DaveGrohl Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 I den sammenheng, så går jeg utifra det vil være på sin plass med en reinstallering av XP. Bør jeg være forbedredt på et lite helvete av rot når jeg starter maskinen opp etter at det nye kortet og prosessoren er satt i, eller får jeg arbeidsro til å ta en skikkelig reinstallasjon? Har forresten lest en plass at det er mulig å få SP1 og diverse oppdateringer fra Microsoft sendt på CD, slik at jeg slipper å logge meg på nettet for å skaffe meg disse. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 nå er jo service pack 2 ute og hvis du laster den ned så trengfer du ikke på nett for å innstallere den ved senere anledninger om du får arbeidsro er litt vanskelig å si, det kommer ann på å stor overgangen blir mellom Hk'a. hvem Hk bytter du fra/til? jeg tipper du har bare en partisjon på maskina di, hvis ja, så anbefaler jeg å dele disken opp i flere partisjoner, minst to, så du kan legge alt viktig på den partisjonen som ikke er windows på, så det er lettere å formatere og innstalere på nytt uten å miste alt Lenke til kommentar
DaveGrohl Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Har to harddisker, så jeg skal legge alt viktig over på den ene hvor XP ikke ligger. Når det gjelder hovedkortene, så er det samme produsent, så det bør vel hjelpe litt på. Er SP2 kommet på norsk og nå da? Har ikke fått beskjed om automatisk oppdatering ennå i hvert fall. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Du kan bare laste ned SP1 fra nettet også, finner den på microsoft sine sider, tok meg litt tid, men andre finner det fort. Filen er på 134 MB. Ett annet tips er også at alle oppdateringer du laster ned fra Windows Update, legger seg som programfiler i Temporary Internet Files mappen, jeg har tatt vare på disse, og slipper da også mye nedlasting, spesielt bra siden jeg enda sitter på en IDSN linje. Det eneste minuset her, er at det krever mye omstart, siden mange av filene krever det. Når det gjelder byttet, så er det vel bare å starte opp med XP cden i spillern, å innstallere, det er vel ikke noe mer, siden HK drivere legges inn i windows. Kan hende du vil trenge S-ata drivere eller Raid drivere før XP innstallasjon, men det står under oppstarten. Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Bestilte og fikk SP1 på norsk ganske så gratis tilsendt med flypost fra England for en stund siden,men husker desverre ikke hva siden hette.... Lenke til kommentar
DaveGrohl Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Reinstallerte på ny her i vinter og lasta ned SP1 og oppdateringene etter hvert, opplevde ikke noe problemer, men nå virker det jo som om fanden og hans bestemor står klar med en gang man beveger seg ut på nettet uten beskyttelse. Jaja, det skal vel gå seg til. Så du mener jeg bør gjøre alt av backup og slikt før jeg skifter hovedkort og når jeg skal starte for første gang, så har jeg XP cden i og tar reinstalleringen med en gang? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Så du mener jeg bør gjøre alt av backup og slikt før jeg skifter hovedkort og når jeg skal starte for første gang, så har jeg XP cden i og tar reinstalleringen med en gang? det er det beste ja Lenke til kommentar
DaveGrohl Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Ok, takker for hjelpen folkens! Nå er det vel bare å vente på at komponentene faktisk dukker opp hos meg da. Om jeg ikke sees igjen, så har jeg sikkert gjort noe galt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå