werdenhoff Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Iframe problemer. Hvem hadde gjettet! Jeg har skrevet en side som inkluderer en WYSIWYG editor. Den benytter en iframe som innhold skrives i. - Innholdet blir så lagret i en database. - Ved klikk på en link hentes innhold fra databasen og sendes til iframe For å sende innhold til iframe mellomlagrer jeg innholdet i en fil test.txt. Iframe har da src="test.txt" når siden loader. Jeg har sjekket at filen test.txt inneholder det rette innholdet når linken blir klikket. Iframen blir imidlertid ikke oppdatert. Ved å klikke på refresh i nettleser får jeg ønsket resultat. Hvordan skal jeg få iframe til å hente riktig innhold fra tekstfilen? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 *vente på intens flaming av bruk av iframe, og forslag om å bruke phps include funksjon eller annen serverside* Og ja, PHP er et bedre alternativ til iframe PS: CSS og HTML er morsomt når man bruker det rett. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Velkommen til forumet vårt werdenhoff Et par ting du burde være klar over: - ikke ikke ikke ikke la kritikken vår knekke deg! flere her er utolig skilla innenfor webdesign/serverside koding osv. Så les tipsene og legg dem i bakhodet. - De fleste av oss faste her kommer ikke til å hjelpe deg med hverken frames/iframes eller tabellbaserte layouter, fordi dette er vranglære. Gårsdagens teknikker. Vi lever i nuet topic: som sagt, bruk PHP/ASP! det gir et så veldig mye bedre resultat! støter du på noen problemer er det bare å komme hit med dem! du kan for eks. starte her: http://programmer.no/art.php?artikkelid=8764 Endret 31. august 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Blir nesten litt teit å linke til jorgis' artikkel, bare fordi han har skrevet den. Den hjelper faktisk ikke trådstarter før han har valgt seg et script, og er enda vanskeligere å forstå noe av om man ikke kan så mye PHP. ---------------------------------------------------------------------------- Raweb.net hadde et fint skript før, men det er forandringer der nå :/ Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 okda men det er jo et par tre der han kan bruke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå