meg på som selvbygger jeg også da: Hjemmelagde CPU / GPU-blokker, med følgende rekkefølge i opplegget: Pumpe - radiator - CPU - GPU - tank. Radiatoren er en ProCore, som kjøles av en 120mm regulerbar Sunon-vifte. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 med dine ferdigheter ville det da ikke vært noe problem å lage en enkel chipsett blokk ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 med dine ferdigheter ville det da ikke vært noe problem å lage en enkel chipsett blokk ? Nei, overhodet ikke! Ubeskjedent sagt kanskje, men årsaken til at jeg (ennå ikke) har montert en NB-blokk, er at jeg synes at jeg oppnår greie temperaturer med kjøleribbe / stillegående vifte. (28,4grader, atm). En annen sak, er at det blir litt ryddigere i kabinettet uten NB-blokk, samtidig som det også er litt enklere å demontere ting uten å søle. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Min rekkefølge er: Pumpe->rad->cpu->tank->pumpe Diverse bilder ser du her Lenke til kommentar
Dante2no Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) DD TDX DD Maze4 gpu DD Maze4 nb dobbel heatercore Aquastream pumpe Aquatube titan tank 1/2" ID Tygon slanger + forskjellig smågreier ingen bilder, intet kamera EDIT: pumpa skal byttes ut Endret 31. august 2004 av Dante2no Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Tank - Pumpe - Rad1 - Rad2 - CPU - NB - GPU Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Nei, overhodet ikke! Ubeskjedent sagt kanskje, men årsaken til at jeg (ennå ikke) har montert en NB-blokk, er at jeg synes at jeg oppnår greie temperaturer med kjøleribbe / stillegående vifte. (28,4grader, atm). En annen sak, er at det blir litt ryddigere i kabinettet uten NB-blokk, samtidig som det også er litt enklere å demontere ting uten å søle. Det Skrue sa! Og en annen ting som også kan nevnes i samme slangen er at man med en moderat radiator også risikerer at NB blir ennå varmere enn med passiv/luftkjøling. Dette grunnet det forholdvis varme vannet som allerede sirkulerer. Nå sitter jeg ikke noen tall med delta mellom vannblokk og NB, men det er sikkert 5 grader eller mer. Dvs, har man da en vanntemp på 30 grader, vil NB holde minst 35 grader! Nå skal jeg riktignok nevne jeg har vannkjøling selv på NB, men er likefullt et offer for det jeg nettopp sa... Grunnen til at jeg skaffet det var mer for støynivået på den originale viften enn kjølingen. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Nei, overhodet ikke! Ubeskjedent sagt kanskje, men årsaken til at jeg (ennå ikke) har montert en NB-blokk, er at jeg synes at jeg oppnår greie temperaturer med kjøleribbe / stillegående vifte. (28,4grader, atm). Korleis har du målt det? Eg syns eg ser ein ledning som endar i nærheten av NB . . . Eg brukte lenge ei Zalman passiv kjøleribbe på mitt NF7, og rekna med at "System 1" var NB-temperaturen. Sannheten var at ribba var kanskje 35-40+ grader på utsida, og "System 1" var ein følar på hovedkortet, plassert mellom socket og RAM-en. No har eg slengt på ei slik mini Koolance blokk til 230 kr. Den er litt mindre enn NB, men det gjekk bra likevel. Zalmanribba var faktisk for liten den også. Det virkar som om varmen blir laga i midten av NB. Like stort område som på Intel chipset mao. Med vanntemperatur på 5 grader over lufttemperaturen trur eg at NB og resten av kabelrotet er kaldere enn før, sjøl om eg har kutta ut to "lydløse" vifter. Endret 1. september 2004 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) *slettet* leste feil! Endret 2. september 2004 av kverna Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Korleis har du målt det? Eg syns eg ser ein ledning som endar i nærheten av NB . . . Da ser du riktig. Ledningen ender i en føler (koblet til et digitalt termometer) som er festet helt inntil chipsettet. Dett vil nok ikke gi en helt korrekt temperatur, men er i alle fall mer stabil enn hva man kan lese ut ifra Aida32 og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå