[FaLcOn] Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Skal ha meg nytt skjermkort.. Vurderer ett PCI Express skjermkort... men hva er forskjellen mellom AGP å PCI Express ? Lenke til kommentar
KTV Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 AGP er x8 bondbredde PCI ekspress er x16 bondbredde(4gb/s tilsammen 8gb/s). PCI ekspress er rett og slett raskere Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Misforstå ham (KTV) rett PCI Express har større båndbredde og dermed potensiale for å overføre mer data enn AGP. Et PCI Express basert skjermkort er ikke nødvendigvis raskere. Husk at Ladaen i seg selv ikke blir raskere om man kjører den på en 8 felts motorvei kontra en 4 felts. Faktisk tror jeg ikke du finner et PCI Express basert skjermkort som overgår et AGP basert. Selve grensesnittet PCI Express er jo mer fremtidsrettet, men det vil nok ta sin tid før AGP grensesnittet blir helt utfaset. EDIT: formulering Endret 31. august 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Største fordelen per i dag er at PCIe kan gi et skjermkort opptil 75W i forhold til bare 25W eller noe ved AGP. Det gjør at vi slipper å måtte bruke molex-kontakten for enda et års tid I tillegg kan det være kjekt dersom man ønsker å flekke på en 10 harddisker i en PCIe-kontroller kontra en PCI Lenke til kommentar
Slafsehund Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Du kan vel ikke bruke PCI Express skjermkort i en AGP port, eller er jeg helt på jordet. PCI express krever jo en annen slott så da må du vel også bytte hovedkort. Ser det er noen hovedkort nå som kommer med både AGP og PCI Express da. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg vet at det vil finnes små overgangs-saker du kan kjøpe, men om de vil la deg bruke et AGP-kort i en PCIe-port eller motsatt er jeg ikke sikker. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Må vel vere PCIe til AGP da i allefall. Den andre veien vil du jo få en gedigen flaskehals som fjerner all nytte med å ha PCIe kort... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Den andre veien vil du jo få en gedigen flaskehals som fjerner all nytte med å ha PCIe kort... Nei. Rett og slett på grunn av at AGP ikke representerer noen flaskehals med dagens kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå